Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. Mijn kleintje van 4mnd is nu ongeveer 1mnd verkouden; verstopt neusje, rochelen..je kent het wel. Sinds 1wk heeft ie ook af en aan koorts tot hoogstens 38,9 graden. Dit alles is volgens de HA geen probleem zolang hij goed drinkt en blij is, wat ook het geval is. Mijn kleintje oogt dus niet ziek. Maar wat doe je dan met je afspraken waar hij normaal gesproken mee naar toe zou gaan? Of met de afspraak op het CB? Of een afspraak met vrienden die ook een kleine hebben? Gaat alles 'gewoon' door of doe je toch rustig aan en houdt je het patientje toch binnen? Ik twijfel zo!!
koorts vergt van je kindje toch al best veel energie. Dus ik zou me rustig houden met de kleine. In principe kun je wel naar buiten, dus een boodschapje ofzo, zou ik nog wel doen. Of even een kort wandelingetje. Maar echt afspraken zou ik denk even afzeggen, of bij jou thuis doen. Tenminste: Als je kindje dus op dat moment zelf koorts heeft... (of die dag) als je kindje die dag koortsvrij is, zou ik het wel door laten gaan. Eventueel wel degene met wie je afgesproken hebt, even inseinen - dat het even afwachten is hoe het gaat...
Jep, en ouders van kindjes even vragen wat ze zelf willen. Die willen misschien ook dan liever niet afspreken. Bij het CB krijgt hij mss prikjes, dat is niet zo handig als hij al ziek is.
Als onze zoon koorts heeft gaan we niet met hem weg. We blijven dan lekker met hem binnen. Als jezelf koorstoel hebt, wil je ook het liefst binnen blijven! Het lichaampje moet genoeg werk verrichten om de koorts tegen te gaan. Wij blijven binnen tot de koorts gezakt is tot onder de 38 graden. Bezoek is altijd welkom uiteraard! Als we daarna weer naar buiten gaan even goed inpakken, kindje blijft vatbaar vlak na een koorts! Sterkte ermee.
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb het CB al gebeld (had morgen afspraak, ook voor prikken dus) en heb deze verzet. Verder blijf ik maar lekker binnen met hem ja, vanmiddag eventjes snel in de wandelwagen naar buiten om een boodschapje te doen. Nou, hopen dat het snel over gaat want het begint nu wel een beetje zielig te worden!
Beterschap met je kleintje. Is altijd vervelend als kinderen ziek zijn. Isabella heeft al een week griep. Begint weer een beetje wat op te krabbelen. Hoop dat Julian het niet gaat krijgen.
Ik heb geleerd van mijn ervaringen en ik zou zeggen, afzeggen.. In de zomer had onze kleine man ook koorts en omdat hij niet ziek leek zijn we toch naar vrienden gegaan, dik uur rijden.. eenmaal daar werd het van kwaad naar erger.. s'avonds zaten we in het zh.. meneer was doodziek.. vond het zo zielig dat we hem toch die autorit hadden aangedaan.. nu ga ik dus met koorts niet meer weg.. heel veel beterschap met je kleintje!
ik pas me erop aan ja. als jezelf niet lekker bent wil je al die poppenkast ook niet. als het lang duurt dan is dat maar zo. wel ga ik bij goed weer wandelen om een frisse neus te halen als de koorts niet te hoog is. maar dan loop ik dus gewoon alleen een rondje voor onszelf en ga nergens heen verder. ik zou zeker neit bij een andere baby op visite gaan, zou niet willen dat eht aan mij zou liggen dat het kleintje misschien ook iets oploopt.