Tandenborstelgevecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guusje27, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36

Haha, wat grappig, want ik heb ook een liedje op de melodie van vader jacob voor tijdens het tanden poetsen!! (komt op hetzelfde neer eigenlijk, tekst wisselt nog wel eens!)

Hier gaat het slecht als er tanden doorkomen, maar daarna weer goed. Al een tijd wordt er hier liggend op het aankleedkussen gepoetst, want op de arm voor de spiegel was een drama. Het past helemaal in het avondritueel en ze vindt het prima. Doe wat tandpasta op de tandenborstel, dan krijgt zij de tube tandpasta in haar handen en ga ik poetsen (mét het liedje uiteraard, haha!) en daarna mag ze zelf nog even! Vaak wil ze dan mijn tanden poetsen..
    Al met al dus goede en slechte periodes, ook bij jullie gaat het een keer over!

2. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    Wij hebben ook een elektrische tandenborstel aangeschaft, gaat hartstikke goed. Ook hebben we hem onze tanden laten poetsen, zodat ie snapte dat het bij ons ook moest. Nu poetst ie vaak zijn eigen tanden nog even na als ik het al gedaan heb.

3. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Hoe oud moet een kindje zijn om de tandjes met een electrische tandenborstel te mogen poetsen??? Weet iemand dat?

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier is het 3 jaar drama geweest, sinds een paar weken laat ze het gewoon toe gelukkig. Daarvoor was het in de houdgreep en poetsen maar!

5. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    @Amy1981 Volgens onze tandarts was het geen probleem. Wel een kindertandenborstel waarbij de rotaties enz niet te hoog liggen.

6. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Dan ga ik me er ook maar eens in verdiepen. Bedankt voor het antwoord.

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben vanaf het begin de 'deal' met Sil dat als hij mij rustig laat poetsen (2x Altijd is Kortjakje ziek / Olifantje in het bos zingend) dan mag hij daarna zelf nog poetsen. Werkt hij niet mee, dan mag hij ook niet zelf poetsen. Zijn we heel consequent in en werkt prima, want hij baalt enorm als hij niet zelf mag poetsen. Overigens helpt het zingen ook, want daardoor weet hij precies hoe lang het nog duurt ;)

Elektrisch mag toch pas vanaf 3 jaar? Tenminste, dat had ik altijd begrepen.
    En anders een kindertandenborstel met een muziekje erin ofzo? Die bestaan toch ook?

Deel Deze Pagina