Sinds een week trapt Sanne haar dekens af. Wel ligt ze in een bakerzakje maar ze presteert het nog om de dekens af te trappen. Ik hoorde iemand zeggen, dekenklemmen. Zijn deze nog te koop of is er een andere oplossing?
Ik stop haar strak in en 's nachts blijft ze ook goed liggen, maar overdag kruipt ze heel snel boven de dekens uit in haar slaapzakje. Dan laat ik het gewoon zo, koud kan ze het niet krijgen. Misschien heeft ze het ook wat warm en wurmt ze zich daarom omhoog, sinds gisteren is het wel wat koeler, maar daarvoor had ik het zelf ook erg warm in bed.
als ze in een slaapzakje ligt lijkt me ook nog een deken overbodig. Hier ligt Thomas 's nachts in de buitenzak van de combisleeper (met mouwen nog, maar dit weekend zullen die er zeker af gaan met dat mooie weer!). Als je een slaapzakje gebruikt is een dekentje niet meer nodig!
ja maar fleur gebruikt een zomerslaapzakje en dan vind ik helemaal geen dekentje toch te fris. En inderdaad snachts blijft ze goed liggen alleen overdag trapt ze iedere keer alles af.
Sanne slaapt in een bakerzak (puckababy). Ze ligt er met blote beentjes en voetjes in. Als ze het dekentje aftrapt lijkt me dat erg koud. s'Nachts trapt Sanne ook het dekentje af. Sanne voelt niet extra warm aan.
En als je het deken overdwars in het bedje neerlegt? Dan heb je een groter stuk om om het matrasje heen te slaan/stoppen, zodat ze veel harder moet trappen om het los te krijgen, en misschien lukt het haar daardoor niet meer. Dus ipv zo, zo neerleggen . l . . . . . . . . l l . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . l l . . . . . . . . l l . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . l l . . . . . . . . l l . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . l l . . . . . . . . l l . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . l l . . . . . . . . l l . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . l l . . . . . . . . l l . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . l l . . . . . . . . l l . . . . . . . . l l . . . . . . . . l l . . . . . . . . l
Kan je haar niet wat extra kleertjes aantrekken? Of als ze slaapt een dekentje over haar heen leggen?
we hebben ook nog een tijdje de deken dwars gelegd toen hij dit ging weg trappen is hij in een slaapzak gegaan
Ik ga de deken eens over dwars leggen. Ik kan haar s'nachts wel toedekken maar ze doet het ook in haar slaap.
Gebruik alsjeblieft geen dekenklemmen bij je kleintje, helemaal niet wanneer zij ingebakert is. Wanneer ze onder de deken terechtkomt, heeft ze grote kans te stikken...Brrrrrr, moet er niet aan denken. Zolang ze het niet koud heeft, zou ik het lekker zo laten. S'nachts is het ook niet zo koud meer, en ze ligt ingebakerd, dus warm... Groetjes, vonneg
@kruimel78: dat is ook een idee. Maar ze heeft een bakerzak en die gaat net niet onder het matras. Dan moet ik misschien een slaapzak aanschaffen.
maar als ze zo klein zijn dan ligt t dekentje toch al dwars?of is dit een hele gekke vraag maar hier slaapt ze ook in en slaapzakje hoor omdat ze zich eronder vandaan trapt.met een lakentje tot dr middel.en nu nog een heel dun fleecedekentje.t gaat nog veel warmer worden en als ik nu al zo weinig aan doe.en ze moet geleidelijk van dikker naar dunner.anders is de overgang misschien te snel van warm naar koud. en dan in de slaapzak alleen een rompertje. maar dat lakentje doe ik juist zodat ze wat rustiger wordt. als ze alleen n slaapzak heeft zonder iets erop dan kan ze te wild trappen en wordt ze juist zo onrustig.en met iets erop kan ze niet zo erg met dr beentjes schoppen.
Ons zoontje kroop ook omhoog onder de dekens vandaan. Had het idee dat hij het te warm had. Nu doe ik hem een dunner dekentje over (katoenen omslagdoek) en blijft hij er wel onder liggen! Hij heeft ook een slaapzakje aan. Het is wel vaak warm op zijn kamertje zo rond de 20 graden...
Je kan ook de matrozensteek proberen http://www.pacco.nl/tinynanny/matrozenbedje.htm Ideaal voor een ingebakerd kindje en zo komt je kleintje ook niet "bloot" te liggen. Ik heb het ook gedaan, en het werkt super Groetjes, vonneg
Dat hebben wij niet. De kraamhulp heeft de deken dubbel in de hoes gedaan. Ik denk altijd dat ze het te koud heeft in bed, terwijl ze altijd lekker warm aan voelt. Dat komt omdat ik zo'n koukleum ben. De ene trapt ze de deken wel af en de andere keer niet.
ik zou de kleine gewoon een "lekker pyjamatje" aan trekken... Zoƫ lig ik met haar pyjama in bed onder haar dekentje, maar als ik een uur later kijk ligt ze er alweer boven, geen drama van maken hoor.... een zak vast gaan zetten dmv wat dan ook zou ik zeker niet doen, grote kans dat ze helemaal gaan draaien en wroeten en ze vast komen te zitten of erger... tis geen hartje winter, ze "vriezen" echt niet dood hoor... tis beter dat het ietwat "fris' in de kamer is, dan dat ze het "warm" hebben omdat ze onder de deken "moeten" liggen... gr.smoekie