tandenknarsen met 2,5 tanden ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KanjerB, 2 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Batuhan heeft twee ondertandjes en een heel klein stukje van zijn voortand boven is ook door. Er komt boven nog een tweede voortand door maar nu is hij ontzettend aan het tandenknarsen. Ik vind dit zo een akelig geluid. Iets waar ik echt niet tegen kan. En ik ben bang dat hij zijn tandjes beschadigd. Wie heeft dit ook? Is er iets aan te doen? (ik ben bang van niet)

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    is het mss niet zo dat hij last heeft van het doorkomen van zijn boventandjes en daardoor met zijn kaakje gaat schuiven waardoor het lijkt alsof hij aan het knarsen is??? Je zou op zijn bovenkaakje wat dentinox kunnen smeren waardoor het iets minder pijn doet. Wie weet dat hij dan ook minder schuift met zijn onderkaakje.
    suc6
    Groetjes Kim

3. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Celeno is anderhalf en die is ook vaak aan het tanden knarsen :(
    Wel komen er nu kiezen door, ik denk dat het te maken heeft met het doorkomen van de tanden bij jou zoon.
    En misschien dus ook bij het doorkomen van de kiezen :( (bij de mijne).
    Ik zou ook niet echt weten, wat eraan te doen is, volgensmij heeft hij het zelf niet eens door.
    Ik denk dat het wel iets tijdelijks is(dat hoop ik wel)

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och haha, deed die van mij ook toen er ook nog niet eens een puntje door was boven(2 ondertandjes waren helemaal door).
    Heel naar geluid inderdaad maar mijn dochter heeft dit een paar keer gedaan maar gelukkig en was met een paar dagen ook weer over.

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    hier doet ze het ook telkens als er een nieuw tandje doorkomt
    denk dat ze gewoon ineens voelen dat het anders is
    het is hier telkens van korte duur (paar daagjes)

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon kan ook zo tandenknarsen vooral als er weer tand of kies in aantocht is. Vreselijk geluid dat vind ik ook. Maar we kunnen er niet veel tegen doen denk ik ;) duurt hier altijd maar een paar dagen.

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt voor de reacties!
    Ik denk ook dat het te maken heeft met de pijn/jeuk van de doorkomende tandjes. Ik hoop dat het maar snel overgaat en dat hij het niet lang blijft doen. Want dat geluid grrrr :( ik kan daar echt niet tegen, krijg er helemaal rillingen van

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    dentinox heb ik al geprobeerd, misschien heel raar maar dan gaat hij het juist meer doen.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter heeft het weeeekenlang gedaan, helemaal gek werd ik ervan.. en volgens mij had ze dat maar al te goed door.
    Wanneer ze naast me stond in de keuken stond ze standaard te knarsen met dr gebitje..
    Heb dr niks aan gedaan en op een gegeven moment was het ook over.

Deel Deze Pagina