Hoi dames, Mijn dochter doet al een paar weken moeilijk tijdens het poetsen van haar tanden. Ze weigert gewoon haar mond open te doen. Voorheen ging het veel makkelijker. Ze heeft in totaal 5 tandjes, 2 onder en 3 boven. Dus diep in haar mond hoef ik niet te komen gelukkig. Met 8 maanden kreeg ze haar eerste tandje.. In hoeverre is het erg dat het soms niet lukt? Wil absoluut niet in de toekomst meemaken dat haar tanden rotten of wat dan ook Wat suiker/snoep etc. betreft krijgt ze bijna niet van mij. Veel fruit als tussendoortje. HEEL soms als we ergens zijn krijgt ze een koekje of 1 chipsje om op te knabbelen. Maar na een paar keer knabbelen gooit ze het zelf al weg.. Hoor graag jullie advies.
Hoi hoi, Het beste is natuurlijk om 1 keer per dag te poetsen! Maar als je eens een keer overslaat is dit geen ramp! Is trouwens een keer een topic geweest over wat eraan te doen als ze niet willen poetsen! Misschien kan je die eens opzoeken!!! Stonden handige tips in!!! Groetjes lysanne
Hier ook een drama geweest rond die leeftijd, maar gepoetst werd er. Tandjes moeten toch schoon worden. Nu accepteert hij het meest wel gewoon. Gewoon even doorzetten denk ik.
Hier is tandenpoesten ook een tijd meer een judowedstrijd gewest dan gezellig even poetsen. Ik vind tandenpoetsen echter zo belangrijk dat ik vind dat het elke avond gedaan moet worden. ongeacht wat dochter daarvan vindt. Hier vangen we vanalles in haar mond en dan gaat het erg goed en is het meer een spelletje zonder gekrijs en tranen. We vangen sassa, toto, pipi, etc tijdens het poetsen.