Op zoek naar de gouden tip voor flesweigeraars!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 4dogs82, 13 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Wie heeft hem? Ik wil de borstvoeding gaan afbouwen, maar m'n dochter denkt daar anders over ;)

Ik heb 5 verschillende flesjes geprobeerd;
    TommieTippie (dronk ze in de eerste weken wel gekolfde melk uit)
    Calma Meleda (heeft ze een keer uit gedronken, kocht hem omdat ze de Tommie zo snel leeg dronk, maar de calma dronk ze ook in 1 teug leeg).
    Dr. Brown
    Difrax
    Lansinoh

Ook papa heeft geprobeerd of ze hem van hem wilde. Zelfs oma, maar nee.

Ze kauwt op de speen en lacht of huilt er bij, dat ligt aan de mate van honger ;)

Ik hoor het heel graag! Ik wil best nog een tijd de nachtvoedingen geven met de borst, maar ik zou het fijn vinden als we overdag een flesje kunnen geven, vooral als we van huis zijn lijkt me dat makkelijker dan steeds naar een privé plekje te gaan. (Ik durf niet in het openbaar BV te geven :) ).

2. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    O en ik heb ook geprobeerd om in dezelfde houding de fles te geven als waarin ze BV drinkt, maar ook als ze in de kinderwagen, maxi cosi, box of eetstoel zit..

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Was je erbij aanwezig toen papa of oma je kindje de fles gaven of was je toen een tijd weg? Want anders is het wellicht een optie om een ochtend of middag weg te gaan en dan papa of oma de fles te laten geven. Baby's schijnen namelijk te ruiken als mama's borsten in nabijheid zijn en dan weigeren ze de fles.

Ook al afgekolfde melk in de fles geprobeerd of deed je dat al of gaf je KV?

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.301
    113
    Als je nog wel wilt blijven combineren, zou je misschien kunnen gaan oefenen met een tuitbeker?
    Hier ook een flesweigeraar, maar water uit een tuitbeker vindt ze wel interessant.
    Zodra ze trouwens meer bijvoeding gaat eten, hoef je natuurlijk ook niet te voeden in het openbaar, kun je onderweg gewoon een boterham geven met water bijvoorbeeld.

Ik denk dat het eraan ligt hoe snel je de bv wilt afbouwen en waarom. Als het puur om het voeden in het openbaar gaat, is het juist niet meer nodig over een korte tijd en hoef je dus niet perse af te bouwen. Als je zowiezo wilt afbouwen, dan is het inderdaad wel zaak dat ze kunstvoeding binnenkrijgt, maar dat kan natuurlijk vanaf nu ook uit een andere beker. En pap zou je ook nog kunnen proberen van een lepeltje, is ook weer melk.

5. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    @ BeHappy, dank je, toen m'n man het probeerde was ik weg, maar wel maar 2uur. Na 1,5u heeft hij het geprobeerd.
    Ik heb de eerste 3x met BV geprobeerd, daarna met Nutrilon 1, vond het zonde om m'n eigen melk weg te gooien :$

@ Mamavanlieverd, dank je, tuitbeker wil ze niet, heb er 1 van Lansinoh, een gewone vd Blokker, een beker met zo'n indruk deksel en een gewone beker met een schuine rand, alleen die laatste "werkt", maar duurt enorm lang en knoeit heel erg. Pap eet ze wel goed met een lepeltje, maar als ze melk/borst wil, wil ze geen pap eten, pap wil ze alleen als ze 1,5u ervoor BV heeft gehad en een uurtje na de pap wil ze alweer BV.... Ik geef ongeveer 90ml nutrilon met pap, 90ml eet ze nooit helemaal op, gaat ze blazen (ze blaast ook op de tuitbekers) en houd d'r mond dicht.

