Ladies, Onze oudste zoon heeft hele stukken van het behang van de muren van zijn slaapkamertje getrokken. Nu zijn we de bovenverdieping aan het opknappen en hebben wij het behang van zijn kamertje weggehaald. De muren zijn nu netjes gestuct. Nu willen we de muren gaan verven met een muurverf. Alleen nog voordat we klaar waren met stuccen van de kamer van zijn broer heeft hij met zijn speelgoed op de muren staan tikken (werken, net als papa) en ja hoor, stuclaag beschadigd. Er moet dus echt een keiharde verf op zodat het niet snel beschadigt. Een autootje wat over de muur rijdt, of een blokje wat ertegenaan geslagen wordt, moet het wel kunnen hebben. Iemand ervaringen?
Kiezen voor vliesbehang zonder structuur! Dit wordt veel gebruikt in bedrijfsruimtes en zorgt ervoor dat je muren niet meer beschadigd kunnen worden. Daarna oververven met een goede muurverf die je af kunt nemen en je hebt muren die jaren mee kunnen. Ziet eruit alsof het heel strak gestuct is! Stucwerk is altijd gevoelig voor beschadigingen, met wat voor verf erop dan ook. Met vliesbehang heb je een blijvende oplossing. Wij zijn er nog steeds heel erg blij mee! Niet bij de bouwmarkt kopen maar bij een speciaalzaak.
Ik ben blij dat ons huis helemaal gestuuckt is. Nergens behang. Hier gaan toch stofmijt inzitten en je ziet vaak nog wel dat het behang is, namelijk de randjes. Vliesbehang is ook verschrikkelijk om eraf te halen. (mocht je dit weer willen doen) Tja gestuuckte muren beschadigen inderdaad nou eenmaal soms. Ik erger me daar niet eens aan. Een huis is om in geleefd te worden Nu is het nog een autotje, een hamertje tik wat tegen de muur word gegooid of wat dan ook. Straks een rode lippenstift of zwarte marker hahaha.. Ik heb bij de keuken straks ook afwasbare verf.. maar dat heeft ook zijn grenzen met vuiligheid hoor
Dit! Wij wonen hier pas een jaar en ik kan alles wel weer opnieuw doen. Als we 2 puber hebben doe ik het wel weer wen keer over