Huilen jullie baby's bij het aankleden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 894hi, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

hier is het zo als je bij mevrouw een shirtje of rompertje OVER dr hoofd doen... het hoeft haar nog niet eens aan te raken duikt ze zowat in een, en zet het op gillen...

dat doet ze al vanaf de geboorte... ze is in 11 min persen geboren heel snel dus... zou dit er mee te maken kunnen hebben? dat ze altijd in "paniek"raakt als ze iets over dr hoofd getrokken krijgt...

huilt jullie kleintje ook zo als ze aangekleed worden?

2. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Hij vindt het niet echt leuk maar begint niet echt te huilen, meer een beetje te mopperen en dan ook als er iets over het hoofd gaat en de armpjes gaan erin. Denk dat ze dat gewoon niet fijn vinden, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Volwassenen vinden het ook niet altijd fijn als er aan hen geplukt wordt.

3. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    ik sluit me hier helemaal bij aan
    maar als je het niet vertrouwd, moet je het gewoon aankaarten bij het CB :)

4. deda

deda Lid

12 okt 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huilen? Zeg maar gerust krijsen ;) Pff, ik dacht dat m'n oudste zoontje er wat van kon als baby (hij is nu 2 en het is nog geen succes) maar m'n jongste zoontje huilt heel hard en verstijfd er zelfs bij, zo wordt het aankleden niet makkelijker....

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ja Kinley doet dit dus ook, heel irritant het is net alsof ze afgeslacht wordt.

Maar toevallig lag ze vanavond op haar buik en ach ze lag zo leuk te kijken dus ik besloot haar dan maar zo de pyama aan te trekken en tot mijn stomme verbazing ging het toen wel goed.

Groetjes Anita

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochtertje huilde de eerste maanden ook altijd met aankleden en iets over dr hoofd trekken vond ze ook maar niets. Het was niet krijsen, maar wel veel huilen altijd. Ik deed altijd t rompertje van onderaf aan...

NU gaat het aankleden eigenlijk (ik weet niet eens meer vanaf wanneer, maar al een tijdje) heel goed. Ze huilt vaak niet meer, al moet ik haar wel heel erg bezig houden anders wil ze steeds wegkruipen, opstaan etc. Ook handig ;)

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nooit eigenlijk.... Alleen altijd wel pruttelen bij het laatste armpje in mouwtje :D.

8. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, maar eigenlijk alleen bij het aankleden na het wassen/bad.

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Nee eigenlijk nooit...beide kids niet.

10. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    JA,int begin niet, maar nu, sinds een maand wel, het is niet krijsen, wel huilen, uitkleden is gn probleem; begint ie spontaan te schaterlachen :D ,maar azankleden, das niet aan heùm besteed (hij is nu iets meer dan 5 maand oud)

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, dat had Thirza hier ook en had alles te maken met klemzittende nekwerveltjes. Hier door een hele langzame bevalling. Osteopaat heeft daarvoor enorm geholpen!
    (www.osteopathie.nl)

12. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Dat was hier ook in het begin, nu niet meer moet ik zeggen.

13. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    onze kleine man vindt aankleden niet zo erg, behalve als hij moe is, maar dan is het meer mopperen dan huilen.

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ja, Puck vindt het vooral vervelend wanneer ze met haar armen door de mouwtjes moet, Met dit weer erg fijn (romper met lange mouwen, shirt met lange mouwen ;)). Daarbij is ze gezegend met een onhandige mama die het soms ook te lang laat duren en dan hebben we 1 groot tranendal :)

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lijkt me wel vervelend een huilende baby met het aankleden elke dag. Damian vind het geweldig. Die heeft de grootste lol in aankleden, naja meer uitkleden eigenlijk haha Vooral als ik luier ga verschonen, dat vind ie prachtig. Het schijnt totaal niet uit te maken of het een natuurlijke bevalling was of keisersnee, of dat je heel snel bent bevallen of er lang over heb gedaan met persen. Damian is geboren via keisersnee. Wij doen het met veel spelen, misschien dat dat helpt bij jullie? Shirtje over hoofdje en dan KIEKEBOE zeggen, dat soort dingetjes. Sokjes uit doen en dan voetje 'opeten'. Broekje uitdoen en dan aan de billen zitten en beentjes 'opeten' Werkt hier prima, hoop dat het bij jullie ook snel leuker gaat worden!

16. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Chanell die gaat ook huilen als ik iets over haar hoofd trek..meestal alleen savonds..Ik doe ook spelletjes zoals "kiekeboe" als ik een truitje aan doe..maar dan begint ze nog harder te huilen haha..

17. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Als ze moe is huilt ze en als ze niet moe is moppert ze gewoon. Ze vindt dat gefriemel en gefrunnik maar niks hihi

18. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Danique huilde (krijste eigenlijk) ook altijd heel erg, tijdens verschonen en met aan en uitkleden. Ook met name met rompertjes en truitjes aandoen...Ik dacht eerst dat ze het gewoon koud had, maar inmiddels ben ik bij een chiropractor geweest en dat ze zo krijst komt doordat ze KISS syndroom heeft (blokkades in nek/rugwervels) Sinds de tweede behandeling daar huilt ze al veel en veel minder! Met luier verschonen huilt ze bijna nooit meer (alleen als ze erge honger heeft) en met aan en uit kleden pas op het einde dat ze nog wat huilt.
    Volgens mijn brochure over kinderen met KISS syndroom, komt het vaak voor bij kinderen die met ks geboren zijn, met vacuum of tang, of met opgewekte weeën of kinderen die heel snel geboren zijn.
    Ik wil je niet bang maken, maar misschien heeft ze wel gewoon wat last van haar nekje/wervels? Ga eens langs een osteopaat of chiropractor zou ik zeggen...ik heb tot nu toe heel veel mensen gehoord met positieve ervaringen die daar zijn geweest.

19. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier is ze meestal heel rustig en ligt er ook gerust bij te lachen. Alleen als ze honger heeft en ze moet dan verschoon worden (bv vieze broek) dan is het krijsen maar anders lukt me dat gewoon zonder huilen of wat dan ook.

Deel Deze Pagina