Tandenborstelgevecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guusje27, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai meiden,

Mijn dochtertje is nu 12 maanden en ze heeft nu 5 tandjes. Elke avond moet er natuurlijk tandjes gepoetst worden en dit is een regelrechte ramp. Ze krijst alles en iedereen bij elkaar en ik krijg het nauwelijks voor elkaar om er bij te kunnen. Ik heb ook het idee dat ik de tandjes niet goed poets daardoor, maar het lukt niet anders..

Hebben jullie dit ook? Zo ja, nog tips om het beter te kunnen doen?

Liefs Guusje

2. Maia

Maia Niet meer actief

hier gelukkig nooit echt een probleem geweest, wel eens maar dan houtgreep en daardoor koos ze snel eieren voor haar geld. Wat wij eigenlijk vanaf begin af aan doen is liedjes zingen terwijl we haar tanden poetsen, dat helpt hier erg goed, of wat in haar handje geven.

3. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Ik lees mee! Hier ook draaaaama! Mevrouw wil het wel heel even zelf doen, maar gooit al snel de borstel weg. Daarna kan ik er ook niets meer mee...

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werkt het het best als we met zijn 2en zijn: Man houdt hem tegen zich aan, bij voorkeur ook de armpjes onder zijn eigen arm geklemd. Ik poets dan, altijd voor de spiegel zodat hij ziet wat er gebeurt. Ik gebruik een tandenborstel van Jordan, met een ronde 'steel'. Die werkte beter dan de tandenborstel die ik heirvoor had (elmex, rechte steel). Onder doet hij nog wel eens moeilijk, zijn tong ervoor enzo. Wat ik dan doe, is een vingertandenborstel erbij pakken om de onderste tanden te doen. De gewone tandenborstel doe ik dan in mijn andere hand, en daar rommel ik boven wat mee (vnl om het dichtklapreflex te voorkomen......). En dan gaat het aardig. Vingertandenborstel is van difrax, te bestellen bij de apotheek.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het wordt dus niet beter lees ik :(

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hier is het over! Met 18 maanden was het hier helemaal over en tandenpoetsen gaat nu prima (zoonlief was precies hetzelfde). Stug blijven doen.. de tandjes zijn belangrijker dan die drama aanvallen. Hier heeft manlief het een hele tijd gedaan omdat ik haar niet in bedwang kon houden. Liedjes zingen en tandjes tellen hielp hier soms en maakt het ook nu toch leuker!

7. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Herkenbaar!
    Wij hebben een periode gehad dat ik eerst iets in haar handjes gaf als afleiding, maar steeds moest ik weer iets nieuws vinden. Vervolgens werkte het een tijd bij ons dat ik mijn man gek liet doen, haha... (bijv. hydrofiel over zijn hoofd en kiekeboe spelen) en dan kon ik haar tandjes poetsen.
    Liggend poetsen wil ze al een hele tijd niet meer. Nu heb ik de oplossing en dat werkt nog steeds super goed. Ik neem haar op de arm en we gaan naar buiten kijken. Ik vraag: zie jij een hondje?, zie jij een poesje?, zie jij een vogeltje?, zie jij een auto? etc. En zo kunnen we zonder problemen de tandjes poetsen. Kortom: zo wordt ze ook afgeleid:p

8. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Oh wat is dit herkenbaar. Onze zoon is inmiddels 22 maanden oud, en bij ons was het ook een drama, altijd met zijn 2-en met hem ingevecht. totdat we met mijn ouders van de zomer op vakantie waren. Mijn moeder gaf aan, probeer es in de ochtend te poetsen, 's avonds is hij moe en wil naar bed, overdag heeft hij genoeg fut. En ja hoor, nooit geen strijd meer, lekker makkelijk samen zonder gevecht. hij is dol op zijn tandenborstel, inmiddels maakt de tijd voor hem niet meer uit. Hij loopt regelmatig naar de badkamer haalt een tandenborstel en staat zelf te poetsen, Ik kom mijn moeder wel plat zoenen voor de tip en mezelf wel iets doen dat ik er niet zelf op gekomen was, maar het heeft gewerkt, wie weet werkt het bij jullie ook.

Groetjes Marleen

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Tja inderdaad proberen af te leiden, samen poetsen etc.
    Werkt bij elk kindje anders. Hier was het ook een tijdje, hij poetste wel zelf, dus hoopte dat het meeviel. Maar na een tijdje mochten we zonder gekkigheid zijn tanden poetsen. Zegt nog wel eens nee, maar kunnen het nu uitleggen (hij is net 2)
    Dat scheelt ook denk ik..

10. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik blijf lezen, al vind ik de tip van 's morgens poetsen een goede tip.

