Tongriem door laten knippen of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Asje20, 7 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asje20

Asje20 Lid

29 sep 2006
    29
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoi,

ik ben net bevallen van een zoontje maar nu kwam ik er laatst achter dat zijn tongpuntje vast zit met een dun "draadje". mijn vk zei dat je het door kan laten knippen.. heeft iemand hier ervaring mee? want ik denk dat ik het maar zo snel mogelijk moet laten doen, zodat hij er weinig van mee krijgt.. en later lekker kan zoenen met de dames ;)

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mmmm ... geen ervaring mee, maar het lijkt me een kleine ingreep die hem heel wat leed zal besparen, dus doen!

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    De dochter van mijn zus heeft het gehad. Als je het door laat knippen als ze nog een baby zijn hebben ze er weinig last van.

4. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    ja die van mijn zus ook. alledrie haar kinderen hadden er last van met voeden. Ze heeft dit bij alledrie door laten knippen. Babys hebben hier geen last van op jonge leeftijd. Bij de jongste moest ze ineens 200 euro zelf betalen. Echt belachelijk maarja.. zelf heb ik ook een kort tongriempje maar er is nooit iets aan gedaan. Ik heb er niet last van dus zo erg is het bij mij niet. Dus ik zou het als het heel erg is wel op jonge leeftijd laten doen.

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mijn broertje had het ook. Hij heeft geen last gehad met het voeden en er is dus nooit iets aan gedaan. Ik hoor hem er nu (hij is 21) nooit over.

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

orlando heeft dit ook en ik heb verschillende keren gevraagd of het nodig was, maar bij hem (volgens de kno arts) was het niet nodig, hij drinkt er goed mee en hij heeft een ruime cm speling dus niet nodig. ook op latere leeftijd kan er wat aan gedaan worden en voelen ze er ook niks van maar het word zowieso onder een roesje gedaan hoor. ik zou gewoon ff langs een kno arts gaan, dan weet je of het nodig is. ik heb begrepen dan vk (mijn vk ook) al heel snel zelf een knipje doen maar de artsen in het z.huis raadde dit af en vonden het ook raar dat de vk dit gewoon zelf wilde doen!

ze 'kunnen' er last van hebben met voeden, praten en zoenen later. is dit dus goed geen probleem

gr en succes

saskia

7. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    Bij mij is er vroeger niets aan gedaan. Ik ben op mijn veertiende hieraan geopereerd, omdat ik geplaagd werd als ik soft-ijsjes at (mijn neus zat er dan helemaal onder), maar belangrijker nog, ik kon niet tongzoenen....

De operatie gebeurde onder plaatselijke verdoving (die helaas uitviel), ik heb twee weken op vla geleefd omdat ik niet kon eten. De operatie op zich was best pijnlijk. Ik had liever gehad dat mijn ouders dit als baby al hadden gedaan.

Ik had als baby ook geen problemen met BV, en had ook geen spraakproblemen.

8. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    zo he dat is goed om te weten hoor, ik moet as woensdag naar het ziekenhuis en zal het nog eens vragen en dan jouw vb aangeven, dat jij er wel degelijk last van hebt gehad. hun gaven nml aan dat het pijnloos was/is.

gr saskia

Deel Deze Pagina