Hoe krijg ik hem uit dit patroon

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Valenti, Sep 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Valenti

Valenti Actief lid

Feb 11, 2013
    457
    15
    18
    Mijn kleine man heeft wat nieuws.
    Elke avond word hij tussen 20.00 uur en 21 uur wakker en gaat zitten spelen. Eerder deze week was het hysterisch huilen.. Net als na een tukje overdag. Hij gaat niet eerder slapen dan dat hij een flesje krijgt. Dit is begonnen sinds we terug zijn van vakantie een week geleden. Ook komt hij ineens weer voor een nachtvoeding.
    Hoe kom ik er weer vanaf en waarom doet hij dit? hebben jullie ideeën?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Leuk, vakantie! Mijn dochter is daarna meestal een week of twee uit haar doen, ineens last met slapen of niet meer willen eten. De verandering van de vakantie gaat dan nog wel maar thuis komt de ontlading. Ik ben het inmiddels van haar gewend.
    Dus misschien is dat bij jouw kind ook zo. In dat geval gaat het vanzelf over. Ik zou er in meegaan, als het met een week niet beter gaat kun je alsnog maatregelen nemen.

3. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Hoe oud is je zoontje?

4. Valenti

Valenti Actief lid

Feb 11, 2013
    457
    15
    18
    Hij is deze week 7 maanden.
    Op vakantie was hij ook al de gezelligste niet en was het slapen een groot drama. Helaas nu thuis nog. We hebben meteen regelmaat toegepast en de strijd voor een 3e slaapje opgegeven. Hij doet nu dus 2 slaapjes van elk 1,5 uur. I know, het is weinig, maar meer zit er niet in. zn bedtijd is 18.30 a 19.00 uur

5. Valenti

Valenti Actief lid

Feb 11, 2013
    457
    15
    18
    Nou echt he! bij mn jongste was de 1e vakantie ook al zo een feest en deze kleine man is duidelijk ook erg gehecht aan zn structuur. Vakantie was geen succes, maar thuis maakt hij er nog steeds een potje van. We hebben juist deze dagen alles om hem laten draaien zodat hij goed zn rust kan pakken.

6. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    2 slaapjes van 1,5 uur is niet perse te weinig hoor.
    het kan per kind en per fase nogal verschillen hoeveel slaap ze nodig zijn.
    hier is het ook feest als we op vakantie zijn geweest...
    is ze net daar gewend dan gaan we weer naar huis en moet thuis weer gewend raken.

7. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Ik zou hem gewoon een extra flesje geven als hij dat nodig heeft. Over een tijdje kan hij weer zonder. Maak je 90ml met 2 schepjes ofzo. Zo deden wij dat vaker.
    Vaak zijn het perioden en die gaan wel weer over. Gewoon in meegaan en over een tijdje gaat het weer stukken beter! ;)

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    2 slaapjes van 1,5 uur weinig :(:$. Haha, dan ben je erg verwend tot nu toe. Ik was op die leeftijd blij als mijn dochter (en voor zover ik me kan herinneren zoon) in totaal aan 1,5 uur kwam, meestal was het minder. Hoewel mijn dochter nu vaak 2 uur slaapt (1 slaapje, ze is nu bijna 15 maanden), zoveel als nu heeft ze niet geslapen sinds ze 3 maanden was, ik vind die 2 uur echt luxe :).

Maar wat betreft je vraag, ik zou er ook gewoon in meegaan, meestal zijn dit fases. Het kan aan de vakantie liggen, maar verlatingsangst kan ook vanaf 6 maanden met fases de kop op steken.

Share This Page