Vanavond had ik zoonlief in de houtgreep en hij was zo overstuur (raar he, je wordt in de houtgreep gelegd, je kan niet eens terug vechten dus ik begrijp het heel goed). Afleiden werkt niet, iets in handje geven werkt niet. Niks werkt! Echt irritant het zijn wel zijn tandjes.

11. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Ik begrijp dat je goed wilt poetsen, maar maak er geen 'gevecht' van, want als je kindje straks de tandenborstel ziet begint ie al te huilen;) Ik heb de houdgreep ook geprobeerd hoor, maar vond het zo zielig dat ik haar zo vast moest houden. Toen ben ik uit het raam gaan kijken en had haar op de arm tijdens het poetsen. tja, dit helpt bij ons, maar wil niet zeggen dat het bij iedereen helpt...
    Succes in ieder geval!

12. fafje

fafje Niet meer actief

#12 fafje, 18 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2011
    hier tot nu toe totaal geen probleem..wat ik al vanaf heel jong deed...(kreeg pas tandjes na 1e evrjaardag)...maar ruim daarvoor al...altijd tijdens bijna elke verschoning de tandenborstel in zn hand..hij is er zo vertrouwd mee..nu wilt ie altijd graag mijn tandenborstel, lekker groot...btj tandpasta erop en meneer roept mmmm...en dan vraag ik tussendor of ik even mag poetsen...hij houdt gewoon zn mondje open..soms maar 2 sec...ach ja dan duurt het allemaal wel lang...soms helpt het tussendoor btj nat te maken..kan ie weer ff zuigen haha...en dna mag ik weer poetsen..en ondertussen poetst hijd an met mijn borstel...vind ie geweldig...

en ik verschoon hem elke ochtend na wakker worden...en dan geef ik die borstel ook weer...en doe dan aan "nep-poetsen "...zo went ie alvast aan 2x daags...al hoeftd at nog niet...ik poets dan ook niet echt..maar heel nep..en heel kort..
    maar punt is dat hij dus gewend is vaak te poetsen..

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ben blij dat het niet aan mij ligt dat tandenpoets drama!
    Tegenwoordig is het hier ook de houtgreep methode en poets ik zo vlug mogelijk.

14. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer eens een tandenborstel die om jouw vinger past (die zijn te koop bij de drogist geloof ik). Geef je kind ook een tandenborstel en laat haar eerst poetsen en daarna poets je nog even na. Wij zingen hier ook een liedje bij het tandenpoetsen. Op de wijs van Vader Jacob: Tandjes poetsen, tandjes poetsen, heel mooi schoon, heel mooi schoon, samen tandjes poetsen, samen tandjes poetsen, heel mooi schoon, heel mooi schoon.

't Werkt hier als een trein. Mijn dochter is nu 3,5 en vindt tandenpoetsen helemaal geweldig (vanaf het begin al), ze zou het liefst 3x per dag poetsen.

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wij geven Fay de tandenborstel als ze in bad zit of op het aankleedkussen... ze doet het (min of meer, een beetje borstelen, een beetje kauwen) zelf! :)

Sterker nog, ze wil nu met haar tandenborstel naar bed. (we hebben een gek kind ;))

16. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    wij hebben ook steeds een strijd. Ik heb dit met de tandarts overlegd en ze gaf ons de tip om met een elektrische borstel te poetsen, uiteraard een zachte borstel. Zo poets je net iets meer dan dat je het met een gewone borstel doet.
    Wij zijn dit gaan proberen en de eerste week was dit mega interessant natuurlijk. Daarna weer drama. Toch in de houtgreep gehouden. Nu sinds een paar dagen gaat het best goed
    *klopt heel snel af*

17. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    en doe het eens voor bij jezelf, dat werkt hier tenminste prima als meneer geen zin heeft (hij doet bgraag wat wij doen net zoals veel kindjes dat doen) gewoon een gekke grimas trekken zodat je tanden zichtbaar zijn en even poetsen, zo van:" kijk zo moet het en ik doe het ook!"

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Thanks voor de tips!

Ik ga inderdaad een vingertandenborstel halen bij de apotheek, of hebben ze die ook bij de drogist?

En inderdaad misschien voor het raam gaan staan of spiegel. Bedankt in ieder geval, hopelijk werkt er iets!

Groetjes Guusje

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik raad je echt aan om elektrisch te gaan poetsen. Hier was het ook drama, maar sinds we die elektrische borstel hebben vragen ze om te poetsen

20. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Leuk idee, maar werkt niet hoor. AU! Ze bijt heeeeel hard als ik een vingertandenborstel gebruik hahaha...

Deel Deze Pagina