Sinds een paar weken is het weer drama bij mn peuter van 2. We hebben een periode gehad dat het heel goed ging maar nu..... gillen krijsen en vechten.. We poetsen twee keer per dag. Soavons heel goed en tussendemiddag de iets meer spelender wijs. Maar sinds kort is het dus beide keren helemaal niets. Als meerdere dingen geprobeerd. Eerst zelf en dan ik, eerst ik dan hij. Staand bij t aanrecht. Zitten op het aanrecht. Liggend op de commode... verhaaltje er omheen verzinnen. Maar nu houdt hij zijn tanden stijf op elkaar. Kom er soms gewoon niet meer in of uit als de tanden borstel er al in zit haha. Iemand tips o dit te doorbreken?!
Hier was het ook drama, tot ze met de elektrische tandenborstel mochten poetsen. Nu is het heel af en toe nog wel eens een avond dat één van de twee niet wil, maar verder geen problemen meer.
Hier was het rond die periode ook een drama. Twee keer per dag tanden poetsen onder dwang. Verschrikkelijk voor hem en voor ons. En op eens... deed hij zijn mond open, en mocht ik zonder gedoe zijn tandjes weer poetsen. Eerst ik, dan hij. Wat een opluchting! Ik heb geprobeerd om er liedjes bij te zingen, filmpjes laten kijken maar zodra de borstel naar zijn mond kwam was het drama. Een paar keer dat hij bij mijn ouders sliep mocht opeens opa wel zijn tandjes poetsen. Ik denk dat het hierdoor weer de goede kant op is gegaan.
Hier ook, bij allebei de kinderen rond die leeftijd. Na eerst vanalles proberen, zoals Pomm ook zegt, bleef de optie dwang over. Het was even vervelend, maar het waaide ook zo weer over. Nu doet de jongste (2,5) het soms nog om ons uit te dagen. Maar dan zie je de lach in zijn ogen. Kwestie van kietelen en dan laat hij zijn tandjes snel zien
Ons zoontje vind het leuk om te spoelen met water en voor het spoelen moet er gepoetst worden. Bij ons werkt het nu. Eerst poetsen en dan slokje water om uit te spugen. Dan weer stukje poetsen en weer spoelen. Misschien een ideetje?
Misschien helpt t om er een beloningssysteem aan te koppelen? Als hij goed meewerkt mag hij een sticker plakken en bij 10 stickers een (klein) cadeautje..
Verschilende tips al geprobeert. Hij is nu dus ook nog zo eigenwiks dat hij heel zn mond niet open doet.... pfff
Hier gaat bij dwang de mond wel open, om te schreeuwen dan wel dus Maar dan kan ik dus wel poetsen. Verder haal ik ook alles uit de kast, wat het nu een tijdje vrij goed doet is doen alsof zij een wild dier is en ik de dierenverzorger. Dus zij is bv een leeuw, en ik zie allemaal stukjes vlees bij haar grote leeuwentanden en zij bedenkt vaak zelf wat leeuwen nog meer eten (leeuwenbrokjes! boterhammen met hagelslag! poep! ).