savonds slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzie83, 31 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoihoi,

Een tijdje geleden heb ik hier (geloof ik) ook een topic over geopend.

Milan slaapt savonds niet. Na zijn fles van 19.30 blijft hij wakker tot zijn laatste fles van 23u. In het begin zei iedereen dat een baby tot 3mnd onrustige uurtjes heeft savonds en dan graag vastgehouden wil worden. En toen was hij idd ook altijd wat onrustig.

Maar nu is hij gewoon wakker, speelt, lacht, doet vanalles, behalve slapen dus.

Na zijn laatste fles leg ik hem wakker in bed, en dan gaat hij zelf slapen. Maar voor die tijd is het echt liggen als hij in bed ligt.

Doen jullie kindjes dit ook? En wat kan ik er aan doen?

xxx een hopeloze moeder

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Slaapt hij smiddags ook? Misschien helpt t als je m smiddags wakker houdt zodat hij na de fles van 19 uur moe is en gaat slapen?
    Of wat gebeurt er als je m om 19 uur wakker in zn bed ligt?
    En heb je een bepaald "nachtritueel"? bijv in bad, pyjamaatje aan waardoor hij snapt dat t slaaptijd is?

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Overdag slaapt hij wel goed idd. Al geprobeerd om hem wakker te houden, maar dan wordt hij zó chagerijnig. Dan blijft hij maar huilen tot hij uiteindelijk toch in slaap valt.

het "ritueel" van ons is eigenlijk maar kort. Als hij om 19u de fles krijgt verschonen we eerst zijn luier, pyama aan, eerst nog even spelen en dan de fles.

In bad doen savonds is niet te doen omdat ik echt pas om 19u thuis kom van mijn werk. Dus dan zouden ik en mijn vriend pas om 8u half 9 kunnen gaan eten.

4. mijnwondertje

mijnwondertje Actief lid

20 okt 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je vriend hem niet in bad doen dan(ik weet niet hoe laat hij thuis is)? Daar worden ze wel lekker moe van. En hoe laat is zijn laatste slaapje dan?

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mijn vriend is helaas even laat thuis.

Hij heeft niet echt vaste slaaptijden. Maar slaapt meestal van 5 tot 6 en daarna niet meer.

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Danique doet het ook, en ze heeft in de ochtend ook altijd zo'n moment, mestal tussen 10 uur en 13.00 uur, en als ze dat moment wél slaapt, dan tussen 13.00 uur en 15.30 uur.
    Ik heb me er maar bij neergelegd dat ze dan nou eenmaal wakker is.
    Ik leg haar wel steeds in bed, maar als ik voor de vijfde keer naar boven moet lopen gaat ze maar gewoon mee naar beneden...
    Ik probeer alle dingen die ik moet doen zo te plannen dat ik die momenten even niks hoef, dan raak ik ook niet gefrustreerd dat zij op die momenten zo wakker is ;)

7. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Mijn kleine doet het ook zo want als ik hem om 19.00 uur in bed leg en om 23.00 uur de laatste fles geeft word hij om 03.00 uur zelf wakker om te eten en tussn 6 en 7 weer. maar als ik hem op laat tot 21.00-22.00 uur en dan zijn laatste fles geef slaapt hij tot 5-6 uur en dat was bij mijn dochtertje ook zo en als je het zelf net erg vind dat hij zo laat wakker is, is er toch geen probleem.
    Gr. Daliya

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja ik zou me er gewoon niet druk om maken. Toch alleen fijn dat de kleine lekker gezellig bij jullie is? Ik zou er juist van genieten, als hij straks ouder is gaat de 'bedtijd' vanzelf verschuiven naar wat vroeger.

Of probeer bijv om de 'bedtijd' elke week 10 minuutjes vroeger te doen, zo kan je het gewoon langzaam aan wat verschuiven.

Wij hebben onze kindjes juist die eerste tijd altijd lekker beneden gehad, slapend of wakker, gewoon lekker bij ons. Oudste twee hebben we vanaf een maand of 7/8 steeds wat vroeger naar bed gedaan en slapen sinds na die tijd vanaf een uur of 19.30/20.30 in hun eigen bedje. De jongste is nu 9mnd en ligt eigenlijk gewoon elke avond nog lekker bij ons (gaan we binnen kort in haar bedje leggen savonds), vinden het allemaal heerlijk zo :D!

