Problemen in de klas

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Kenzi, 19 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    In de klas van mn jongste zijn ontzettend veel problemen. Eerst waren het de jongens en nu maken de meiden het elkaar zo moeilijk. Meidenvenijn. Er is een zogenaamde queen bee die alles bepaald in de klas, wie er mee speelt in de pauzes en wie niet. Ze heeft een trouwe aanhanger, maar mijn dochter kon ook altijd wel goed met dr overweg. Er is een meisje die er niet zo bij hoort, maar die mijn dochter wel aardig vind. De laatste tijd mag het meisje niet meer meespelen, dochter kwam altijd voor dr op. Maar opeens mocht mijn dochter niet meer meedoen en het meisje wel. En ze kwam niet voor mijn dochter op dus ze stond alleen. Met haar er over gehad en aangegeven, doe wat jij denkt dat goed is en speel met wie je wil. Natuurlijk wilde ze weer meedoen met de queenbee en was het buitengesloten meisje weer boos op mijn dochter omdat ze niet voor dr op kwam omdat zij niet mee mag doen. Voor de duidelijkheid, queen bee ziet dochter wel als vriendin.

Hele soap inmiddels, nu hebben de meiden uit de klas een gesprek gehad met de juf en vreemd genoeg zonder mijn dochter. Daarin hebben de queen bee en de aanhanger gezegd dat mijn dochter altijd aan het roddelen was over het meisje en dat terwijl het altijd andersom is en dochter voor dr op kwam. Zowel de juf als het meisje geloven de queen bee en aanhanger helaas. Juf gaf zelfs aan dat mijn dochter de schuld is van de pesterijen en dat zegt dat alle kinderen zeggen in de klas dat dochter roddelt.

Ik wil het graag geloven hoor en er wat aan doen maar dochter zegt dat het niet zo is. Vind het vooral zo bijzonder dat de juf die mening heeft en ben een beetje machteloos wat te doen?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Maar wat ziet juf? Misschien deelt ze inderdaad veel informatie. Niet om te pesten of te stoken maar zien andere dat anders.

Ik neem aan dat juf hier ook iets van ziet of hoort en is het voor haar waar.

Net als je dochter er van overtuigd is dat ze niet aan het roddelen is. Best een dunne scheuding tussen het hebben over iemand en roddelen.

Hebben ze lessen op school voor dit soort zaken? Op de oyde school van zoon hadden ze standaard dit soort lessen om het pesten te voorkomen. Het gaf ze inzicht over wie welk invloed had. Zoals meelopers en de clown.

Wat was het antwoord op de vraag waarom je dochter niet bij dit gesprek aanwezig was?

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Zo vermoeiend dit soort meidendingen... Ik zou vooral achter je dochter blijven staan (waarmee in niet per sé bedoel haar blind geloven, maar wel er voor haar blijven zijn en voor haar op blijven komen ed) en met haar in gesprek blijven. Ik zou ook bij de juf aan blijven geven dat het verhaal wat je dochter vertelt anders is (los van wat je gelooft ed). Misschien kan de juf ook eens een gesprek met álle meiden hebben, dus inclusief je dochter? En daarnaast investeren in een goed groepsklimaat. Dus niet met een vingertje wijzen, maar zelf de regie nemen (als volwassene) en proberen het proces 'naar eigen hand te zetten'. Dat is heel lastig, maar wijzen en iemand tot zondebok maken ed maakt het er meestal niet beter op.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vreemd verhaal en wel heel makkelijk van de juf: een schuldige aanwijzen en haar niet eens willen horen.

Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar de mijne heeft er echt wel een handje van zichzelf als slachtoffer te zien en totaal niet door te hebben wat haar aandeel in een ruzie is.

Maar daarvoor zijn het kinderen. Die moeten in het groepsproces begeleid worden.

Dus wat gaat de juf doen om de sfeer in haar klas te verbeteren, behalve de verantwoordelijkheid op één van haar leerlingen afschuiven?

Mop81, tupp, Sophy en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad een heel vreemd verhaal, juf geeft toe dat zij heeft gezegd dat mijn dochter er tussen staat en er voor zorgt dat de queenbee het meisje pest. Dit is zoals zij het ziet, maar het meisje zelf geeft aan dat ze al vanaf groep 3 last van dr heeft dus klopt niet.

School gaat niets doen aan het probleem, meiden hebben beloofd dat ze het niet meer zou doen. Ben benieuwd.

Maar het probleem is groter, want de ouders van queen bee en ouders van haar bff lopen bij andere ouders te stoken dat mijn dochter een bitch is en iedereen opstookt. Ben in shock haha. Dit weet ik doordat er een sportdag is geweest en ze dat tegen andere ouders heeft gezegd en die dat weer tegen bij hebben gezegd. Laat het maar even rusten maar ben pissed.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Het verklaart wel het gedrag van de kinderen... Maar ik zou dit toch ook wel bij school aangeven...of liever: vragen of die andere ouders het willen melden. En zelf misschien ook wel even vragen aan de ouders wat er aan de hand is (zeker als ze het woord 'bitch' gebruikt hebben...). Lekker volwassen gedrag van die ouders... :|

Deel Deze Pagina