Tanden poetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sue87, 27 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij hebben ook zo n drama gehad. Begonnen net de houdgreep en twee keer vijf seconden. En dat zijn wij rustig aan gaan uitbreiden.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.189
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier was het vooral met de oudste altijd een drama en dus ook altijd in de houdgreep.
    Toen hij drie jaar was ben ik elektrisch gaan poetsen en ging het beter.
    Hij is nu ruim 12 jaar en heeft nog nooit een gaatje gehad dus al mijn strijd is niet voor niks geweest haha.
    Ik vind tandenpoetsen te belangrijk om het te laten verslonzen en dan maar met wat strijd waarbij ik de winnaar ben😷

3. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Misschien heb je t al lang geprobeerd hoor maar andere tandpasta. Wij hebben een keer andere pasta gebruikt en toen lukte het hier ook niet een paar dagen. Weer terug naar de vertouwde pasta en het ging weer goed!

4. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Poetsen jullie eens per dag. Ik nog wel, mijn zoontje is nu 18 maanden. Ik poets zijn tanden na het eten, gewoon in de eetstoel. Ik gebruik urtekram met een smaakje, schijnt hij lekker te vinden. Eerst zelf poetsen en daarna doe ik het. Gaat ook niet altijd even makkelijk en soms zet ik de tablet er even voor. Hij vind één bepaald liedje erg leuk en wil dan ook graag poetsen.

5. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft vanaf het begin af aan een gruwelijke hekel aan tandenpoetsen. Ze is inmiddels anderhalf en heeft nou bijna haar volledige melkgebit. Ook al levert het standaard veel strijd op, tandjes worden hoe dan ook gepoetst. Ik probeer het eerst altijd met liedjes zingen, afleiden en noem maar op. Vaak werkt dit alleen niet en zit er niks anders op dan haar in de houdgreep te houden. Ik heb liever dat ze even boos is, dan dat ze straks verrotte tandjes en gaatjes heeft. 1 van mijn nichtjes wou vanaf het begin af aan ook nooit tandenpoetsen. Mijn zusje liet het zodoende vaak maar voor wat het was. Inmiddels is zij vier en heeft echt een slecht gebit.

Deel Deze Pagina