Vraag aan de personen die een vrieskist hebben. Ik heb er 1 van 160 liter. Dis is ook nodig ivm moestuin die ik heb. Ik heb ook een vriezer in de bijkeuken staan, ook 160 liter met 8 lades. Deze heb ik ingedeeld wat er in mag per lade. De groentes van de moestuin gaan elk 2 zakjes in de vriezer maar de rest moet in de vrieskist. In de vrieskist ligt vlees van de slager die wij groot inkopen. En dus ook nog de groentes erbij. Na een paar maanden in de vrieskist altijd 1 grote zooi. Wie heeft de tip om de vriezer goed in te delen, zonder dat ik steeds een zooi heb.
Wat een leuk probleem Wij hebben alleen lades, geen kist. Kun je met bv karton nog een soort van vakken maken in de kist en kan dat al iets helpen? Of dat je alleen stapels maakt met dezelfde dingen, net als in de supermarkt? Hoe zitten je spullen verpakt? In doosjes/zakken van dezelfde maat of alles anders? Anders een idee om alles hetzelfde te verpakken? Evt dus in kartonnen dozen, van bv verpakkingen die je in de supermarkt verzameld?
De meest spullen komen van de moestuin dus in zakjes. Die zijn verre van dezelfde vorm. Alleen het brood is gelijk. Het "vullen van de vriezer"tijd is weer aangebroken. Vandaag weer 2,5 kilo rode bieten en over een maand komt er nog 8 kilo bij. Nu 1 kilo sperciebonen volgende maand 2,5 kilo erbij. Rode kool heb ik niet heel veel en de boerenkool is mislukt. Ik vind de indeling echt lastig om te doen. Nu zit alles in plastic zakken. En vraag me af of manden niet een hoop werk is met het er steeds uithalen.
Ik dacht zal eens op Google kijken. De site die ik tegen kom is iets met honden, maar het gaat om het idee: https://www.hondenpage.com/hondenforum/99871/rotzooi-in-jouw-vriezer?.php
Kijk hier eens:: https://pin.it/paz5rzdjmlivh4 En anders op Pinterest zoeken op chest freezer organization
Mn ouders hebben ook zo'n enorm ding vol groenten. Zij doen die in ijsbakjes (ze eten altijd hetzelfde ijs zodat ze allemaal dezelfde bakken hebben. Daar een label op en opstapelen. Brood en andere spullen die ze vaak pakken liggen in zo'n mand als op de foto hierboven. Dat, plus een beetje discipline om alles weer terug te leggen als je iets pakt werkt goed.