Heeft iemand voor mij de gouden tip? Mijn zoontje heeft sinds een paar weken besloten dat hij de stofzuiger niet leuk vindt. Zodra ik ga stofzuigen, raakt hij volkomen overstuur, gillen, huilen etc etc. Terwijl het toch niets nieuws is voor hem, er werd hier vanaf dag 1 van hem gewoon gestofzuigd, als hij wakker was of sliep, maakte niet uit. Nooit een kik om gegeven. Maar nu is het dus drama. Ik heb al geprobeerd hem met de stofzuiger te laten spelen (onder toezicht) en ook hem op mijn arm gedragen tijdens het zuigen, maar niets helpt, hij blijft steeds overstuur worden. Is dit een fase die overgaat? Of is er toch iets anders? Hij heeft wel een dubbele oorontsteking gehad pas geleden, misschien ligt het daaraan? Want het centrifugeren van de wasmachine vindt hij ook niet echt geslaagd, maar minder erg dan de stofzuiger. Ik hoop dat iemand een oplossing weet, want anders ben ik bang dat het hier een erg stoffige bende gaat worden .
Ik had willen reageren: Laat hem er even mee spelen... Maar dit heb je dus al gedaan. Dit heeft bij ons dochtertje wel geholpen... Succes!
We hebben die fase ook gehad, ergens tussen 7 en 10 maanden. Ondertussen is het (bijna) over: als ik aan stofzuigen ben en ze in haar box zit, gaat ze nog steeds gillen. Zodra ik haar uit box haal en achteraan laat lopen / kruipen, is er niet aan de hand