Ons zoontje heeft al lange tijd een soort bobbeltje in zijn buik. Soms voel ik het bij het verschonen, maar soms moet ik ook even zoeken voor ik het vind. Mijn vriend voelt het ook. Ik was er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat het zijn borstbeen was. (Al is het gek dat dat bobbelvormig is). Maar vandaag zei iemand dat het daar te laag voor zit. Dus nu ga ik toch wel twijfelen... Iemand die het herkent?
Zit het op een plek waar een lymfeklier kan zitten? Die zijn bij kinderen vaker opgezet dan bij volwassen en het kan vrij lang blijven. Als onze zoon verkouden is geweest of ziek dan schiet er meteen eentje omhoog in zijn nek en die zit daar dan een maand of 2. Je zou even kunnen kijken naar afbeeldingen waar de lymfeklieren overal voor komen en kijken of een van deze plekken in de buurt komt. Anders zou ik even de ha laten kijken voor de zekerheid.
Ik heb alleen gehoord van een navelbreukje, daar had mn dochter last van maar die is weggegroeid (was een kleintje). Maar het lijkt me dat dat op een andere plek zou moeten zitten als dat jij beschrijft.