Licht slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kissie, Mar 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Lars slaapt op zich best veel overdag. Hij kan na een fles echt niet langer dan een uur wakker blijven, ik leg hem dan in bed en ik hoor hem niet weer :D Maar vaak na 3 kwartier is hij weer wakker, ik laat hem dan liggen omdat hij vaak aan het kletsen is of een beetje moppert, soms ligt hij wel een uur te kletsen en valt dan weer in slaap. Hij ligt tussen de voedingen door meestal wel 3 uur in bed, maar slaapt dan niet altijd. Slapen jullie kindjes ook zo, of slapen die echt als een blok?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Verschilt nogal: soms ligt Thirza idd nog een eind te kletsen en valt dan de ene keer wel en de andere keer niet meer in slaap. En ergens op de dag maakt ze in ieder geval 1 keer een slaapje van minimaal 1,5 uur maar ook wel langer, (vanochtend 2,5 uur). Dan slaapt ze dus wel door, horen we haar tussendoor hooguit sabbelen op haar duim als ze van de ene slaapcyclus overgaat naar de volgende (is dan dus net niet wakker, of wel helemaal wakker, maar slaperig genoeg om enkel haar duimpje weer te pakken en verder te slapen).

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ja idd dat las ik ook ergens, dat baby's een slaapcyclus hebben van 47 minuten...

4. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Noëlle slaapt bepaald niet als een blok. Vooral overdag en 's avonds is het vanaf het begin af aan een probleem geweest en eigenlijk is het nog steeds zo dat ze alleen 's nachts echt goed slaapt.

We hebben al met al behoorlijk wat slaapproblemen met haar gehad al. Steeds hazeslaapjes en eigenlijk nooit goed uitgerust dus. Haar nekje bleek echter vast te zitten en dat is nu behandeld door de osteopaat, waardoor ze nu overdag wel ook langere perioden achter elkaar slaapt.

Er bleef echter toch nog onrust en nu blijkt dat ze dus ook nog een koemelkallergie heeft en sinds een week krijgt ze nu dus andere voeding en hopelijk ontstaat er daardoor nog meer rust in haar lijfje.

Momenteel gaat het slapen echter nog steeds heel wisselend, soms slaapt ze uren achter elkaar overdag, maar soms is ze ook na een hazeslaapje al weer wakker en het lukt dan ook meestal niet om haar weer door te laten slapen. Meestal haal ik haar er dan maar weer uit en probeer het soms na een uurtje opnieuw en dan slaapt ze vaak beter weer in dan dat ik haar laat liggen. Als ze eenmaal wakker is slaapt ze vaak niet weer in, dat is 's nachts ook zo als ze wel eens wakker wordt.

's Avonds slaapt Noëlle meestal sowieso niet. Dat is haar meest wakkere periode en vaak kan ze dan de slaap niet vatten, terwijl ze wel moe is. Waarschijnlijk heeft ze dus moeite om de indrukken van de dag dan te verwerken en kan daardoor niet slapen. Na de fles van 23:00 is ze dan blijkbaar wel zo moe, dat het dan ineens wel lukt.

Is dat ook herkenbaar voor anderen, dat je kind juist 's avonds niet wil slapen? Ik vind dit wel heel lastig, want uiteindelijk moet ze toch wel eens een normaal slaappatroon gaan ontwikkelen met overdag meer wakker zijn en 's avonds en 's nachts gewoon slapen.

;) Frieda

5. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Idd, kan hier de klok er gelijk op zetten, dan hoor ik weer even wat geluidjes en vaak slaapt ze dan weer verder.

6. Journey

Journey Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,404
    0
    0
    s'avonds en s'nachts slaapt ze als een blok en wordt ze echt niet wakker overdag daarentegen is het een regelrechte ramp en slaapt ze misschien 2 keer een half uur ze ligt dan echt hysterisch in bed te huilen en dan haal ik haar er maar ui en ik zie ook niet dat ze geeuwt ofzo dus ze zal haar slaap wel niet nodig hebbent want het is geen doen om haar te leten liggen.
    Ze kan wel gemakkelijk 2 uur in de box liggen spelen

7. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    oooo fijn al die lotgenoten!
    allemaal herkenbaar (ben ik dus niet de enigste ;) )
    Jill slaapt vanaf het begin snachts erg goed maar vanaf een week of 3 overdag drama. idd 3 kwartier.
    Deze week gaat het iets beter moet ik zeggen, ze slaapt nu toch wel een uurtje of 1,5 en een enkele keer zelfs 2 uur achter elkaar! Ze is rustig 1,5 uur wakker tot het volgende slaapje. Als ze na 3 kwartier wakker wordt heeft laten huilen hier geen zin, ze wordt dan soms erg hysterisch en kan ze helemaal niet meer in slaap komen. Ga ik er naar toe en hand op het hoofdje, speentje bladiebla... als ze een half uur voor de volgende voeding wakker is is ze ook echt wakker en ligt ze je lachend aan te kijken, nou dan wil ze echt niet meer slapen. haal ik haar er maar uit.
    ik geef trouwens nutriton door de voeding, maakt het wat dikker en hierdoor lijkt het ook beter te gaan.
    Als ze wakker is is ze een heel vrolijk en opgewekt meisje dus ook volgens het CB is ze een wakker kindje... niet alle kindjes zijn het zelfde (gelukkig maar)

8. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    @frieda, Jill heeft dat tussen 16/19 uur. na die fles van 19 uur valt ze moeilijk in slaap maar uiteindelijk slaapt ze dan goed en maken we haar rond 23 uur wakker voor de laatste fles.
    maar tussen 16/19 uur maakt ze een hazenslaapje van 3 kwartier en is ze verder wakker en soms ook jengelig. Tenzij ze bij me in de draagzak zit, dan slaapt ze wat langer. Hoorde dat dit bij 8 van de 10 kindjes is. de bekende huiluurtjes...

9. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    @ Mootjen Ik moet zeggen dat Noëlle dat ook al vaak wel vanaf de namiddag heeft, dat ze weinig slaapt. De laatste tijd slaapt ze 's middags over het algemeen wel een paar uren achter elkaar. Dus ik hoop wel dat ze uiteindelijk een beetje in een ritme komt van 's morgens en in de namiddag een hazeslaapje en 's middags een paar uren slapen en de avond en de nacht gewoon achter elkaar door slapen. Maar goed, we hebben het niet voor het zeggen hoe ze het zal doen.

Merk nu wel dat mijn oudste dochter Anouk wat dat betreft een voorbeeldig kind was destijds. Met haar hebben we er nooit problemen mee gehad om een bepaald ritme te krijgen. Dat ging eigenlijk helemaal vanzelf. Gewoon voeden, verschonen, knuffelen, spelen en dan weer naar bed als ze moe was. Met haar had ik bepaalde voedingstijden en daar voegden de andere dingen zich, op een bepaald moment, gewoon naar. Uiteindelijk had ze dus na de eerste maanden al snel een vaste regelmaat.

Bij Noëlle houd ik ook wel iedere dag zoveel mogelijk dezelfde voedingstijden aan, maar al het andere erom heen, loopt iedere dag anders, omdat ze zo onregelmatig slaapt. Ik vind het dus ook wel heel lastig dat we hier geen regelmaat in kunnen krijgen. Heb ook wel het boek 'De tevreden baby' van Gina Ford gelezen omdat je naar allerlei oplossingen zoekt als je baby zo onrustig is.

In dat boek worden dan schema's gegeven om aan te houden, maar dat werkt bij Noëlle absoluut niet, omdat ze zich qua slapen echt niet aan zo'n schema gaat houden en de boekjes vertellen je er niet bij wat je kunt doen om je kindje weer in slaap te krijgen als ze veel eerder wakker is. Haar laten liggen lukt hier namelijk meestal niet, want dan zet ze het op een brullen.

Ik moet zeggen, dat ik het wel vermoeiend vind, dat er nooit een regelmaat ontstaat. Normaal gesproken zou je dat op deze leeftijd toch al wel wat moeten hebben, maar goed er waren natuurlijk ook oorzaken voor haar onrust, dus hopelijk gaat het nog komen als ze nu beter in haar vel komt te zitten

;) Frieda

10. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    ik geloof dat ik bij Jill er geen vast regelmaat in ga krijgen en heb dat ook al opgegeven. ik kijk naar wat ze nodig heeft en daar handel ik naar. als ze wakker is is ze kij vrolijk dus dan is het toch goed.
    en dan denk je dat je een ritme hebt gooien ze het weer om omdat ze of ziekjes zijn of een sprongetje maken etc.... je blijft toch klungelen denk ik tot ze naar 1 slaapje op een dag gaan. maar je kunt idd niet goed iets plannen/afspreken, dat herken ik ook. wat ik maar meestal doe is dan mensen hier thuis uitnodigen.

Share This Page