Misschien een beetje een stomme vraag hoor, maar heeft het wel of niet veel drinken van vocht invloed op de hoeveelheid vruchtwater dat je aanmaakt? Ik drink niet zo veel (net als bij de vorige) en ik had bij de vorige weinig vruchtwater en een klein buikje en nu volgens mij ook weer. Ik heb geen idee of ik dit aan elkaar kan en mag koppelen!
Ja, dat mag je gedeeltelijk aan elkaar koppelen. Het is niet perse zo dat als je weinig drinkt je dus ook weinig vruchtwater hebt, maar je moet tijdens de zwangerschap wel wat meer drinken dan normaal, omdat je lijf behalve de normale vochtbehoefte nu wat extra nodig heeft om het vruchtwater steeds te verversen. Normaal staat er 1,5-2 liter vocht per dag om te moeten drinken, nu mag je daar 2-2,5 liter van maken. Je doet er overigens niet alleen je kind, maar ook jezelf een plezier mee: als je te weinig drinkt, kun je je afvalstoffen niet goed kwijt en ga je je daar alleen maar sneller niet-fit van voelen. En je voelt je tijdens je zwangerschap vaak toch al niet superfit, dus...
Rozemarijke, je hebt helemaal gelijk. Ik merk dat ik ook sneller somber wordt als ik niet voldoende drink. Sorry trouwens dat ik zo laat reageer. Net een weekje weg geweest! Ik ga een glaasje water halen. Bedankt voor je bericht!