Baby en peuter duowagen? Ervaringen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Patjuh2010, Jun 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

Feb 25, 2010
    424
    0
    0
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Tegen de tijd dat de kleine beeb geboren zal worden wordt mijn zoontje 2. Nou zitten we te twijfelen om een duowagen (topmark tandem) aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee op ongeveer deze leeftijd? Ik twijfel niet omdat ik denk dat ik hem niet ga gebruiken, maar wat als m'n oudste zoontje er op dat moment niet meer in wil ofzo? Dan vind ik het zonde als we hem gekocht hebben. En tot hoe oud bleven ze bij jullie ongeveer in de wagen? Alvast bedankt!!

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Wij hebben voor een kidsit (plankje met zitje achter de wagen)gekozen, omdat sinds dat hij kon lopen hij niet meer in de buggy wilde, maar dus wel een zitje omdat ie nog niet hele afstanden kon lopen/staan.
    Wij vonden het dus zonde een duowagen aan te schaffen.
    Als er minder dan anderhalf jaar tussen had gezeten hadden we het waarschijnlijk wel gedaan.

3. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier kan mijn zoon nog niet zo goed lopen en hebben we dus een duowagen aangeschaft.
    Wij hebben de easy walker duo in het zwart.
    Als hij er over een jaar niet meer in zit verkopen we hem weer en pakken we onze quinny voor Ziva alleen ;)

4. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen schelen 20 maanden en ik heb dus wel een duowagen
    Gekocht op marktplaats....kostte me haast niets zo een 80 euro...ik heb die wagen echt
    Intensief gebruikt totdat mijn jongste zeker 2 jaar oud was....ik ben wel iemand die werkelijk alles lopend doet...heb die wagen
    Na ruim 2 jaar trouwens weer op marktplaats verkocht voor zo een 70 euro :)

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Hangt er vooral vanaf hoe goed je oudste al loopt denk ik.
    Mijn zoontje van 18 maanden loopt best goed, maar met boodschappen doen durf ik het nog niet aan (hij luistert ook nog niet zo goed natuurlijk), dus die heb ik nog altijd in de wagen dan. Wij hebben ervoor gekozen de wandelwageninzet op de enkele wagen te laten en ernaast een duowagen van marktpIaats te halen voor een paar tientjes. Ook een Topmark tandem btw. Ben wel blij met die keuze, we gebruiken hem nl. niet vaak maar het is wel handig om te hebben. Met boodschappen heb ik eigenlijk altijd m'n dochter in de draagdoek en zoontje in de gewone wagen, maar als we naar de speeltuin gaan is dat niet handig omdat ik hem dan ook help met klimmen etc. en ik kan hem niet tillen als ik ook de baby in de doek heb. Dus dan gaat de duowagen mee :)

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb m misschien 3x gemist met M, nu met T nooit.

Wij hebben wel een (gewoon) plankje. Vrienden van ons hebben een plankje met een verhoging waarop je kunt zitten én staan. Die is nog beter denk ik ;)

M is een wat slechtere loper, maar ik heb T ook veel in de draagdoek gedragen en dan M in de buggy.

M was 25 maanden toen T werd geboren. T was 25 maanden toen S werd geboren :D

7. Leliana

Leliana Niet meer actief

Wij hebben ook een tandem.
    We hadden hem al ivm de tweeling maar nu komt hij ook goed van pas met de kleinste.

Mijn heren kunnen prima meelopen maar die oortjes hebben ze 9 van de 10 keer alleen voor de sier. Dus tijdens boodschappen doen gaan ze toch echt allebei de wagen in (baby in de draagdoek).
    Soms neem ik één van de oudste mee en de baby en dan is de wagen echt ideaal.
    Vind het echt wel een aanrader!

Draagdoek en kinderwagen kan ook nog wel een optie zijn maar als je, net als ik, wat last van je rug hebt (in combinatie met een stevige baby :D) is het voor grote stukken toch best wel vermoeiend!

8. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier een duowagen aangeschaft die je ook in mono kan gebruiken, heb hem nu al vanaf februari in gebruik en vind het heerlijk. we hebben de bugaboo donkey genomen. iets bij moeten leggen (gedeelte gekregen van schoonouders) en onze oude bugaboo verkocht, zo was het voor ons toch nog een optie ondanks de prijs
    en boodschappen kan ik straks zelf doen want lopen wil hij wel maar overal aanzitten ook :) dus lekker in de wagen en als ik met 1 van de 2 op pad wil kan dat ook want je kunt hem zo uitschuiven/inschuiven, ideaal!

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Mijn kids schelen 23 maanden. Oudste kon al aardig lopen, maar lange stukken was te ver. Ik vond de duo wagen wel fijn. Handig met de boodschappen doen, maar ook bij een dagje uit. Als hij dan moe was, kon hij lekker gaan zitten.
    Sinds kort gebruik ik hem niet meer.

Share This Page