Hihi wat leuk pluk! Hier wil de oudste elke ochtend even dat ik kijk naar de 'grote mensentanden' en dan komt de middelste ook 'aaahh'
hier allebei jongens rond de 5e verjaarag begonnn met wisselen. de jongste is 6 geworden in november, en heeft er nu 6 gewisseld. de oudste is 9,5 en die zit volop in het kiezenwisselen sinds een half jaar, dat gaat zo hard, denk dat ie voor zijn 10e alles wel gewisseld heeft.
ze wilde nooit geen tanden poetsen (nou ja het moest met dwang) en toen hebben we haar wijs gemaakt dat haar tanden pas gaan wiebelen als ze ze goed zou poetsen . Sindsdien poetst ze trouw elke avond zonder mopperen haar tanden.
alyssa was net een maand 4 toen haar eerste tand los ging zitten. nu bijna een jaar later zijn de 2 ondertanden gewisseld en zit er een boventand en een onder hoektand een beetje los. moet er wel bij zeggen dat ze met 4mnd al 2tanden had dus misschien dat dat ook meespeeld. liefs doris
Net gecheckt! en warempel!! BIJNA!! alle kiezen zijn door! (de extra rij!) 1 Al helemaal 2 bijna en nr 4 1 puntje.
Mijn dochter van 6,5 is nog niet aan het wisselen, zitten nog muurvast volgens de tandarts. Ze wilt echt heel graag een wiebeltand aangezien alle kindjes bij haar in de klas aan het wisselen zijn haha.
Onze oudste zoon was 5 toen hij begon met wisselen. Inmiddels is hij net 7 en heeft hij al 8 tanden gewisseld.
Onze oudste is 5 jaar en 7 maanden, maar alles zit nog stevig vast. Mijn man en ik waren allebei laat met wisselen, maar N. kreeg wel redelijk vroeg tanden. Hij wil wel heel graag dat het los komt te zitten, hahaha. Om hem heen wordt al druk gewisseld. Zijn 2 beste vrienden gelukkig nog niet. Ik vind het ook niet heel erg, ik kan niet tegen dat gewiebel. Brrrr...
Hier pas volgens mij met 5 of 6 jaar. Maar hier zijn ze ook laat met tanden krijgen. De jongste was al 1 1/2 voordat de eerste tand doorkwam. Verder zijn ze bij ons in de familie allemaal laat met tanden krijgen en wisselen.
Ikzelf was heel laat met wisselen. Hoe dat dat gaat verlopen bij onze kindjes weten we nog niet. Oudste is net 6 en alles zit nog muurvast
Dat is heel normaal hoor! Gemiddelde leeftijd voor wisselen is inderdaad 6jr. Maar er zijn altijd kinderen die eerder wisselen (of later). Meisjes zijn sowieso meestal eerder dan jongens. Het begint meestal met de ondertanden, de eerste definitieve kiezen kun je ook binnenkort verwachten...
Mijn oudste is 6 jaar en 4 maanden en heeft er inmiddels 4 tanden uit. Eerst twee ondertanden in januari en de afgelopen 2 weken vielen de twee bovenvoortanden eruit.