Succes!
    Liefs, Hanneke!

9. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    jeetje, ik vind 19:00 u thuis van het werk wel erg laat. Tot hoelaat is jullie dagverblijf open dan?
    ik denk dat daar een beetje het verhaal zit, bij de meeste begint de avond toch rond 17:00-17:45...nog even spelen, evt. badje, evt warme hap en dan rond 19:00 u een fles en naar bed.
    Maar ja, misschien vind je kindje het wel leuk en gezellig om nog even bij jullie te zijn ja na zo;n lange werkdag.

wakker houden ja tussen 17:00-19:00, dus dan wordt er niet meer geslapen. Dus misschien nog een dutje van 16:00 tot 16:45, maar dat is max. Met een boodschapje doen kan je misschien proberen hem wakker te houden........of juist met een badje...en dan de fles een half uur eerder?

Ik vind dat de kindjes op hun bed horen te liggen op dat tijdstip....binnenkort gaan ze naar de 4 voedingen....dan blijven ze toch ook niet wakker tot 23:00?
    Maar ja, hoe krijg je ze zover...

En wat als je rijsttebloem in de fles van 19:00 u doet?
    Of een grote fles om 19:00 (210+7)?
    Of de fles van 19:00 u iets later geven, rond 20:00 u. (dan een warme hap rond 18:00u ofzoiets) Dan is je kindje misschien wel moe....Misschien kan de laatste fles dan ook al wel automatisch vervallen...

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    het kan goed te maken hebben met het ding dat je kindje niet 'vol' genoeg zit...Hij heeft duidelijk die laatste fles nog hard nodig maar de fles van 19:00 u geeft je kindje duidelijk nog de energie om een paar uurtjes wakker te blijven.....

Deden ze ook al toen ze heel jong waren, s'aovnds echt niet slapen maar 'clusteren' voor de nacht...

succes

11. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0

Jou kindje is nog zo jong...dan is het redelijk normaal te noemen.
    Als t goed is komt er een moment binnen een paar weken dat ze wel gaat slapen 's avonds....

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wie bepaald dat zo een klein kindje al na 4 voedingen moet? Hier hadden we met een maand of 10 misschien 4 voedingen daarvoor altijd meer gehad, gelukkig! Ik moet er niet aan denken om zo een kleine prul maar 4x per dag een wat te eten te geven. Zelf eet en drink je toch ook vaker dan 4x per dag iets, dat mag een kindje ook hoor ;).

Kortom, zeggen dat je binnenkort toch over gaat naar 4 voedingen, kan je niet vanuit gaan, das bij ieder kindje anders. Hier zaten we bij de oudste met 4-5 maanden gewoon nog op een stuk of 9 - 11 voedingen per dag, en de jongste krijgt er nu ook nog gewoon 7 - 8 per dag.

En als je kindje ouder is en wat minder voedingen krijgt, dan zal het vanzelf ook wat vroeger willen slapen. En over bijv een dikke maand kan het zijn dat de kleine overdag wat minder gaat slapen, waardoor hij toch savonds het naar bed toe gaan wat naar voor verschuift ;)!

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    nou als hij gezellig is dan kijkt me dit niet een heel groot probleem toch.
    Mijn dochter doet hetzelfde en dat zal naar maten ze ouder worden echt nog veranderen.
    Kinderen van een bepaalde leeftijd horen dan in bed te liggen ja maar dan slapen ze overdag al veel minder dan dat ze nu doen.
    Ik heb 2 avonden geprobeerd om haar na die voeding in bed te stoppen maar ze heeft een hoop babbels en na een kwartier is het brullen tot ze paars ziet.
    Als ze dan bij ons in de box ligt te spelen dan is het prima en vermaakt ze zich.
    Om 22.00 uur nog eten en dan gaat ze wel lekker slapen met vaak nog een nacht voeding maar soms ook niet.

14. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ben idd erg laat thuis. KDV is open tot half 7.
    Zat er eerst ook aan te denken om hem van 16.00 tot 18.00 wakker te houden, maar het probleem is dat ik er dan niet bij ben. En het KDV doet dit niet.

