Tanden poetsen bij eerste tandje?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roxyroxx, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Help! Mannetje heeft zijn eerste tandje (ofja gedeelte is er al, gedeelte is nog verstopt haha!). Nu hoor ik dat je dan ook zijn tanden moet gaan poetsen? Hoe doe je dat? Tips zijn (erg!) welkom!

2. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Een babytandenborstel halen (met zachte haren). Beetje tandpasta erop en dan poetsen. Gewoon een beetje over het tandje heen gaan. Als het niet met een tandenborstel lukt, heb je ook van die borstels voor op je vinger. Bij de drogist te kopen geloof ik.
    Ik heb altijd gewoon met een borstel gepoetst.

3. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Ik laat ze eerst kennismaken met de tandenborstel voordat ik ga poetsen, laat . Dat is erg goed bevallen want als ik hem nu voor zijn mondje houd dan doet hij zijn mondje al open en weet wat er komen gaat.

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Mijn dochter heeft net dr derde tandje. Ik heb haar bij de avondfles toch nog op schoot, voordat ik haar naar boven breng doe ik een iniminie beetje tandpasta op de borstel wat ik met mn vinger in de haartjes druk, dan ga ik de tandjes even langs, paar tellen per tandje. Stelt niet zo veel voor, het gaat er meer om dat de tandjes even in aanraking zijn geweest met de tandpasta. Dan dep ik de borstel af aan het spuuglapje en mag mn dochter zelf nog even poetsen (lees; kwijlen en kauwen op de borstel :))

Ze vind eht vervelend als ik poets, totdat ze zelf mag, dan is het dikke pret ;)

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ok, dat wordt dus vanmiddag even richting drogist! Thanks dames!

6. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Gebruiken jullie dan ook echt al tandpasta? Ik krijg vandaag (als het goed is :) ) van een vriendin een babytandenborsteltje, maar dan moet ik nog even babytandpasta halen.. welke raden jullie aan?

7. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    ik heb Elmex peuter tandpasta, die schijnt een neutrale smaak te hebben. Ik zou geen zoete of aangepaste smaakjes kopen, tandpasta smaakt nou eenmaal naar tandpasta, als ze later opeens aan de normale smaak moeten wennen kan het lastig worden. een baby accepteerd een smaak zoals die is.

8. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Inderdaad gewoon tandpasta van elmex voor 0-5 jaar

Deel Deze Pagina