Doorslapen ik snap er niets meer van

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roos32, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik heb de vraag eerder gesteld, maar helaas geen reacties met ervaringen of tips.

Onze zoon van 6,5 week slaapt steeds langer, maar wel aan het begin van de avond. Hoe kan ik dit opschuiven naar de late avond?

Omdat ik op verzoek voed lopen de tijdens wat uiteen. Vannacht heb ik hem om 23.30 wakker gemaakt, maar toen kwam hij om 02.30 weer. De dag ervoor heb ik hem om 21.30 wakker gemaakt en kwam hij pas om 03.30.

Vannacht was hij niet echt wakker met het voeden. De dag ervoor wel. Ligt het daaraan? Ik las ergens dat het geen zin heeft om hem te voeden als hij nog in een diepe slaap ligt. Dat was vannacht het geval, maar om 21.30 de dag ervoor volgens mij niet. Toen was hij heel wakker en alert.

Is het bij iemand anders ook zo gegaan en doe ik er goed aan hem voor de laatste voeding wakker te maken of moet ik gewoon zijn ritme aanhouden en hem zelf laten komen in de hoop dat het vanzelf opschuift?

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kwestie van proberen! Bij mijn dochter werkte het niet, slapend voeden of wakker maken, ze sliep daarna max 3 uur.

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Hier haalde het niets uit als ik ze eerder wakker maakte om te voeden. De nachten werden er meestal alleen maar onrustiger door. Ik heb dus altijd hun nachtritme gevolgd.
    Maar het valt uit te proberen natuurlijk.

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. Ik maak hem niet wakker om 23u (of n ander tijdstip) of geef hem dan niet slapend de fles. Hij slaapt dan idd niet langer, maar slechter. Bij de 1e werkte dit wel. Zo af en toe probeer ik t wel hoor, ik heb ook liever dat hij daarna tot 7 slaapt.

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hier kwamen we er gelukkig vrij snel achter dat we ons zoontje na 20.30 niet meer wakker moesten maken. Hij sliep dan vanaf 18.30. Als we hem later wakker maakten, kwam hij om de 3 of 4 uur. Maar als het tussen 20/20.30 was, sliep hij heerlijk! Hij heeft een tijd nog 1 voeding gehad in de nacht, maar sinds oud en nieuw slaapt hij door!

6. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Precies die ervaring hebben wij nu ook! Zo herkenbaar. Afgelopen nacht sliep hij wel, maar veel onrustiger. Veel geluidjes en bewegingen. Ik heb het idee dat ik er meer kwaad dan goed mee heb gedaan. Mij maakt het ook niet uit. Wij gaan vaak na de vroege voeding ook naar bed en slapen dan met hem ook heerlijk 5 uur aan 1 stuk. Zo'n nachtvoeding maakt dan eigenlijk niet eens meer uit.

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    Hij is pas 6 weken. Ik zou zijn ritme aanhouden en dus ook de nachten op verxoek voeden en niet wakker maken.

8. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik zou helemaal op verzoek gaan voeden.
    Ons meisje ging ook al vroeg haar nachtslaap in.. Dit hebben wij ook proberen te doorbreken.. Maar lukt niet.
    Nu is ze bijna 5 maanden en hebben we een 'strak' dagritme (ook al eerder geprobeerd, maar toen lukte het niet), de nachten gaan hier nog erg wisselend
    De ene nacht wordt ze 1 keer wakker voor een voeding en slaapt weer, de andere nacht moeten we er 3 keer uit..
    Accepteer het dat ze (nog) niet doorslapen!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kwestie van uitproberen. Sommige kids reageren goed op wakker maken voor een avondvoeding of een droomvoeding geven rond die tijd, anderen worden dan juist uit hun slaapritme gehaald en worden dan daarna juist vaker wakker de rest van de nacht.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier (6 weken oud as donderdag) heeft ze overdag langere tijden ertussen (soms 5 uur). Ik ga haar nu wel wekken dan na uiterlijk 4 uur. Maar ik merk niet dat dat zoden aan de dijk zet voor 's nachts. Het gaat zich vanzelf een keer settelen.... vanaf 6 weken oud gaan ze ook pas langzaam hormonen produceren die voor een echt ritme zorgen, dus voor de 6 weken kun je nog helemaal niets verwachten.

11. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Mijn zoontje van 10 weken slaapt van ongeveer 20uur tot ongeveer 05 uur, zou het t liefst ook wast opschuiven maar als ik m rond 24uur wakker maak komt ie alsnog om 05uur :p Dus ik laat t maar zo, ben allang blij.

12. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Bij mij hielp het om hem snachts niet meer wakker te maken voor zijn fles. Als ik hem wakker maakte kwam hij 3 uur later weer. Wanneer ik hem liep slapen, bleef hij langer slapen.

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Volgens mij begint het dag- en nachtritme vaak met een lange slaap in de vooravond. Wordt allemaal vanzelf anders. Net als je denkt dat je het doorhebt verandert alles weer die eerste maanden vond ik. Heerlijk overigens, zoveel uur ertussen al! Ik ben al blij als de mijne netjes om de drie uur komt en niet eerder! Vannacht eerste keer dat hij er vier uur tussen liet... wat een genot!

14. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg als advies overdag echt om de 3 uur voeden.
    Dan heeft ze meer buffer voor de nacht. Dit werkt prima slaapt nu van 22 tot 4 uur.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook grotendeels op verzoek, s avonds na 19 maken wij niet meer wakker.. Ze kwam s nachts voor een voeding rond 2 uur, dat werd steeds later.. Inmiddels zitten we op schema 6-9.30-13.00-17.30-21.00, soms is ze wat later wakker en komt het schema op 4 voedingen 8-12-16-20

16. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Niet meer wakker gemaakt en meneer sliep van 20.00 tot 00.30 en daarna tot 05.30. Helemaal prima! Bedankt voor alle reacties!

Deel Deze Pagina