Ervaring aanhangfiets.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miepje77, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Wij zitten er over te denken om een aanhangfiets aan te schaffen. Het is niet fijn meer fietsen met 2 kinderen op de fiets. De jongste is bijna 4 en de oudste is 5,5 jaar. De jongste past ook eigenlijk niet meer in het voorzitje. Het verkeer is nog te gevaarlijk om de oudste zelf te laten fietsen hier in de stad. Tegenwoordig pak hierdoor sneller de auto, maar wil graag ook met de fiets op pad.

Hebben jullie ervaring met het gebruik van een aanhangfiets? Fietst dat fijn? En zijn versnellingen bij de aanhangfiets nodig? En koop je deze nieuw, of tweedehands ook prima te doen? Op MP staan er genoeg. Ben benieuwd!

2. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb er zelf geen ervaring mee...maar degenen die ik ken die er 1 hebben zijn er wel heel tevreden mee. De meesten hebben hem idd via mp. Het enige wat je even goed in de gaten moet houden is dat je een heel stuk langer bent, zeker met oversteken in de gaten houden dat je ruimte genoeg hebt voor de hele fiets;)

3. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Wij hebben eentje gebruikt voor onze oudste en binnenkort weer voor de middelste..
    Ik ben er erg tevreden over..

Even opletten welke je koopt, je hebt namelijk fietsen die je onder het zadel vastmaakt, maar dan kun je er geen achterzitje meer op hebben..

Wij hebben eentje die op de pakjedrager gaat, dan moet je je pakjedrager wisselen..

4. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Goed om te horen! Ik heb op MP al wat geboden. En idd op degene die je aan de bagagedrager moet bevestigen. Achter stoeltje is hier nog nodig.

5. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ja dat zal zeker even wennen zijn. Ik ga dan eerst wel een grote ronde proeffietsen, ipv gelijk de drukte in.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben er ook één. Hij zit aan de bagagedrager vast, zo kan er gewoon een kinderzitje achterop.
    Het is even wennen om samen te fietsen, maar na een stukje went dat wel. Als je kind erg wiebelig is, fietst het wat minder prettig. Verder ben je een stuk langer, maar ook dat went allemaal.

Deel Deze Pagina