tanden poetsen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door steintje, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Hoe doen jullie de tanden poetsen van jullie kindjes? Ons zoontje vindt het helemaal niet zi leuk om te poetsen hij kauwt de hele borstel stuk.

Wie heeft er tips?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter heeft ook een tijdje een hekel gehad aan poesten. ze huilde en krijste alles bij elkaar. toen liet ik haar zelf een tijdje alleen poesten. halve bak natuurlijk maar nu weet ze dat het er gewoon bij hoort en na een maandje zelf poetsen mag mama weer helpen.

smorgens mag alicia het zelf doen en savonds doet mama het.

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Wij poetsen eerst bij haar en daarna mag ze zelf nog napoetsen.

4. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Bij laura was het ook drama, maar ook wij hebben haar zelf haar tanden laten poetsen. Toen vond ze het wel interessant, en nu na een maand of 3 poets ik haar tanden om de avond.

5. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Same here. Hij heeft het echt maandenlang zelf mogen doen, en sinds kort mag ik weer.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Samen tandenpoetsen was hier reuze intressant!
    Dus hoppa, grijp je tandenborstel er ook bij, en maak er een wedstrijdje van wie de mooiste witte tandjes heeft na de tijd :D Hier altijd een feest geweest.

Na een bepaalde tijd (weet niet meer hoeveel) mochten wij het bij hem doen. Nu mag hij zelf altijd nog even napoetsen.

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ging hier ook voor geen meter.
    Ik was ook al verbaasd over hoe armzalig dat tandenborsteltje eruit zag - mishandeld tot en met.

Ik had haar altijd op mn arm en probeerde dan hier en daar een tandje te pakken te krijgen met het borsteltje. Maar dat ging echt niet meer: madam kauwde op de borstel, en zoog bovendien als een dolle om al die lekkere tandpasta eruit te krijgen.

Ik heb toen, na advies van iemand hier op het forum (jaja), haar neergelegd op haar rug, borsteltje erbij, mini-beetje tandpasta erop. Kinnetje naar beneden duwen, mondje gaat open en VOILA, ineens lukt het 53x beter! Nog niet altijd top, maar ze werkt stukken beter mee. Ik zing ook wat, praat zachtjes, en werk het ritueel af, iedere keer weer hetzelfde, zo weet ze precies wanneer het "KLAAA" is.

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Sam wilde ook nooit graag dat ik z'n tandjes ging poetsen totdat we een liedje gingen zingen tijdens het poetsen en nu is het zelfs leuk..

ons geheim, op de melodie van K3's handjes draaien...
    Tandjes poetsen, tandjes poetsen, tandjes poetsen,
    alle kindjes op de wereld doen ons na
    ah ah ah ah ah
    van de boven naar de onderkant...

en dan weer opnieuw ;)

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse vindt er ook helemaal niets aan!
    Maar ik neem hem gewoon in de houdgreep, als hij op bed ligt, en ik poets dan toch maar, en hij stribbelt wel wat tegen, maar ach, hij weet wel dat ik toch win.
    Dus leuk is het niet, maar ja... 't moet toch gebeuren.

10. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    ik ga dat ook allemaal eens proberen.

wat leuk om te horen hoe ieder zijn eigen manier probeert te vinden.

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

Hahaha, het is wat hé!
    Ik heb zelfs wel eens een kleine periode gehad, dat hoe harder Vigo brulde, ik dan zei: 'toe maar, huil maar. Kan mama er alleen maar beter bij' :p Eigenlijk té erg voor woorden, maar op de één of andere manier werkte het :)

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn dochter mag altijd eerst zelf poetsen en daarna poetsen wij na. Soms poetst ze heel goed en dan zeg ik dat ze een hele grote meid is en dat mama niet meer hoeft te poetsen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben 2 tandenborstels voor Eva, 1 voor haar en 1 voor ons. Die van haar mag ze mee doen wat ze wil en wij poetsen met 'onze' borstel terwijl we een liedje zingen. Het is hier gelukkig nooit een probleem geweest.

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik laat de tandeborstel praten :D
    Dan mag ie de dag doornemen met tandenborstel hihi
    Tandenborstel raadt dan wat ie heeft gegeten ( dat ziet ze door zijn tandjes te poetsen )
    En Erik verteld dan ( in zover dat kan met een tandenborstel in zijn mond hihi) of het klopt en wat ie nog meer heeft gegeten en wat ie allemaal heeft gedaan.
    Dan gaat tandenborstel nog even al zijn tandjes tellen. En dan samen spoelen en samen handjes wassen.
    En dan mag tandenborstel ook mee naar bed hihihi Ze slaapt dan op een doekje naast zijn kussen :p

Ja het vergt een hoop fantasie enzo maar ben wel blij dat ie nu elke avond vol enthousiasme zijn tandjes laat poetsen. Hij vraagt er zelfs zelf om. Mama mama Ik moet even met tandenborstel praten! lol :D

Voor dit allemaal was het echt een drama om hem zijn tanden te poetsen pffff. Houtgreep, belonen, drijgen, negeren, zelf laten doen, niks hielp.

Deel Deze Pagina