Hoe lang moet je de tanden van een dreumes poetsen? Ik neem aan dat niemand het de voorgeschreven 2min volhoudt? Hier lukt het mij om 5-6 x goed over de tanden te 'schrobben', en dan beginnen ze al tegen te spruttelen. Dan willen ze `zelf de tandenborstel vasthouden en 'zelluf doen'. Dan doen we nog 'samen' poetsen (maar hoe grondig dit nou is?) En daarna geef ik ze de tandenborstel om nog wat zelf te graaien in de mond. Met het idee, beter iets dan niks Hoe lang poetsen jullie de tanden van je kindje?
Hier is het ook zolang ze het toelaat. Denk ook 4 a 5 keer boven en hetzelfde beneden. Dan mag ze het zelf doen. Maar dat is meer zuigen aan de tandenborstel, omdat ze de tandpasta zo lekker vindt.
ik vraag me dit ook wel af. Mijn meisje vind het echt vreselijk, zolang ze zelf de tandenborstel mag vasthouden gaat het wel maar dan is het idd meer de tandpasta eraf zuigen natuurlijk. Dus ik moet haar echt in de houdgreep houden. Ik vind het wel zielig want ze haat me dan echt geloof ik maar het is gewoon nodig. IK wil dat ze een beter gebit krijgt als ik.
ik zing meestal het tandenpoets-liedje van dirk scheele... Zolang ik zing heeft hij zijn aandacht meer daarbij... dus gaat het goed...Als het refrein dan voorbij is, dan krijgt hij zelf de tandenborstel en poetst hij nog ff na! Meestal stopt hij de tandenborstel dan ook in mijn mond, en dat is dikke lol!
Wat fijn dat je de aandacht zo kunt afleiden. Ik kan hier op mijn kop gaan staan , maar ze vinden de tandenborstel toch veel interessanter en willen die perse zelf vasthouden. (en dan inderdaad de tandpasta eraf zuigen)
Hier zeiden ze afgelopen keer bij het cb dat het belangrijker was dat het gedaan werd dan dat het goed gedaan werd. Het is belangrijker dat ze er vertrouwd mee raken. Hier haal ik ook echt geen 2 min, het scheelt ook dat ze minder te poetsen hebben, mondje is ook veel kleiner als je eigen mond.
haha hier precies hetzelfde! soms helpt het als ik AAAAA zeg, dan doet ze het na en kan ik gauw effe over die tandjes heen
2 min!!! nou dan wordt de kinderbescherming volgens mij door de buren gebeld omdat maddi dan zo keihard gaat gillen!!!! hier is tandenpoetsen een drama!!! hij haaaaaat het! spelletjes,spiegel niks helpt. maar ja het moet wel. beneden heeft ie nu 2,5 tand dus die doe ik ook korter dan boven..daar heeft hij 4 tanden. 4 keer boven poetsen lukt wel 3 keer onder. daarna mag hij het "zelf" doen dat is dan wel weer leuk.
Haha, heb je het al eens geprobeerd om écht op je kop te gaan staan tijdens het tandenpoetsen?? Haha, denk dat ze dan wel ff afgeleid zijn hoor
Hier hetzelfde als bij jullie adi! Maar poets liever iets minder lang zonder drama en dat hij de tandeborstel iig interessant vind dan dat hij straks helemaal niet wil. Heb begrepen dat het vooral belangrijk is dat de fluor in de mond zijn werking doet.
Hier precies hetzelfde verhaal..... Onze wijkverpleegkundige had wel een goede tip, om alvast met twee keer per dag te gaan beginnen. 's Ochtends mag Mischa zelf "tandjes poetsen" terwijl ik mijn eigen tanden poets en dat vindt hij geweldig, ik moet de tandenborstel dan na een tijdje gewoon afpakken anders krijg ik m niet meer terug. 's Avonds heeft hij "pech" (en ik ook...) en gaat hij in de houdgreep. Zo krijgt hij in elk geval wat fluoride binnen.
Hier zingen we idd ook een liedje...en ik doe het eigenlijk op gevoel als ik denk dat het goed is stop ik en dan mag zij nog even. Maar ze doet dan idd meer zuigen dan poetsen hahaha... Ik vroeg m laatst af, de zijkanten enz hoe doe je dat?
Hier lukte het pas om wat langer te poetsen toen meneer met de 'grote' tandenborstel mocht poetsen, namelijk míjn elektrische. Het is een sonische (trilt in plaats van draaien) dus is niet te ruw voor z'n tandvlees.
Ik gaf altijd een extra tandenborstel in de hand. En ik had, op de melodie van vader jakob, een zelfbedacht tandenpoetsliedje. Wat ik dan eerst heel langzaam zong en dan steeds sneller achter elkaar. Tot je zo snel moet zingen dat je over je eigen woorden struikelt. Dit vonden mijn kinderen geweldig en ja als ze lachen, gaat de mond vanzelf open. En als ze dan klaar waren mochten ze zelf nog even poetsen. Of mijn tanden poetsen, vonden ze ook leuk. Daarna toen ze wat ouder werden en het weer wat minder goed ging met tandenpoetsen, konden ze stickers verdienen. En als ze dan het 'stickervel' vol hadden, mochten ze zelf een tandenborstel uitkiezen in de winkel en/of tandpasta. Over de 2 min. regel, op de tijd lette ik in het begin niet. Ik zorgde er gewoon voor dat de tandjes van alle kanten even gepoetst werden. Nu ze groter zijn, gaat de 'kookwekker' gewoon op 2 min.
Sinds ik mijn dochter in de houdgreep houd (stevig me aan en armpje vasthouden), doet ze gewoon haar mond open en spurt niet meer tegen. Alsof ze begrijpt dat het geen zin heeft om ertegen te vechten. Daar kwam ik 2 weken geleden achter, daarvoor was het een drama! Nu even langs alle tanden en kiesjes en dan vind ik het weer best!