tanden laten bleken?

Discussie in 'De lounge' gestart door shirley1987, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Hoi,

Ik ben sinds kort bij de mondhyg. en ze had het over het bleken van mijn tanden. dit wilde ze doen met een thuismethode. een gebitje op maat met gel die ik s nachts in moet.

wie heeft dit ook gedaan? Raad je het af of beveel je het juist aan en waarom?

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik lees ff mee

3. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Ik lees ook even mee:)

4. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Haha nu de ervaringen nog... ;)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het wel gedaan, maar echt al lang geleden. (Bijna 10 jaar ofzo.) Ik kreeg zo'n gebitje aangemeten waar dus die gel in moest. De eerste keer moest je het een paar nachten achter elkaar gebruiken. Daarna kon je af en toe een nachtje herhalen.

Ik heb het allemaal nog liggen, maar ik gebruik het niet meer. Mijn glazuur is er namelijk wel dunner van geworden. Je kunt dat vooral zien aan de onderkant van mijn boventanden. (Het zal een ander trouwens niet opvallen hoor, maar ik zie het zelf wel als ik echt mijn tanden bestudeer in de spiegel.)

Ik merkte na een nachtje bleken ook echt dat mijn tanden één of meerdere dagen wat gevoeliger waren. Je glazuur gaat er ook echt van 'open' staan, want je mag na het bleken een aantal uren geen sterk gekleurde etensmiddelen gebruiken (koffie, thee, rode wijn e.d.) Echt goed is dat spul dus niet voor je tanden!

Ik was in eerste instantie wel tevreden over het resultaat hoor! Maar ik merk toch dat mijn tanden er uiteindelijk juist minder van zijn geworden.

6. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Je zegt er wel bij dat het 10 jaar geleden is. Tegenwoordig zijn ze strenger op het percentage waterstofperoxide toch? Zal dat schelen?

7. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst een bitje laten maken, maar dan alleen voor mijn bovengebit. Wilde het gewoon een paar tinten lichter. Spierwit is zo fake;)

Hier gel in en drie nachten ingehad. Resultaat was voldoende. (voor mij dan);)

Ik heb het wel bij de tandarts laten doen, daar had ik wel vertrouwen in. Nu kan ik gewoon wat gel bij de tandarts krijgen, mocht ik het nog eens willen doen.

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Inderdaad wel even jezelf ervan verzekeren dat je een goede dikke glazuurlaag op je tanden hebt, want het tast je glazuur onherroepelijk aan. Kan niet anders...
    Ik mag het pertinent niet van de tandarts, had het anders ook graag gedaan, maar nu al gevoelige tanden dus echt een slecht idee voor mij.

9. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn tanden laten bleken bij perfect smile in Breda. Na anderhalf uur gewoon weer eten en drinken. Goed resultaat alleen wel lang met je mond open liggen en soms ook wel gevoelig. Maar welke methode je ook neemt...koffie, thee, rode wijn, pesto en jus d'orange (en andere producten die vlekken maken op kleding en er moeilijk uitgaan) zijn funest voor je mooie witte tanden.

10. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Gelukkig lust ik geen wijn en koffie en rook ik ook niet

11. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ja ik heb het een paar maanden geleden "laten" doen. Echt ideaal!!
    Mijn tanden zijn echt een stuk witter geworden. Na 4 dagen had ik best wel wat pijn... Maar heb het kunnen oplossen door sensodyne en tandspoeling. Ben er echt meer dan tevreden over.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mij is iedere methode afgeraden. Ik heb geen gevoelige tanden en mijn glazuur is nog prima. Maar idd, welke methode je ook kiest, het tast je glazuur aan en ik wil dat mijn tanden nog lang
    Meegaan.

13. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een bitje thuisliggen.
    Ik vind het fantastisch. De eerste keer een paar dagen achter elkaar en nu soms nog 1 nachtje. Dan is het weer stralend wit.
    Er zijn verschillende merken bleekpasta. Ik heb geen gevoelige tanden dus nergens last van. Maar mijn man had met zijn merk enorm zere tanden. Hij probeerde die van mij en had nergens last van. Het resultaat was prachtig. Zelfde percentage zat er overigens in. Ik heb alleen nog liggen waar hij zo'n last van kreeg. Zal straks wel even zoeken melk merk dat is.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

MIjn tandarts raad dit soort dingen af......hij zegt dat het eigenlijk allemaal helemaal niet goed is en het reslutaat niet blijvend is..

15. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Het is me inderdaad bekend dat het over een jaar of 2 dan weer opnieuw moet

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dan hou je gaan tanden meer over op het eind toch hihihi:p

17. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder heeft het gedaan. Gevolg waren witte tanden maar zeker een aantal weken een gevoelig/pijnlijk gebit.

Goed dat je je laat informeren en het via de tandarts doet! Denk er goed over na je hebt maar 1 gebit. Maar snap het wel hoor witte tanden zijn prachtig.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik wil het ook graag doen, maar mijn tandarts raadt het ook af.
    Ik heb blootliggende tandhalzen en ben bang dat ik daar dan erg veel last van ga krijgen, balen joh..

19. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb in een ver verleden een keer gehoord dat tanden bleken je tanden vatbaarder maakt voor bederf. Een tandarst van een klasgenoot van mij zei dat (van nature) gele tanden sterkere tanden zijn dan witte. Toen ik het hoorde (23 jaar geleden) heb ik er geen moment aan gedacht om er qua kleur iets mee te doen. En gelet op het feit dat ik de 40 ben gepasseerd en nog steeds geen gaatje heb, ga ik met mijn tanden dan ook niets doen waarvan ik ook maar het geringste vermoeden heb dat het een aanslag op de glazuursterkte kan veroorzaken.

20. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    feit 1 - het bleken van je tanden is niet schadelijk voor je tanden of het glazuur. Op microscopisch niveau is een kleine verandering in het glazuur waarneembaar vergelijkbaar met het openstaan van je porien als je je gezicht scrubt. Dit herstelt zich weer binnen een aantal dagen

feit 2 - je tanden worden na het bleken weer langzaamaan "geler" afhankelijk van je gewoontes (koffie,roken, wijn). Maar je tanden waren anders ook nog geler geworden (kijk maar naar oude mensen) je maakt door te bleken dus als het ware een sprong terug in de tijd

feit 3 -> het is heel belangrijk dat je een goede voor en nabehandeling doet bij het bleken en het juiste percentage bleekgel gebruikt, doe het dus bij een professional.

feit 4 -> tandartsen die beweren dat bleken slecht is voor je tanden of het glazuur of beweren dat gele tanden sterker zijn dan witte (hahahha) of dat het je tanden vatbaarder maken voor bederf (nog mooier) hebben al heel lang geen nascholing gedaan en weten blijkbaar te weinig van bleken om het je aan te bieden. vraag om een verwijzing naar een collega tandarts.

Deel Deze Pagina