Het blijft iets waar ik bij twijfel..... Wat doe ik hem snachts aan? Het weer verandert steeds, dus 1 keer duidelijk wat hij aanmoet, is het de volgende dag gerust weer anders. Nu heeft hij aan: een romper met lange mouw, een pyama met lange pijpjes en mouwen, een slaapzak zonder mouwen en we hebben 1 laagje wollen deken over hem heen. De kamer is tussen de 19 en 20graden, raam dicht (snachts alleen). Als ik smorgens voel heeft hij koude handjes, warme benen, koele voetjes en een warm nekje. Hoe bekijken jullie wat je je kindje snachts aandoet en hoe weet je zeker dat het goed is?
Hier heeft de kleine man een romper met lange mauwen aan een pyama t shirt eroverheen een lange pyama broek en een slaapzak zonder mauwen. Owja en geen sokjes. Slaapt ook zonder deken en voelt sochtends goed aan kwa temperatuur.
Hier romper korte mouw, pyjama lange mouw en lange broek. Slaapzak zonder mouwen (combisleeper). Soms wel en soms geen sokjes. Rond de 20-21 graden in haar kamer. Handjes soms wat fris, rest warm. Als ie niet wakker wordt is het goed toch? Jouwe is wel warm ingepakt vergeleken met hier. Per kind verschillend misschien ook.
Romper lange mouw, pujama lange mouw en broekje en wat dikkere slaapzak Voor ik naar bed ga een enkel dekentje eroverheen Raam is hier altijd open en is dus rustig 17,5 op zn kamer.. Koude handen en voeten maakt niet uit zolang de nek maar warm is(dan is het lijfje meestal ook gewoon warm
ik vind dat je je kindje zelfs al aardig warm inpakt. hier wat het gewoon, romper (lange of korte mouwen, hing af van wat ze overdag aanhad), pakje met lange mouwen en lange broekspijpen en dan gewoon onder een dekentje. dubbel dekentje deed ik echt pas als het erg koud werd 's nachts en dat is nu nog niet echt aan de orde. zolang het nekje maar warm is maken koude handen en voeten niets uit.
's nachts romper (korte mouw) en een winterslaapzak met lange mouwen. Lakentje eroverheen, maar daar wurmt ze zich altijd uit. 18-19 gr. op haar kamer. Raam dicht. Overdag romper en 't shirt en een slaapzak zonder mouwen. 20gr op haar kamer. Raam dicht als ze op haar kamer is.
en toch had ie vanmorgen echt steenkoude handen en onderarmen en koele voetjes. Nekje was oke, niet echt warm, maar ook niet koud. En dan had ik zelfs nog mouwen aan de slaapzak gedaan. Maar hij wordt niet wakker ofzo, klagen doet ie niet. Ik vind het zelf alleen wat fris als ik zn lijfje voel.
Ik vind dat ook steeds een gedoe hoor. Ik kijk een beetje naar de temperatuur in de kamer en wat het weer gaat doen. Het raam doe ik nu wel dicht. Was de hele zomer open. Ze slaapt nu in romper lange mouw. Pyama met lange mouwen en pijpen waar voeten aan zitten en dan in dunne slaapzak. Als ik ga slapen leg ik nog een dun dekentje over haar heen. Het is ongeveer 17 a 18 graden op haar kamer. Ook haar handjes zijn koud als ze wakker wordt. Maar vind het nog zo vroeg om aan echte warme slaapzakken enzo te beginnen. En trouwens, daarmee heeft ze ook koude handjes... Dus wat dat aangaat. Ben allang al blij dat het fenomeen slaapzak bestaat. Kind draait 3x de aardbol rond per nacht haha. Met alleen een deken was ze al doodgevroren.