Wat is gepast bij overlijden babytje...

Discussion in 'De lounge' started by Tigger, Dec 6, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Helaas is net het bericht hier gekomen dat het babytje van mijn naaste collega na een voldragen zwangerschap dood geboren is... :cry: :cry: :cry:

Vreselijk en niet te begrijpen...

Nu willen wij wat versturen, wat is gepast in zo'n geval?
    Ideeen voor crematie/begrafenis en ook iets voor naar hun huisadres.
    Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen...

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Gewoon het meest standaard,

Een mooie krans en een mooie kaart.

3. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    misschien een baby kransje laten maken met knuffeltjes

4. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Een kaart en een knuffel verwerkt in een boeketbloem.
    Bij een bloemist hebben ze vaak wel voorbeelden en/of ideeën.

5. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Als de ouders het op prijs stellen zou ik een kleine bloemenkrans laten bezorgen en eventueel zelf leggen en een kaartje...verder lijkt me niets anders gepast.

6. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Nou ik bedoel dus idd iets voor babytjes erbij. Dus idd een krans met een beertje erin verwertk vind ik een mooi idee.
    Ik heb nu al vaak foto's gezien en zie van alles, van knuffels en balonnen, tot aan kransen...

Ik vind dit zo moeillijk.
    Dank jullie wel in ieder geval.

7. Niet meer actief

Ga naar een goede bloemist en laat iets kleins maken.
    Ik ben zelf (vroeger dan ) bloemist en ik maakte altijd hele kleine lieve stukjes met veel geurende bloemen en heel weinig groen...

8. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik sluit me aan bij de rest, een bloemstukje in de vorm van een bol, met een knuffeltje. maar een goede bloemist kan je zeker helpen hierbij.

verder is een persoonlijke kaart altijd iets waar men blij mee is. schrijf een stukje in je eigen woorden.
    en wat vooral ook belangrijk is, dat nu iedereen het over het kindje heeft, maar over een paar weken vraag er nog eens naar, zorg dat ze hun verhaal kwijt kunnen. want dat is iets waar ze mischien nog wel maanden of langer behoefte aan hebben, gewoon steeds opnieuw hun verhaal kwijt kunnen.

9. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    Vreselijk om te lezen dat je na een voldragen zwangerschap je kindje dood geboren word.
    Angst boezemd mij in het kan iedereen gebeuren.
    Ik zou niet weten hoe ik zou moeten reageren vreselijk gewoon zit bijna te janken hier echt vreselijk voor die mensen.
    Ik ken ze niet maar ik wens ze heel veel sterkte .

xxx Jet

10. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Dank je Jet.. Ik ben ook helemaal van slag...
    Het boezemd mij veel angst in, zo dichtbij...

Het is zo vreselijk.
    Ze zijn 4 jaar bezig geweest om zwanger te raken, na de derde IVF poging was het raak en dan dit... Echt vreselijk.
    Ik weet gewoon even niet hoe ik me moet gedragen op het werk.. Ik zit hier zwanger te wezen en dan zoveel verdriet...

Meiden bedankt, we bellen idd de bloemist en zij kunnen ons vasty voorzien van passende kransen voor een babytje.. Mijn god wat een drama.

Noura, je hebt helemaal gelijk. Ik weet dat het straks heel belangrijk is, als het weer "maandag" is zeg maar. Iedereen gaat verder met zijn leven en die van hun staat stil... Ik zal mijn best doen..
    Maar vidn het ook zo moeilijk dat hij straks met mij geconfronteerd wordt. Hij zit bij mij op bureau..

11. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    dat is ook best moeilijk die confrontatie, maar op een gegeven moment moet je door. anders ga je er zelf ook aan onderdoor.
    en weet je wat het ergste is, als je zelf met verdriet zit, en het lijkt of iedereen door is gegaan met leven, en jezelf er nog zo graag af en toe even over wil praten. of gewoon iemand die zegt van hoe gaat het nu.
    als er niet over gepraat word, is het net of het ontkend word.
    maar in ieder geval heel veel sterkte, en voor deze mensen zou ik ook heel veel sterkte willen wensen.

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Ik denk dat hun het harder nodig hebben...

Ik zit gewoon met wat gevoelens, maar dat komt vanzelf wel oke...
    Wel bedankt.. Lief van je.

Share This Page