Ik vlieg a.s. maandag en ben al geruime tijd bezig met de voorbereidingen...nu maakt het me gestresst dat ik telkens weer iets anders hoor (zelfs van de KLM en het reisbureau!) en dus nog steeds eigenlijk geen duidelijkheid heb. Wij willen de Bugaboo meenemen + de maxi-cosi. Nu heb ik ook zo'n reistas gehuurd ter voorkoming van beschadiging. Wij hadden uiteindelijk het idee om het onderstel + de mc mee te nemen tot aan de slurf. Hoor ik nu weer dat het mogelijk is dat je het onderstel terug kan krijgen samen met de koffers op de band (!) en dat deze dus vaak beschadigd terugkomt omdat er gewoon koffers op worden gesmeten door het bagagepersoneel. Kan ik dan het beste het onderstel + kinderwagenbak inchecken? Maar dan loop je met je handbabage en de mc rond tot aan de gate, best zwaar ook allemaal....de mc past waarschijnlijk niet in zo'n handkarretje... Heeft iemand het verlossende antwoord?
Heb helaas geen verlossend antwoord voor je. Maar als je de bugaboo wel meteen moet inchecken, dan is het misschien handig om dan een draagzak te gebruiken. Want aldoor met de maxicosi sjouwen lijkt me ook niet echt handig.
Met vijf maanden zijn wij naar Spanje gevlogen. Een goedkoop buggy meegenomen tot aan de gate. Maxi omgewikkeld in een rubbermatje en ingecheckt in een reistas ( zonder onderstel want we hadden de buggy ). Werden met de auto opgehaald dus hadden de mc nodig. Verder een draagzak meegenomen. In het vliegtuig geluk met een extra stoel en de reis is heen en terug prima gegaan. Gedronken tijdens het stijgen en dalen en de rest geslapen of rondgekeken naar alle mensen. Ik ben echt een stresskip wat vliegen betreft maar really nergens voor nodig. Qua beschadigingen tja dat is het risico loop je altijd...Succes en chill!!
ik ben net terug van vakantie en we kregen inderdaad de wagen pas terug op de bagageband bij de koffers en op schiphol moet je zelfs naar een aparte plek ervoor. Wij hadden een draagdoek dus dat was erg prettig vooral op schiphol.
Bedankt voor jullie reacties dames. @ Mickey, wat raad je me aan? Het onderstel en de wagen in een reistas te doen ivm beschadiging? Of toch met het onderstel en de maxi-cosi naar de slurf (die nemen wij namelijk mee omdat we in het buitenland veel auto zullen rijden)? Had jij jouw onderstel goed ingepakt of werd deze zo los op de band gelegd? Had je de wagen in eerste instantie wel meegenomen tot aan de slurf?
hoi ik heb vorig jaar in augustus gevlogen en de bugaboo meegenomen tot aan de gate en op de bestemming kregen we bij de gate de bugaboo al weer terug dus naar mijn mening lag hij boven op de koffers of ervoor hij was ook niet beschadigd en ik had er geen speciale bescherming omheen gedaan de terugweg was precies hetzelfde tot aan de gate en op schiphol gelijk bij het uitstappen weer terug succes en fijne vakantie
Bedankt ook Shai voor je reactie, misschien moet ik me er maar bij neerleggen dat er geen eenduidige 'reismethode' is met een baby, de een lukt het wel de hele Bugaboo tot aan de slurf, de ander niet.... Jammer dat er geen eenduidige regel is, want ik weet nu niet goed waar ik het beste aan doe... Het liefst neem ik de hele Bugaboo mee tot aan de slurf, zodat mijn meisje lekker kan slapen en languit kan (ipv mc)...maar goed, geen garantie dus...daarom maar goed inpakken en inchecken denk ik... Thanks anyway!
ik had er niks omheen gedaan tegen de beschadigingen maar ik zal het wel aanraden als je wagen nog niet zo oud is. ze zijn er nou niet erg netjes mee.... ( toch vielen de beschadigingen bij ons erg mee!) de wagen ging wel mee tot aan de slurf. Maar wat ik eerder zei we kregen hem niet gelijk terug dus moesten nog een stukkie dragen. Maar dat zal per luchthaven en vliegtuigmaatschappij dus erg verschillen. iig een hele fijne vakantie en het zal wel goedkomen! waar ga je eigenlijk heen??
Mijn vriendin is gaan vliegen met haar kleine toen hij 3,5 maand was. Ze mocht toen als eerste het vliegtuig in met hem en mocht de wagen mee nemen tot aan het vliegtuig. Ook toen ze op de bestemming waren gekomen mochten zij als eerste uitstappen en stond de wagen weer klaar in de slurf (of hoe dat ding ook heet) Fijne vakantie!
De kinderwagen lever je of af bij de speciale balie hiervoor, waar ze bijvoorbeeld ook hondenbenchen afleveren. Als je bent geland haal je het dan ook bij zo'n speciale balie weer op. Als je de kinderwagen mee mag tot aan de sluis krijg je hem vaak ook bij de sluis terug, dat is mijn ervaring. De maxicosi hebben wij als handbagage meegenomen geloof ik....... Het verschilt per vliegmaatschappij of je wel of niet de kinderwagen mee mag nemen tot aan de slurf.
Zover ik weet is het inderdaad zo als je wagen tot aan slurf meeneemt, je die ook daar weer terug krijgt, Sowieso ligt hij dan boven op de koffers in het vliegtuig (of aparte ruimte) daar de wagens als laatste er in gaan. Ook al neem je de wagen mee tot aan de slurf, daar kan je hem ook nog als nog even in een reiszak speciaal voor kinderwagens doen.
Bedankt weer voor de reacties. Het verschilt inderdaad per maatschappij, maar zelfs ook nog binnen dezelfde maatschappij heb ik gemerkt. Ik ga trouwens naar Curacao, misschien dat de bestemming ook uitmaakt. Hoe ik denk het te gaan doen (haha misschien is het morgen weer anders), is de maxi-cosi met beeb op zo'n klein Schiphol karretje zetten (meenemen tot aan de slurf) en de hele wagen (onderstel + bak) maar in zo'n reiszak inchecken. Zo haal ik straks alles van 1 band af, i.p.v. dat het onderstel opeens ergens anders opgehaald moet worden. Het had het fijnst geweest als ik de hele Bugaboo (onderstel + bak) mee had mogen nemen tot aan de slurf, maar deze garantie heb je dus niet helaas. De kinderwagen in zo'n reistas schijnt best een klus te zijn, deze moet er als het ware precies passend als een soort van 'panty' omheen...niet echt iets om even snel bij de slurf te doen lijkt me...zie mezelf al staan met 'klotsende oksels' haha
Bij mij was het gewoon kinderwagen inklappen. (had wel met de buggyinzet een driewieler). En dan heb je 3 maten van de reiszak, small, medium en big zeg maar. En ik klapte mijn wagen er in, leg de zak erom heen en klaar. Het idee van die inklapbare campingbedjes met een tas er om heen. En dan op zijn zij zetten daar zit een gat dan kunnen ze de wagen tillen aan het onderstel, de stang die daar zit, dient dan als handvat.
Ik ben net terug van vakantie, en had ook mijn Bug a Boo meegenomen. Op Schiphol toen ik mijn Bug a Boo in chekte kreeg ik een oranje sticker erop geplakt waar GATE DELIVERY op stond, dus mijn wagen mocht mee tot de slurf en werd ook weer het uitstappen bij de slurf weer afgeleverd.