Ons ventje is sinds anderhalve week de hele dag door misselijk. Hij heeft een paar keer flijnk gespuugd, spuugt regelmatig mondjes terug en heeft twee keer een diarree luier gehad, maar verder niet. Hij drinkt minder dan anders, wil soms halverwege de fles echt niet meer (terwijl hij altijd goed dronk). Hij duwt de speen er dan uit en kijkt echt heel vies. Hij loopt te smakken, heeft soms twe uur na de voeding nog restjes melk in zijn mond. Wie herkent dit? We zijn al bij de huisarts geweest, maar die kan er verder ook niets mee omdat hij geen koorts heeft en niet aan het uitdrogen is ofzo. We hebben een paar weken geleden (toen hij dit nog niet had) al eens een paar dagen Omneo geprobeerd omdat hij krampen had, maar daar werd hij juist erg misselijk van. Dit is vorige wek vrijdag ineens ontstaan en hij is er gewoon helemaal door van slag, ook qua slaapritme enzo. Heeft iemand ideeen en tips?
Kleintjes kunnen zeker buikgriep krijgen maar dit zou wel erg lang zijn voor een buikgriep. Dat duurt meestal een paar daagjes en dan is het over en dan hebben ze vrijwel altijd wat verhoging of koorts. Misschien idd reflux? Zat ik ook al aan te denken
En wat zou ik daar tegen kunnen doen...Ik heb iets gelezen over Johannesbroodpitmeel, zou dat helpen? Want Omneo hadden we dus al eens geprobeerd en dat hielp dus niet...
Johannesbroodpitmeel hielp hier echt heel goed, kreeg er een ander kind voor terug. Dat spugen werd namelijk steeds erger, de hele dag van die zure, geschifte melk in haar mond, zielig hoor. Maar ik zou het wel even overleggen met de huisarts of als die er weinig aan doet, met de arts van het CB. Mijn huisarts vond namelijk ook dat ze er gezond uitzag en keek dus niet verder, terwijl ze af en toe gewoon benauwd was van het spugen, vooral als het dik en slijmerig was. Bij het CB hebben ze wel verder gekeken, ze bleek ook nog maar minimaal aan te komen. Sterkte!
Zou idd even naar de huisarts gaan. En als hij vind dat het niet erg is, dan toch maar een verwijsbrief vragen voor een kinderarts, want als het idd reflux is, dan moet je daar niet te lang mee lopen.
omneo werkt hier wel, ze gaf eerst ook meer terug. eerst een paar dagen niet hoor, maar toen moest ze nog wennen aan de voeding. nu doen we de helft omneo en de andere helft gewone. anders krijgt ze diarree. maar ze drinkt echt een stuk beter.
Ik ben vandaag maar even naar het CB geweest. Meneer was gelukkig flink gegroeid (5480 gram), dus dat was goed nieuws. Daar dachten ze ook aan reflux en het advies was idd jpb toe te voegen aan zijn voeding. Dat gaan we dus straks maar eens proberen, ik ben heel benieuwd! Iedereen bedankt voor de adviezen!