Tanden of oorontsteking?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter is sinds vanmorgen erg huilerig. Ze heeft al een week 's nachts haar up and downs, en nu vanmorgen was ze erg moe, maar kwam niet in slaap. Toch maar een zetpil gegeven en Dentinox gesmeerd, en toen viel ze direct in slaap.

Ze doet moeilijk over haar mondje (mag er niet aan zitten), maar heeft ook een rood oortje. Het kan zijn dat ze aan haar oor heeft zitten wrijven, dat het daardoor rood is. Ik heb net getemperatuurd, maar heeft natuurlijk die zetpil nog in haar lijfje, dus het was gewoon 37 graden...

Moet ik naar de HA om te checken of het oorontsteking is, of doen ze daar dan toch ook niks aan?? Hoe kan ik goed zien of het de tandjes zijn of oorontsteking? De vorige keer bij de tandjes had ze er ook een paar dagen erg veel last van (koorts, huilerig), maar goed, hoe weet ik dan of er niet meer aan de hand is?

Ik voel trouwens in haar mondje niet echt duidelijk iets, maar ook omdat ik niet zo goed durf. Ze kan heeeel hard bijten :)

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Zou het wel ff laten checken, denk niet dat ze veel aan oorontsteking doen maar dan weet je in ieder geval wat het is of niet is toch?
    Wel prettig om te weten wat haar dwarszit lijkt me,heel veel succes ermee!

3. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Daan had het ook, en bleek vernauwing van de buis van Eustachius te zijn. kreeg bepaald soort zoutoplossing me tnog een extra goed je er in voorgeschreven en hielp prima. zeker daarna nog een week een normale zoutoplossing. daan was op dat moment ook beetje nasaal. maar eerst dachten wij ook tandjes en kiesjes maar was dus niet zo.. athans niet alleen.

gewoon ff laten checken kan geen kwaad, en helpt jou van de vragen en twijfels af.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Gewoon voor de zekerheid laten checken. Dan weet je tenminste iets met zekerheid.
    Het kan ook van tanden zijn. Aaron heeft ook wat last van zijn oortje en mag echt niet aan of in zijn mond kijken of voelen. Hij heeft nu 2 tanden in een week tijd gekregen en we zijn dus nog niet klaar.

5. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Thomas heeft dat nu ook, tenminste in de nacht over zijn toeren zijn en niet willen slapen, niet echt verhoging maar hij lijkt niet echt lekker. Om 10 uur een zetpil gegeven en in bed gelegd en het resultaat hij slaapt nu nog!! Weet niet wat ik meemaak. Hij heeft trouwens als een keer oorontsteking gehad en hij heeft toen geen seconde aan zijn oor gezeten. Als hij tanden krijgt mag ik er ook niet aankomen. Als hij moe is gaat hij aan zijn oor wrijven dus ze zal wel moe zijn geweest?

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Danique heeft ook 1 heel rood oortje en zit er de hele tijd aan te trekken, ik denk dat het komt door de tandjes, ze heeft al wel 1 keer oorontsteking gehad, mijn oudste had heel vaal oorontsteking en dat ging eigenlijk altijd gepaard met koorts, maar ik weet niet of dat altijd zo is.

7. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier ging oorontsteking ook gepaard met koorts, volgens mij is dat heel vaak bij een ontsteking. Hier kreeg hij tanden en tegelijkertijd een dubbelzijdige oorontsteking. Daarbij snotverkouden en hoesten met benauwdheid (krijgt hij al medicijnen voor). Naast een speciale neusspray hebben we ook een antibioticakuur gehad. Maar die geven ze in principe niet zo heel erg snel.

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wat grappig. Ik heb het er vanochtend nog met Suze30 en Boefjesmama (die hier ook reageerden) nog over gehad. Precies mijn verhaal. Geen koorts, doorkomende tanden, haal hele hoofd is verboden gebied en 1 rood oor.

Noor heeft eerder een oorontsteking gehad, met koorts, maar was haar oortje niet rood.

Ik wacht het nog even af.

Maar als jij bezorgd bent, zou ik gewoon de ha of hap even contacten.

9. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Cinababy helpt ook voor oorpijn las ik net op de verpakking.
    Dit zou je kunnen proberen, gelijk 2 problemen aanpakken ( tandjes en oorpijn)

Hoop dat je er iets aan hebt, is niet fijn als ze er zo'n last van hebben.

Groetjes Kim

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bedankt meiden! Ze heeft nog steeds geen koorts, en het rode oor is weer een beetje bijgetrokken. Nog wel steeds heeeuuul zielig ;) Maar verder lijkt het zich echt te beperken tot haar mondje nu. Ik wacht dus nog even met de HA, tenzij het weer erger wordt dit weekend. Hopen dat ze een beetje snel doorkomen!!

11. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik ben vandaag wel langs de HA geweest omdat thomas erg gevoelig is, geen koorts maar wel weer een oorontsteking :(
    Inderdaad geen antibiotica gekregen, krijgen we pas als hij er koorts bij krijgt, ze willen zijn lichaam de kans geven om de ontsteking zelf tegen te gaan

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gelukkig is het wat bijgetrokken. het is best ingewikkeld dat het tandjes en oorontsteking kan zijn. Hier zat ze ook vaak aan haar oor en ze had opeens hoge koorts. toen gebeld naar de assistente van de ha en die hoorde Emma huilen. toen konden we gelijk heen en bleek dat ze een beginnende oorontsteking had. Goed in de gaten houden. ooronsteking moet heel veel pijn doen heb ik begrepen.

13. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    wat apart dat sommige dus geen AB hebben gekregen
    Hier kreeg ze standaard AB bij elke oorontsteking, de laatste was met kerst.

Hopelijk wordt het geen oorontsteking, maar je kan altijd zoutoplossing geven. Dit mag onbeperkt.

14. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mijn HA wilde Aaron geen antibiotica geven toen hij een oorontsteking had omdat het geen zware ontsteking was en het vanzelf weg zou moeten gaan.
    Hoe meer een baby antibiotica krijgt voor oorontstekingen hoe groter de kans dat hij/zij daar last van zal blijven houden als hij/zij ouder is (volgens de HA).
    In principe geeft onze HA pas antibiotica als het zich dus niet vanzelf hersteld. We moesten inderdaad goed sprayen met zoutoplossing.

Overigens was Aaron heel huilerig, wilde absoluut niet liggen en had rond de 38.3 toen hij de oorontsteking had.

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier ook geen antibioticum toen Noor een oorontsteking had. Ik weet niet waarom dat was. Waarschijnlijk omdat ze nog aan het onderzoeken waren waarom ze voor de rest zo ziek was. Geen idee, ook niet naar gevraagd :) Was al blij dat ze werd geholpen.

Deel Deze Pagina