Dames, Ik vraag me af waneer jullie kindjes zelf gingen zitten en staan. Bas gaat nog niet uit zich zelf zitten of staan. Als ik hem op de bank zet blijft hij wel al lang zitten. Alle kindjes om me heen gaan al zelf zitten of staan, sommige zijn drie maanden jonger. Moet ik me hier zorgen over maken?
Marit is 3 maanden alleen maar ana kontschuiven...Ze kruipt niet, ze loopt niet, ze staat niet... Zelf liep ik pas bij 22 maand, dus die luiheid heeft ze vast van mij gekregen
Jesse is ook ruim acht maand en doet nog niets bijzonders. Ja, met z'n vingertjes prutst hij maar al te graag aan al z'n speelgoed en hij kijkt graag boekjes en naar de auto's die voorbij rijden. Ik denk dat kruipen enzo hem nog niets interesseert omdat hij zoveel afleiding vindt in z'n speelgoed. Dus we wachten het maar geduldig af.
Sam was 10 maanden toen hij vooruit kroop op zijn buik (zo maar opeens uit het niets), 11 maanden toen hij zelf ging zitten (zo maar opeens uit het niets), 1 jaar en 7 dagen toen hij (alweer zo maar opeens uit het niets) rechtop in zijn bedje stond en nu bij 14 maanden racet hij opeens met en achter een loopwagen door de kamer...... Maak je niet druk, je kindje ontwikkelt zich op zijn eigen tempo en manier... Komt vast helemaal goed! groetjes
dank meiden, de mensen om heen schreeuwen alleen maar:'je kind is lui" om volgens de hele dag tegen hem te zeggen je bent een lui kind. Niet dat ik dat van ze neem ze hoeven me kind niet zo te noemen. Maar wou toch even weten wanneer ander kindjes zelf in beweging kwamen.
Hoi Sam werd ook door iedereen als "lui" bestempeld. Heb me er vaak ook erg druk om gemaakt. Totdat hij op zijn buik vooruit ging schuiven, toen gingen mensen vragen of hij ook al op z'n knieeen kroop. Dan denk je: kijk nou wat hij kan! Het is gewoon nooit genoeg, denk ik Nu loopt hij achter z'n loopwagen de kamer rond en wat was de eerste vraag van iemand die hem dat voor het eerst zag doen..... "loopt hij ook los?" Succes en lekker genieten van je kereltje, lopen, kruipen, rennen, omrollen en weet ik het allemaal meer kan hij zijn hele leven nog groetjes
Thijmen kon met 7 maanden blijven zitten als je hem neerzette en met 9 maanden zelf gaan zitten. Hij begint zich nu een beetje op te trekken, maar dan gaat ie op zijn knieen zitten Kruipen deed ie met 10 maanden ongeveer. Ach, het komt allemaal vanzelf hoor...
Zoals de anderen ook al schreven, het komt vanzelf. Valentijn ging rond de 10 maanden zelf staan en daarna pas zelf zitten. Het duurde daarna alleen nog wel heel lang voordat hij los ging lopen...
De eerste de beste die tegen mij zou durven zeggen dat ik een lui/traag kind heb.. ojojoj... die zou nog niet jarig zijn. Hier ondernam twee weken geleden ofzo Elian zitpogingen (vanuit op zijn buik liggen) voordat hij eigenlijk kon zitten, sinds dit weekend zit hij los, buikschuiven doet hij ook sinds deze week en pogingen tot staan heeft hij nog niet ondernomen. Komt vanzelf wel...
Onze zoon kan redelijk zelf zitten, maar hij komt echt niet zelf overeind. Staan vind hij prachtig, als ik hem rechtop zet met zijn handjes aan de box rand of aan de leuning van de bank dat blijft hij redelijk goed staan. Kruipen heeft hij geen interesse voor, hij rolt gewoon het hele huis door, Als hij op zijn buik ligt bepaald hij zijn richting en dan rollen maar..... Maar alles komt op z`n tijd hoor. Ik ken een kleintje die pas met 13 maanden kon kruipen!
zelf goed zitten pas met 6,5 maand, en nog geen week later trok ze zich op in de box om vervolgens vanaf 7,5 maand langs de tafel te lopen. je moet eigenlijk nooit naar andere kinderen kijken, want het ene kindje is ontzettend vlot met iets terwijl de ander er gewoon wat langer over doet. zegt niets sommige slaan zelfs het kruipgebeuren over om vervolgens direct te beginnen met lopen.
C ging ook pas rond zijn eerste verjaardag zelf zitten. Zelf staan (met steun aan tafel) deed hij rond de 10,5/11 maanden. C is nog steeds geen kindje dat op zijn billen zit. Bewegen is de norm. Hij kruipt nu hele dagen heen en weer door de woonkamer. Of loopt achter zijn blokkenkar.
Komt van zelf wel meid! Tot 7 maanden deed Esmee helemaal niets, draaide ze nog niet van rug naar buik .. En nu, loopt ze aan de tafel.. Ieder kind zijn eigen ontwikkeling.. hij is waarschijnlijk bezig andere dingen te ontwikkelen.. Laat andere mensen lekker kletsen, enne het zijn vaak de mensen die zelf zeggen jaja, mijn kindje liep met 6 maanden, jaja
Dat zijn toch diezelfde kinderen die met een jaar de maraton lopen en op hun 10e afstuderen aan de universiteit? Zou me er maar niet te druk over maken, ieder kind heeft zijn eigen tempo en misschien kan jouw kind wel heel snel praten. Of is het er zo eentje die iets pas doet als hij zeker weet dat hij het goed kan... En mensen hebben altijd iets te zeuren.
Luuk kruipt een week of 6 dacht ik en sinds vorige week kan hij gaan zitten, op zijn knietjes zitten en gaan staan, alles in 1 week tijd.
Hoihoi! ik maakte me ook zorgen en vond dit thema...mijn meisje is nu bijna 13 maanden en ze kan ook nog niets...ze kan net een beetje zitten, maar niet alleen, ze moet altijd rugsteun hebben. ze doet verder echt totaal niets, als je haar op de grond legt op haar buik gaat ze of hard huilen of ze valt in slaap! ze rolt niet, ze schuift niet, ze probeert niet te staan, nada niets...ik lees dus dat wel meer baby's dit hebben gelukkig...je krijgt inderdaad zoveel commentaar van iedereen, je gaat overal aan twijfelen...op het consultatie buro zijn ze ook heel relaxed, komt allemaal wel zeggen ze...ze is een blije baby, eet goed, speelt leuk, lachebekje...tja...haar broertje is nu 2,5 maand en probeert nu al te kruipen en te fietsen etc. zo anders...