Wat doe ik verkeerd met de luier? (Poep op z'n rug...)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chantico, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ja hoor, het is me wéér gelukt: voor de zoveelste keer een doorgelekte luier, de poep zat zowat tot aan z'n schouderbladen... Hij heeft dan wel dunne borstvoedingspoep, maar dan nog, dat moeten die luiers toch ook aankunnen? Het rare is, er zit zowat meer poep op z'n rug dan in z'n luier, het is net alsof het alleen maar omhoog kruipt ipv dat het tussen z'n beentjes in de luier geabsorbeerd wordt.
    Herkent iemand dit? Wat doe ik verkeerd? Moet ik de luier anders omdoen? Strakker om z'n middel ofzo? Ik heb alleen niet het idee dat ik de luier verkeerd om doe. (We hebben trouwens pampers newborn geloof ik, van die gele pakken.) Ik herken dit helemaal niet van ons eerste kind. Iemand een tip? Lotgenoten? Of ben ik de enige met dit onhandige probleem...? ;)

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    mischien een maatje groter? dan past er meer in,dan heb je zegmaar een ""zak"" waar het dan in valt,ipv dat het omhoog loopt.

anders eens kruidvat gaan gebruiken,die hebben elastiekje in de rug sluit mooi aan.

3. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Daar dacht ik ook meteen aan, een maatje groter proberen.
    Die zit hier wel fijner namelijk! En ben ook fan van de kruidvat luier, die sluit zo mooi aan achter.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Helaas, waarschijnlijk ligt het aan je kindje. Hier ook gehad met dochter, iedere poepbroek betekende een complete verschoning omdat ze tot haar nek aan toe onder zat

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier rond die periode ook van die ontzettende spuitluiers gehad. Allerlei merken en maten geprobeerd, maar het hielp niet! Nu gelukkig geen last meer van...

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Zodra je je kindje hoort poepen, gelijk verschonen! Al ligt het aan de borst, gelijk doen.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ehm tegengaan lukt niet of je moet je kind in een maat 6 verpakken zodat alleen zijn hoofd er nog uitkomt. Zelfs als je er meteen bij bent is het geen garantie dat het goed gaat ;)

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    nou ik heb ook bv gegeven,en met de kv maar 3 keer lekkage gehad ofzo

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dennis heeft 't ook wel eens ja, irritant dat je dan de hele brut weer moet verschonen. Nu poept ie meestal 's ochtends vroeg voordat ik 'm hoor voor z'n eerste voeding en dan ligt ie er dus al een klein poosje in, héérlijk die toestand op de vroege ochtend! ;)

Ik heb ook al een paar keer andere luiers geprobeerd, ben nu uitgekomen bij Etos en die zitten redelijk tot goed.
    Maar ik vraag me altijd af hoe je weet of een luier goed zit? Ons mannetje is redelijk smal (nog geen 6 kilo), maar heeft wel een lange romp en armen en benen, dus een luier zit vaak of te ruim om z'n middel, maar is dan te 'kort' op z'n rug eigenlijk. Ik heb maatje 3 gehad maar die waren echt te ruim om z'n middel dus nu maar weer maatje 2 die sluit goed aan maar zit weer niet hoog genoeg volgens mij. :(
    Kwestie van verschillende merken luiers blijven uitproberen waarschijnlijk!

10. misa

misa Niet meer actief

Lastig en vervelend ja! Zo snel mogelijk verschonen, misschien een ander merk proberen (bijv kruidvat, lidl, etos). Of een maatje groter.

Van pampers hebben ze in die newborn maat twee soorten. Gele en groene pakken. Ik heb me ooit laten uitleggen dat één van de twee beter werkt bij bv-poep (spuitluiers). Dat is degene met minder luiers in het pak (ik geloof de gele).

11. Alita

Alita Niet meer actief

eerst wat ik idd dacht was...grotere maat gebruiken

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, de gele moet je hebben (NewBorn).

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Klopt, maar het ging hier ook wel geregeld mis. En nu ook regelmatig als er ook aardig wat plas bij zit en ze heeft momenteel aardig dunne poep.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je doet niks fout met de luiers... Spuitluiers zijn nou eenmaal heel moeilijk tegen te houden. Pampers Newborn werken wel het beste, vind ik. Maar helemaal tegenhouden doe je het niet.
    Ik heb 9 of 10 maanden bv gegeven en het aantal spuitluiers dat achteruit zijn pamper kwam was op één hand te tellen. Oja, en nog een aantal op het KDV :) 2 handen dan.

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het is ook een periode. Hier was een tijdje elke poepluier een spuitluier en nu opeens niet meer!

16. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Je moet de rand op de rug naar binnen vouwen. Het helpt een beetje. Maar tegen een echte spuitluier helpt soms gewoon niets :(

Vraag even aan vriendinnen, collega's of buren of zij nog een ander merk en/of luier voor je hebben. Kun je even uitproberen.

Bij ons ging het met pampers helemaal mis, met de kruidvat luiers beter. Wij hebben grote kinderen met dikke billen en brede heupjes.

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

Randje omvouwen ga ik proberen!
    En ook de grotere maat maar eens, of andere merken.
    Het opvallende is dat het alleen mis gaat als ie in de wipstoel zit. Alsof z'n luier dan zo valt dat het makkelijker omhoog gaat dan naar beneden...

18. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Hihi,dit probleem herken(de) ik ook. Net wat je zegt,alleen als ze in de wipstoel liggen.
    Ik ben erover gaan nadenken,en ze hangen dan eigenlijk een beetje op hun kontje, net onder het poepgaatje zegmaar,dus kan de poep maar 1 kant op,en dat is naarboven!

Plat neerleggen als je vermoed dat hij moet poepen,scheelt hier heel veel!

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier geen bv gegeven maar heel af en toe zit bij meneer ook de poep op zijn rug (en ja waar eigenlijk niet haha) maar dat is ook vooral als hij zit (wipstoel, maxicosi of op schoot)...

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Randje naar binnen vouwen wil ook wel eens helpen.

Deel Deze Pagina