Airbags kunnen niet uitgezet worden...wat nu?

Discussie in 'Verzorging' gestart door LiesEd, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiesEd

LiesEd Actief lid

14 mrt 2008
    130
    0
    0
    Intern begeleider op basisschool
    Zuid-Holland
    #1 LiesEd, 19 aug 2009
    Laatst bewerkt: 19 aug 2009
    Hallo,
    Wij hebben allebei een eigen auto. Allebei een Opel. De een is 6 jaar oud de ander 2 jaar. Nu hebben wij een maxi cosi cabriofix en een easybase aangeschaft voor in de auto. We zijn erachter gekomen dat de airbags van onze auto's niet uitgezet kunnen worden. Niet met een sleuteltje, niet met de computer, het gaat gewoon niet. We hebben al contact opgenomen met Opel. Die heeft ons gezegd dat we bij de volgende auto die we gaan kopen, dat we daar een speciale kinderset bij moeten aanschaffen. Dan wordt er rekening gehouden met een kinderzitje op de voorstoel.
    Opel gaf als oplossing het kind op de achterbank neer te zetten. Maar dan kan je als bestuurder moeilijk bij de baby om te kijken hoe het gaat of als het iets nodig heeft.
    Herkent iemand dit? Heeft iemand hetzelfde probleem? Hoe hebben jullie die opgelost?
    Graag jullie reacties!
    Groetjes Liesed

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik snap het probleem niet, op de achterbank is bewezen de veiligste plek voor de MC. Hier kan de airbag voor wel uit, maar staat de MC dus op de achterbank. Zoonlief slaapt altijd als we rijden. Er zijn voor een paar euro spiegeltjes te koop bij oa de Halfords.

3. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    hier kan de airbag ook niet uit, dus ze zit gewoon achter... eerder had ik een auto waarbij de airbag wel uit kan, maar daar heb ik haar eigenlijk nog nooit op de voorbank gehad...

4. LiesEd

LiesEd Actief lid

14 mrt 2008
    130
    0
    0
    Intern begeleider op basisschool
    Zuid-Holland
    Maar de maxi cosi kan toch alleen met zicht richting de rugsteun gezet worden? Hoe heb jij je spiegeltjes dan hangen?

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Die spiegeltjes kun je op het achter- of zijraam plakken. Ze zij draaibaar, je kunt ze dus zo bevestigen dat je hem/maar kunt zien.

Ik vind het ook veiliger op de achterbank. Alleen al dat je dan niet zo gauw afgeleid wordt.

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ik had hetzelfde probleem en inderdaad nu ook spiegeltjes opgehangen.

7. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Bij ons gaat de MC gewoon op de achterbank.
    We hebben geen extra spiegeltjes hangen, waar zou dat voor nodig zijn?
    Wij zetten de radio niet zo hard, dus we horen alles wat ze doet.
    Wel hebben we zonneschermen op de ramen gedaan.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Ik snap het probleem ook niet. Gewoon maxi cosi op de achterbank, is namelijk de veiligste plek. Spiegeltje ophangen en klaar ben je. De bijrijdersstoel is de meest onveilige plek in heel de auto, dus waarom daar je kindje plaatsen.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn zit altijd op de achterbank achter de bestuurder. dit is de veiligste plek voor de maxicosi. geen extra spiegels of weet ik veel. ik vind het ook niet nodig je raak veelste veel afgeleid en je heb minder oog op de weg.
    ze willen trouwens de spiegels gaan verbieden in nederland

10. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Ik heb ook een auto met airbags die niet uit kunnen, maar heb hiervoor een auto gehad waar geen airbags aanwezig waren en nog zette ik mijn kind achterin de auto. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik vind het zelf ook niet echt veilig om mijn kind naast me neer te zetten daar je dan snel afgeleid bent. Als je kind echt wat wil of helemaal niet stil te krijgen is kun je beter de auto aan de kant zetten en kijken wat er met je kind aan de hand is dat is toch een stuk veiliger.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Inderdaad achter in de auto zetten. Ze kunnen ook snoertje losmaken bij de garage (of misschien dat manlief het ook kan, die van mij wel en is geen automonteur), maar dan blijft er wel een lampje continue branden dat de airbag uit is. Of definitief laten verwijderen kan ook maar weet niet hoe dat met de keuring zit.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je hebt ook spiegels die je aan de hoofdsteun van de achterbank kunt bevestigen. Die zijn ook wat groter, van het merk Luca. Dan kun je het echt goed zien.

13. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wij hebben ook een opel, al een wat oudere en daar staat in de gebruiksaanwijzing (in het duits) dat de mc op de voorstoel mag wanneer deze helemaal naar achter is geschoven. De airbag kan ook niet uit.
    Nu zet ik haar dus vaak op de voorstoel als ik alleen een lange rit maak, maar toch vind ik het niet heel veilig, want je gaat erg op je kind letten en minder op het verkeer.
    Nu zet ik haar dus gewoon vaak op de achterbank met een spiegeltje van prenatal, dan zie ik haar via de achteruitkijkspiegel.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties zit ook op de achterbank. hij valt al in slaap als hij de auto alleen al ziet dus geen probleem.

15. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb de kleine alleen maar op de voorstoel omdat achter de gordels te kort zijn.....in de auto van mijn vriend zetten we haar wel altijd achterin, achter bestuurder (dat is de veiligste plek in de auto)

16. EmyD

EmyD Niet meer actief

Tip; volgens mij zijn er gordelverlengers verkrijgbaar.

Onze froemel zit altijd op de achterbak. Geeft veel minder afleiding. Geen spiegeltjes ofzo hier..

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    gordelverlengers zijn ook niet veilig.. ze worden wel verkocht, maar je haalt de beschermende veiligheid ermee weg.

mc gewoon op achterbank.. dat is de meest veilige plaats.

18. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Ipv gordelverlengers gewoon door de dealer langere gordels in laten zetten, of de MaxiCosi EasyBase gebruiken, die past op een korte gordel en dan klik je de MC er op. Ik weet niet of andere merken ook zoiets hebben maar ik vind 'm reuze handig en idd voor mij ook nodig ivm korte gordel achter.

Deel Deze Pagina