tanden poesten en overgeven

Discussion in 'Zwangerschap' started by cactusje, Apr 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ja het tandsteen verwijderen was nu ook geen pretje..
    heb weinig hoop dat het overgeven stopt bij dl heeft het ook mijn he;e zwangerschap geduurd..
    had wel af en toe het gevoel dat ik weer tegen overgeven aan zat zo de hele tijd met de mond open..
    moet helaas nog even wachten met het vullen omdat het een lange afspraak is.. en gelukkig is 1 gaatje te wijten aan een stuk afgebroken vulling;)

2. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    1,130
    1
    36
    Noord-Holland
    Heel herkenbaar, tijdens al m'n zwangerschappen word ik enorm misselijk van tandenpoetsen, ongeacht welke tandpasta ik gebruik.
    Door m'n neus ademen helpt en ook niet poetsen op een lege maag.
    Normaal houd ik echt van een volle mond schuimende tandpasta :D, maar nu moet ik dat echt niet doen.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Herkenbaar. Alleen hoefde ik gelukkig nooit over te geven, maar wel kokhalzen. Ik poetste toen met een elektrische tandenborstel, dat hielp iets. Verschrikkelijk vond ik het. Ben vorige week bij de tandarts geweest en tot mijn verbazing geen gaatjes en maar heel iets tandsteen.

4. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ik moet ook kokhalzen van tandenpoetsen! Ik zie er elke keer enorm tegenop maar heb het idee dat het tussen mijn oren zit.
    Ik merk dat wanneer ik afgeleid ben tijdens het poetsen, ik nergens last van heb. Misschien een idee om iets te doen tijdens het poetsen?

5. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    Vanaf hoeveel weken zwangerschap begon bij jullie met tandenpoetsen het kokhalzen/braken?

6. tdw

tdw Niet meer actief

Meteen vanaf het begin...

7. Linlex

Linlex Niet meer actief

Heb er ook last van gehad. Bij mij was t minder als ik een kindertandenborstel gebruikte.
    Na een maand of 4 was ik er vanaf.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Hier heb ik het "gelukkig" alleen sochtends dat ik moet spugen tijdens het tanden poetsen. Ik poets dus savonds extra lang en extra goed en sochtends doe ik het zo laat mogelijk in de hoop dat de misselijkheid dan al verdwenen is. Poets dan ook wat korter en als ik erg misselijk ben alleen met water.

9. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    het is bij mij juist eigenlijk het enige waar ik echt misselijk van word maakt dus voor mij ook niet uit op welk moment van de dag ik ga poetsen..
    bah bah bah!!

10. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zou een kindertandenborstel en een kinder tandpasta gebruiken. Ik heb dat ook ghad bij mijn alle zwangerschappen. Nu poets ik alleen s'avonds voor ik naar bed ga, overdag lukt het me niet met een gewone tandenborstel-pasta.

11. grl1980

grl1980 Actief lid

Aug 3, 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Je kunt ook poetsen zonder tandpasta als het schuim of smaak de oorzaak van het overgeven is. Je borstelt plaque weg met de haren van de borstel niet met de tandpasta. Buig je hoofd voorover over de wasbak en goed door je neus ademen kan ook helpen? misschien helpt het om op een ander tijdstip te poetsen?
    Inderdaad niet poetsen net nadat je hebt overgegeven vanwege het zuur, alleen spoelen.
    Strekte!

12. urfebe

urfebe Fanatiek lid

Sep 25, 2014
    2,529
    1,234
    113
    Female
    Oh ja! Had ik precies hetzelfde. 'Gelukkig' heb ik een aversie tegen spugen waardoor m'n lijf het tegen houdt, maar heb regelmatig staan kokhalzen bij het poetsen. Vreselijk :( opgelost door zo rustig mogelijk te ademen en korte poetsbeurtjes te doen. Niet ideaal, maar dat is overgeven ook niet voor je tanden.

13. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Oja zo herkenbaar. Overgeven net niet maar kokhalzen zeker. Mijn oplossing was om onder de douche mijn tanden te poetsen. En die achterste kiezen die moeten het maar even doen met een kort veegje ;)

Of je nu onder de douche of in de wasbak kotst zou je denken. Maakt ook niet uit maar onder de douche kun je, je beter ontspannen en van overgeven kun je flink zweten en omdat je toch nog onder de straal staat ben je daarna toch lekker fris.

14. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

Apr 23, 2012
    1,015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    in t begin had ik hier ook last van..nu zelfs nog braakneigingen bij t tanden poetsen smorgens.

Share This Page