kosten kinderfeestje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lady7, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoeveel geld jullie kwijt zijn aan een kinderfeestje en wat jullie dan doen! Hoeveel vriendjes/vriendinnetjes nodigen jullie uit?

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Vorig jaar was het feestje gewoon thuis. Ze had 3 meisjes en 2 jongetjes. Ik heb pannenkoeken gebakken en wat snoepjes. Meer niet. Dit jaar viert ze het feestje samen met haar vriendinnetje en huren wij voor 10 euro de speeltuin af. Ze mogen dan van mij heel de klas vragen. Ruimte zat en voor het geld hoef ik het niet te laten.

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik heb nog geen kinderfeestje gegeven maar ben van plan om het in een binnenspeeltuin te doen en dat kost 10 euro per kind.

Dit krijgen ze dan.

Arrangement B. € 10,00 (niet tijdens vakanties)
    * Entree
    * Patat of tosti of br. frikandel
    * 1 x beker siroop
    * Zakje chips
    * Heerlijk ijsje of slush (drink ijs)
    * "jungle" #munt voor snoepautomaat (t.w.v. € 0,50 )
    * Cadeau voor jarige, bij 6 kinderen of meer

Ik denk dat hij 5 kindjes mag uitnodigen of misschien iets meer maar dat zien we dan wel.

Ik wil het echt niet thuis en ik vind dit de perfecte oplossing.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja ik vnd 10€ per kind best veel... Maar dan heb je ook geen rommel en gedoe natuurlijk.
    Dus hier ook gewoon een feestje thuis.
    En volgend jaar wellicht in de speeltuin. Entree is 1€ en dan natuurlijk lekkers en drinken.

En wat me ook erg leuk lijkt is pannenkoeken bakken op de kinderboerderij. Kost 60€ voor maximaal 12 kinderen.
    Minder mag altijd.. Maar kost het evengoed 60€
    Je betaalt vooral voor de lokatie en het personeel,van de kinderboerderij.
    Je moet wel zelf helpen met bakken... )Na het beslag maken verdwijnt de medewerker terug naar de kinderboerderij.) en zelf alles weer opruimen en schoon achter laten.
    Maar het is gewoon erg leuk omdat het in een klein huisje in de speeltuin is. Dus je hebt last van niemand (en niemand van jou!)
    Bakken gebeurd op een soort van gourmetstel maar dan met de pannetjes bovenop... Echte mini koekenpannen.
    E natuurlijk rondleiding over de kinderboerderij incl eieren rapen, koe aaien en de kippen en klagers voeren.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Eerste kinderfeestje was thuis, dat heeft hooguit een paar tientjes aan versiering en snoepgoed enzo gekost. We deden spelletjes in de achtertuin, ze hebben zelf wat gespeeld en tenslotte stoelendans.

Tweede feestje was ik hoogzwanger en had ik geen zin in al die drukte thuis en toen zijn we gaan bowlen. Dat kosten 9 euro per kind, vijf vriendjes, onze eigen kinderen en wijzelf, dus 81 euro. Het was wel heel erg leuk, onze zoon heeft het er nog elke week over hoe leuk hij zijn feestje vond en dat hij het volgende keer wel weer zo wil, dus wie weet.

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Saskia78; Welke kinderboerderij is dat? Vind zoiets ook wel leuk en dat kan ook als ze 7 jaar wordt.

7. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week feestje gehad: 6 kindjes, 3 jongens/3 meiden, uitgenodigd. Cakejes gebakken en laten versieren (ook met een jongensfeestje een hit), spelletjes als ezeltje prik, spijkerpoepen en flessenvoetbal gedaan, film gekeken met een zakje chips erbij en met z'n allen frietjes gegeten. Als we €30 in totaal kwijt waren is het veel.

8. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Verjaardagsfeestje thuis met 8 kinderen (jongens & meisjes). Ik was niet meer dan 20 euro kwijt.
    Wij begonnen met pannenkoeken en poffertjes eten, daarna een speurtocht, bingo met prijsjes (gewoon van de Action), cake versieren, spelen in de speeltuin en snoephappen.

