hoe maak ik dit schoon?

Discussion in 'De lounge' started by annet1985, Jul 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Goedemorgen dames :)

Nou mijn verlof is begonnen dus ik heb wat dingetjes op het lijstje staan wat ik graag schoon zou zien :) en dat is onder andere de badkamer, nou is die eigenlijk nooit vreselijk vies maak ik iedere week wel schoon, alleen de glazen van de douchen zitten vol met aanslag hoe krijg ik dit schoon iemand een idee?

2. puna

puna Bekend lid

Feb 23, 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Een antikalk middel of natuurazijn.

3. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,271
    50
    48
    Goh daar ik had nou helemaal geen last van toen m'n verlof begon :D

Ik maak dat hier altijd schoon met schoonmaakazijn.

4. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ja idd antikal, heb ik toen ook gebruikt, onze deuren waren helemaal melk kleur, ik heb toen een hele spray fles gebruikt, maar doe een mondkapje op want ik was ook zwanger en dat blijkt helemaal niet goed te zijn.

5. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik denk dat je met antikalk een heel eind kan komen :D en inderdaad een mondkapje want die lucht is echt vreselijk om in te ademen.

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Thanx dames :) ja het irriteert me ineens mateloos ;) dus dan er maar aan toegeven he hihi! Ik zal zo gelijk een fles antikalk halen :) ben er nu toch vroeg bij hihi

7. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    En een tip voor als je het dan schoongemaakt hebt... wij hebben hier een trekkertje aan de douchekraan hangen. Zodra we klaar zijn met douchen trekken we de ruit schoon. En hier geen aanslag of wat dan ook. Terwijl ik wel de waterkoker en de senseo iedere maand moet ontkalken, dus kalk genoeg in het water ;)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou gewoon schoonmaakazijn gebruiken....werkt beter tegen kalk dan antikal, vind ik, en het is veel goedkoper.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Als de antikalk niet werkt kun je van harpic max die toiletreiniger gebruiken, de zwarte fles. Dat spul is zo aggressief dat haalt echt ALLE kalk weg.
    Wij hebben zo'n ouderwets hoge douchebak en in de hoekjes daarvan zat bij het kopen van het huis al dikke vette oranje kalkaanslag. De hele badkamer staat op de nominatie voor vervanging maar goed, ik wilde wel van die kalk af.
    Dus ik heb dat harpic spul erop gedaan, kwartiertje in laten trekken, met een pleeborstel of schuurspons eroverheen en weg is de kalk! Echt, ik had alles al geprobeerd!

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    oh dat is een goeie zeg :) en dat kun je ook gewoon op je doucheramen doen?

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Annet, moet je niet uitslapen nu het nog kan ? :p

12. narf

narf Lid

Dec 5, 2010
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog een tip, spray de antikal op keukenpapier en 'kleef' dit dan zo op je doucheruit. Dan kan het even intrekken. Als je rechtstreeks op de ruit sprayt dan loopt het eigenlijk meteen weer naar beneden..

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    nou heb besloten om maandag ( zolang er geen baby te bekennen is ) als uitslaap dag te houden , en de rest van de dagen redelijk op tijd van bed te gaan. Hou je er wat ritme in hihi en anders val je straks in zo'n gat als de kleine er is!

14. linnim

linnim Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    2,027
    367
    83
    in nederland
    voor na het schoonmaken:

insmeren met autowas, blijven ze langer schoon

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Dat heb ik natuurlijk meteen daarna geprobeerd :p
    En dat gaat! Wel even goed uitwrijven dan.

16. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    blauwe wc eend.. dat mierzuur haalt alle kalk weg.. je moet het alleen niet inademen... en anders idd schoonmaakazijn

Share This Page