Dochter is sinds zondagavond niet te genieten veel kwijlen, pijn huilen voornamelijk in de avond/nacht. Ibuprofen als laatste redmiddel gegeven (is voor haar op voorschrift afgegeven bij erge pijn, tuig maar werkt vaak wel) maar ook dat hielp nauwelijks tot niet afgelopen nacht. Ik ben maar op de stretcher naast dr gaan liggen (zij bij mij op de stretcher was geen succes) maar kon verder weinig betekenen dan er zijn en uiteindelijk viel ze compleet uitgeput huilend in slaap met mn vinger in dr handje Ik vrees beruchte kiezen, daar lijkt t nog t meest op. Al had ze daar de laatste rondes niet buitensporig veel last van, niet te vergelijken met dit in elk geval. Enige wat hierbij in vergelijking is, was de periode dat dr complete onderkaak aan t zetten was en dat was 1 hele vervelende nacht met haar in de houtgreep tegen me aan om dr nog een beetje te kunnen kalmeren en dat ze nog een paar uurtjes kon slapen. De huid rond dr mond is t wat onrustig maar dat herken ik als een kwaaltje van t vele kwijlen. Echter zag ik vanmiddag ook een wit vocht blaasje precies aan de buitenkant van dr mond in t hoekje zitten. Dat herken ik niet. Iemand die dat wel direct in verband heeft gehad met tanden of hebben we hier een kdv virusvriendje gelijktijdig op bezoek? Ze heeft geen koorts, is wel ongelofelijk claimerig, overwegend humeurig wat niks voor haar is al wil ze ook nog wel een beetje dansen als ze muziek hoort, drinkt wel aardig zei t minimaal maar het is voldoende, eet ook nog prima al laat ze uitgerekend dr toetje staan. Ik heb geen verdere vlekjes kunnen ontdekken op handen voeten of romp en op dr kin is echt puur van t kwijlen. In haar mond mag ik niet kijken, maar ik mag bij haar normaliter ook niet tandenpoetsen alleen papa mag dat. Ik kreeg dr wel zo ver dat ze als ware spelletje dr tong uitstak maar daar zag ik niks vreemds aan. En tussen de happen van dr warme prak kon ik zo snel ook niks bekennen. Probeer dus alleen te achterhalen of er evt twee gevechten zijn ipv alleen dr tandjes en of dt blaasje in dr mondhoek nog evt op wat kan duiden wat vervelend kan zijn voor dr.
Och jee! We kunnen elkaar de hand schudden. Onze dochter kreeg vorige week woensdag koorts, meteen 40 graden. Van doorkomende kiezen krijgt ze ook koorts, alleen nooit zo hoog. Maar ze moet alleen de achterste kiezen nog, dus ik dacht: zal dat wel zijn. En ja, klein puntje te zien. Dag erna was ineens haar hele tandvlees rood en opgezet. En dat is de laatste dagen alleen maar erger geworden. Zelfs zo erg dat het soms spontaan gaat bloeden. Eten is dus drama, drinken gaat nog wel. Koorts bleef ook wel aan, maar zo rond de 38,5. Er zit nu ook een aft op haar tandvlees en rondom haar mondje plekjes. Maandag naar huisarts geweest en die vermoedde een bacterie. Nu aan de antibiotica. Verder nog prima vrolijk alleen snachts is ze onrustig.
Ach gos, ook nog antibiotica erbij en koorts die is helemaal de pineut. Vannacht hier weer raak, ben gesloopt. Ik zal eens kijken of ik spelenderwijs dr mond open kan krijgen, ben dan geen papa maar met een beetje geluk...Eten en drinken gaat hier nog wel, als dat niet t geval zou zijn zou t hier een hele rode vlag wezen, zij eet eigenlijk altijd wel en ik deed dat vroeger ook.
Update: hier nu een flinke verhoging nog voor de middag en de typische koortsoogjes. Dus we maken ons op voor een koortswaak, nog maar 4 jaar te gaan. (ik had een atypisch verloop met de enige koortsstuip die ik had, was toen net 6, dus we moeten haar in de gaten houden).
Klinkt als hand voet mond. Mijn zoon was toen ook echt intens veel aan het kwijlen, de kwijl rook ook sterk (zn kleding rook wat zuur met de opgedroogde kwijl). Plekjes rondom zn mond, maar verder nergens anders iets gezien. En inderdaad koorts, niet blij, veel wakker en heeeeel hangerig. Enkele weken later begon de bovenste laag van zn nageltjes overigens los te laten en zijn zn nagels dus 'ververst'. Dan weet je dat iig al
Ah, hou ik daar ff rekening mee. Zal t mn man vast doorgeven scheelt weer een moord en brand melding, want als er gekke dingen gebeuren dan is dat altijd uitgerekend bij hem. Meiske heeft ook altijd een schitterende timing.