9. Lady7

Lady7 Niet meer actief

als ik t zo zie, doen de meesten het gewoon lekker goedkoop thuis:)

10. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Hier is het "in" geworden om met een verjaardagspartijtje naar kids playground te gaan. Hebben wij ook gedaan.
    Koste per kind waren wel 10,50 maar daar zat ook patat + frikandel, kroket etc en onbeperkt drinken bij. Ook mag de jarige op het eind nog een cadeautje uitzoeken. Je hebt geen troep en de kinderen vermaken zich prima! Uiteraard heeft niet iedereen dat geld om zoiets te doen.
    Wij waren met 5 kindjes (incl jarige)

Helaas is het nu wel zo dat als een kindje thuis blijft dat "niet leuk" is.
    Vind het erg jammer dat dat zo werkt bij kinderen. Niet iedereen kan dit doen. Dus kinderen worden er wel verwent door.
    Een partijtje thuis kan minstens net zo leuk zijn.

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij zijn met onze dochter dr feestje naar ballorig geweest, was iets van 65 euro kwijt , zat wel 4x drinken bij en cakeje versieren bij.
    ze had 4 vriendinnen uitgenodigd.

12. Storm

Storm Niet meer actief

Toch worden thuisfeestjes hier weer steeds meer een hit.
    Knutselfeestjes, schatzoeken, speurtochten, spelletjes, bakken. Bouw er een thema omheen en je bent klaar.

13. Saskia78

Jup!
    Hier een prinsessenfeestje.
    Kindjes kwamen verkleed en de oud Hollandse spelletjes maakten we roze. Eigenlijk niks bijzonders maar wel bijzonder leuk :)

14. knap

knap Niet meer actief

Heb het zo wel thuis als op locatie gevierd.

Op locatie is toch favoriet hier. Minder rotzooi ect ect.

We zijn naar de mc geweest heb thuis pannenkoeken gebakken ben wezen bowlen ect.

Maar een uitje ergens is dus voorkeur hier.

15. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    In de buurt zie ik steeds vaker dat er een evenementenbureau ingeschakeld wordt voor het kinderfeestje.
    Vind de kosten nog wel meevallen, rond de 17,50 per kind.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

6 kindjes, en ongeveer 10 euro per kind. Was in een binnenspeeltuin.
    Met alles erbij trouwens, onbeperkt drinken. Patat, ijsje, frikandel en een cadeautje na.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Wij zijn gisteren met de 5e verjaardag van zoonlief naar een speeltuin in een park gegaan. Gewoon openbaar, dus geen entree. Wel parkeergeld natuurlijk, het blijft Amsterdam ;) En daarvoor hebben we thuis een gebakje gegeten, en we hebben zelf drinken + snacks meegenomen (knijpfruitje, pakje sap en een zakje chips).

Wat hebben we in totaal uitgegeven?
    - bordje+beker+bestek met spiderman (thema), 3 euro per kind
    - gebakje, 1,50 per kind
    - parkeergeld, 5,60 totaal
    - drinken en snacks voor in het park, dat zal ook ongeveer 1-2 euro per kind geweest zijn
    - medaille en een bekertje voor elk kind, nog eens 0,50 of zo?

We hebben ingekocht bij knaakland/xenos, dat soort winkels. Het stelt allemaal niet zo veel voor, maar de kinderen waren er erg blij mee.

Alles bij elkaar zo'n 7 euro per kind denk ik. We hadden de 2 van onszelf mee, en nog 4 vriendjes.

18. knap

knap Niet meer actief

Nou 17.50 per kind vind ik wel echt te duur hoor.

Het moet wel leuk blijven.

Rond de 10 euro vind ik meer dan genoeg. Dit jaar gegourmet met zoon lief en een paar klas genootjes was ook super leuk. Vier grote jongens aan tafel.

19. Saskia78

Blij dat ik een arbeiderswijk woon... Hier tot nu toe meestal feestjes thuis en met mooi weer in de speeltuin.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wij hebben de eerste keer thuis gedaan. Geen idee wat dat heeft gekost. Ik denk niet heel veel. Cakejes versieren, wat chips en drinken.

Dit jaar zal het ballorig of zoiets worden. Wel zo makkelijk. 6 a 7 kindjes uitnodigen en de jongste die mag ook mee ( we nemen ook een oma mee om op te letten en te rijden)

dus dan 8 euro keer 8. Rond de 75 euro zal het worden.

Wel veel geld maar dan krijg je ook veel. En geen troep thuis.

Deel Deze Pagina