Naar 4 voedingen gaan we denk ik nog lang niet. Milan is al aan de dunnen kant, en overdag drinkt hij zijn flessen vaak maar voor de helft leeg dus wil hem die fles savonds nog blijven geven.
    Dus een fles van 210/7 geven heeft geen zin. Hij drinkt de fles van 180/6 niet eens leeg.

Maar idd de fles iets later geven. Of hem gewoon steeds iets vroeger naar bed doen, dus de laatste fles steeds wat eerder is wel een goed idee denk ik. Het is het proberen waard iig.

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Maar jou kleintje is wel 3 mnd jonger. Dat vind ik (bedoel het niet aanvallend ofzo) wel anders.
    En als Milan overdag niet slaapt vind ik het prima. Als ik ergens heen ga slaapt hij daar ook wel als hij echt moe is. Dus daar hoef ik op zich geen rekening mee te houden.

Maar vind het gewoon vervelend dat hij savonds wakker is. Hij wil dan constant op schoot. Heel gezellig natuurlijk maar mijn vriend en ik komen totaal niet aan elkaar toe. En ook het huishouden zit er savonds gewoon even niet in.

Begrijp me niet verkeerd, Milan is een heerlijk ventje die ik zo veel mogelijk bij me wil hebben. Maar zou het toch lekker vinden als hij savonds gewoon in bed ligt.

Nou dacht ik eerst dat we teveel lawaai maakte en hij daardoor steeds wakker werd. Maar gisteravond heeft hij om 12u gewoon door het vuurwerk heen geslapen ;), dus dat zal het niet zijn.

16. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    duidelijk een mening van een bv-op-verzoek-mama ;)
    met fv kan je gewoonweg niet op verzoek voeden...of in ieder geval niet 7 a 8 a 9 a 10x.....Op 4 maanden zit je al snel op 5 voedingen met vooruitzicht naar 4 voedingen. Dat geven ze vanzelf aan inderdaad, daar hoef je natuurlijk niet vanzelfsprekend vanuit te gaan omdat elk kindje idd anders is....ik ken een baby die op 8weken al op 4 voedingen zat (Borstvoeding trouwens..;)) en ook een baby die nog op 5 voedingen zat op 6 maanden...

TS, probeer idd de laatste voeding iets naar voren te schuiven, na 3 uur kan je hem makkelijk al geven (bij ons werkte dat, ook niet bij iedereen dus uitproberen).

Jammer dat het kdv je kindje niet wakker wil houden...hoeveel slaapt je kindje eigenlijk over de gehele dag?

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Hier hetzelfde "probleem" alleen krijgt mijn meisje bv en wil ze 's avonds om het uur drinken.

Ik zou haar zeker niet wakker houden overdag, dan loop je alleen maar het risico dat ze juist slechter gaan slapen 's avonds door oververmoeidheid.

Ik ga er maar vanuit dat het vanzelf beter gaat. Hier in elk geval nog lang niet naar 4 voedingen haha, zitten nog steeds op min. 7-8 voedingen op een dag.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Verkeerd (voor)oordeel ;)! Wij hebben namelijk ook altijd de kunstvoeding op verzoek gegeven. En dan kan je ook met gemak 10 voedingen geven, 10 x 100cc (90cc+3 schepjes) is ook gewoon helemaal prima.

Maar vooruit daar gaat het niet over.

Elk kind is anders en je kan dus niet zeggen, ze gaan naar 4 voedingen binnenkort. Dit is bij ieder kind anders :D!

19. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Je hebt gelijk....elk kind is anders.

Maar 10 voedingen van 100 cc en dan FV...
    Wel een uitzondering denk ik hoor...
    Respect! Misschien laten wij ons wel allemaal leiden door de adviezen die op de verpakkingen staan...En onze kindjes trappen er nog in ook;)

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat zou het kunnen zijn ;)! Die 10 voedingen van 100cc was overigens zomaar een voorbeeld hoor ;)! Toen wij naar volledige kv gingen waren ze inmiddels 16mnd.

Maar ik denk idd wel dat er te veel naar die standaard cb schema's en pakken schema's gekeken word, waar heel grote flessen worden beschreven. Hier hebben we nog nooit meer dan 150cc/5schepjes gemaakt ;)!

Nouja vooruit, verder weinig ot toe te voegen op het moment geloof ik :D! Alles stond al in mijn eerste bericht hoe ik het op zou lossen ;)!

Deel Deze Pagina