Eten van bijvoeding gaat ook nog niet zo goed, groente wel. Brood stukjes gaat ze van kokhalzen, ze sabbelt wel op de korst, maar zodra er wat in d'r mond komt werkt ze het naar buiten of gaat ze kokhalzen. Fruit wil ze helemaal niet :( bij stukken houd ze d'r mond stijf dicht en als ik wat gepureerd in dr mond geef gaat ze overgeven (na 3x kokhalzen, dus ik zoek al dekking als ze gaat kokhalzen van een stukje brood.

Pap geef ik Bambix va 6mnd afgewisseld met Rijstebloempap.
    Echt makkelijk gaat het dus allemaal niet :)

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.301
    113
    Ik snap het wel hoor, ik moest laatst een hele ochtend weg. We hadden heel hard geoefend met de fles en het ging niet van harte, maar ze kon het wel. Ze heeft uiteindelijk bijna 6 uur niets gedronken, achteraf gezien ging het drinken eigenlijk alleen maar bij mij uit de fles en dan heb je er niets aan, ik denk dat ze het meer als spelletje zag. Ook het vast voedsel ging er niet in, maar volgens mij hebben ze in het begin het besef ook nog niet dat dat ook helpt tegen de honger, dus dat wilde ze ook niet eten op dat moment. Nu is ze 7,5 maanden en begint ze echt serieus te eten van de bijvoeding, nog steeds geen mega hoeveelheden, maar het gaat er wel in (alleen rapley, van een lepeltje eet ze echt nog niet). Dat bedoelde ik met het zit er wel aan te komen, jouw dochter is nog een stukje jonger natuurlijk.
    Wij hebben een avent tuitbeker, maar zijn pas deze week aan het oefenen, maar dan dus met water, wat ze wel wil proberen. Had je de bekers en flessen ook al met water geprobeerd ipv melk? Misschien wil ze daarmee wel oefenen, dan ziet ze het niet als ipv borst. Ik heb de melk op een andere manier dan bv opgegeven, maar het is wel handig als ze andere dingen wil drinken bij het brood enzo.

7. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Dát heb ik nog niet geprobeerd, water! Dank je, gaan we proberen ;)

8. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Hi 4dogs! Alles goed? Ik heb voor onze D. de Mam-fles. Te koop bij Kruidvat en Da. Ze zeggen dat 90% van de baby's de flessen pakt. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over maar D is geen flessenweigeraar 😊.

9. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Hoi Jenn ;) ja bijna alles :D bij jou? Die mam fles ziet er indd nog weer anders uit, maar ik heb mijn "zoek de perfecte fles" missie gestaakt. Ze probeerd er niet eens op te zuigen, dus op deze zal ze ook alleen kauwen en blazen :p

Het was gewoon ineens gedaan, de eerste 4mnd wilde ze ook de hele dag op m'n pink zuigen, dat was ook ineens over.
    Ze heeft vorige week wel 1x aan de Tommie fles en 1x aan de Lansinoh "tuitbeker" gezogen, maar na 1 slok stopte ze weer, dus ze kán het wel....
    Ik ga morgen water proberen. Ik heb ook al koude en warme melk geprobeerd, koude vond ze interessanter dan warme, dus misschien gaat water haar overhalen :D

10. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Hier is dl inmiddels bijna 10 mnd dus ik denk niet dat wij ooit nog aan flessen gaan. Tot nu toe heeft ze ook alles geweigerd. Ik blijf voor nu gewoon bv geven tot wanneer het leuk is voor ons allebei en vanaf 1 jaar krijgt ze uiteraard ook gewone melk aangeboden in een bekertje.

11. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Nou water vond ze interessant .. Lachen en extra hard kauwen op de tuit (Lansinoh), maar zuigen ho maar ;)

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.301
    113
    En ik maar schrijven dat dat hier goed ging, gisteren en vandaag ook alleen maar kauwen op de tuit hier, wel vindt ze het nog steeds hilarisch...:D

13. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

21 jul 2014
    220
    74
    28
    Afleiden met speelgoed of iets dergelijks?
    Weet niet of dat helpt?

14. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ook afleiden hebben we al een paar keer geprobeerd, helpt niet bij haar.

Jammer zeg Mamavanlieverd!

Deel Deze Pagina