Hallo allemaal, Ik zie vaak moeders met kleine babies op stap, lijkt me erg leuk maar ik krijg als advies om die kleine toch zo min mogelijk in de maxi cosi mee te nemen, hij is nu bijna 7 wk oud en is alleen af en toe in de wandelwagen eruit geweest wat best jammer is, want ik kan niet en maxi cosi, wandelwagen en de wandelbak in de auto meenemen! Hoe zijn jullie ervaringen met jonge babies en de maxi cosi?? Is het echt zo slecht voor die kleintjes of kan ik toch af en toe ff eruit naar de winkel met hem??
Tuurlijk kan je er even uit met de kleine in de MaxiCosi! Laat je niet gek maken hoor door alle verhalen om je heen Het is inderdaad niet goed om je beebje heel lang in de MC te laten ivm het ruggetje wat natuurlijk toch in een vast houdig ligt. Er wordt aangeraden om je kleintje maximaal 2 uur achter elkaar in de MC te hebben mocht je langer weg willen zal je hem na die 2 uur er dus even voor 20a30 minuutjes uit moeten halen. Maar goed meestal moet hij rond die tijd toch ook even een schone broek en wat melk. Ons meisje wilde absoluut niet in de wandelwagen bak (direct schreeuwen ) en wij konden dus alleen maar gebruik maken van de MC.
Ik heb Jelle ook heel lang met boodschappen doen enz, de kleine stukjes, zeg maar, in de maxi cosi gehad. Bij mij kon het wel in de auto maar ik had echt geen zin om steeds die hele riedel te doen... Kinderwagen uit klappen, bak erop, jelle uit de Mc, Jelle in bak, booddschappen doen, Jelle uit bak, in Mc, bak van wagen, wagen in de auto... Pffft.. Na 2 keer had ik dat wel gezien... Ik was langer bezig met Jelle en zijn vervoer dan met boodschappen doen. Idd, zolang je je kindje niet te lang in de Mc laat zitten kan het helemaal geen kwaad. En zelfs als je een enkele keer langer gaat winkelen dan 2 uur is het nog geen drama. Zolang je je kindje maar niet structureel lang in de Mc laat zitten is het goed. Je moet de Mc natuurlijk niet als kinderstoel of wipstoel gaan gebruiken, maar dat lijkt me logisch...
Babies mogen maximaal 2 uur per dag in de MC. (en wipstoel/domoseat etc). Door de beperkte bewegingruimte kunnen ze zich niet goed ontwikkelen als ze lang in de MC zitten. Maar dit is als je je kleintje elke dag in de MC zou stoppen. Als je normaal de MC niet die 2 uur gebruikt, dan kan een dagje wat langer minder kwaad. Bijvoorbeeld bij een vakantiereis, of een dagje langer winkelen. Natuurlijk wel met genoeg tussenstops. Als ik een uurtje ging winkelen, dan nam ik alleen de MC mee. Als ik wat langer ging, dan vond ik de reiswieg toch prettiger. Daar sliep mijn zoontje fijner in, en dan kon ik ook wat rustiger winkelen. Nu doe ik nog hetzelfde: als ik kort winkel, dan neem ik onze cheap-buggy mee. Maar als ik langer wil, dan neem ik de kinderwagen mee. Dat zit toch wat fijner.
Hier precies hetzelfde als deepfreeze. Is inderdaad wat gezeul met een kleine baby, maar goed, ik vond dat er gewoon bij horen. Het wordt vanzelf makkelijker . Maar dan heb je wel een heel kleine auto als je maxicosi, kinderwagen en bak niet passen in je auto toch? Ik heb een Citroen Saxo (is dus ook niet zo groot), de kinderwagen en bak (Quinny Speedi) passen in de achterbak (hoedenplank eraf) en de maxicosi waar Eva inzat dus gewoon in de auto. Ik heb ook een tijdje de kinderwagenbak op de achterbank gehad omdat ik dacht dat het achterin er niet bij paste .
heb esmee ook altijd mee genomen in de maxi cosi ... wel korte stukjes , ff boodschappen doen en dat soort dingen , als ik wist dat ik de hele dag op pad ben , doe ik haar NU in de wandelwagen , sinds dat ze 5.5 maand is , ze is nu ruim 6 maand.. laat je niet gek maken door wat anderen zeggen ... je weet zelf wel wat het best is .. als het maar niet langer is als 2 uur...!
Ik heb Roos met boodschappen doen altijd in de macicosi gelaten, meestal was ze gaan slapen in de auto en vond ik het vervelend om haar wakker te maken. Als ik langer dan een uurtje weg zou blijven nam ik altijd de kinderwagenbak mee
Hoi, zolang je je kleintje niet structureel lang in de MC hebt, is het geen probleem hoor! Ik hou me ook niet altijd aan die tijden: zoals vandaag, dan gaan we op verjaardag bij mijn nichtje. Dat is 2,5 uur rijden heen en dus ook weer 2,5 uur terug. De heenweg doen we gewoon in 1 keer, de terugweg gaan we waarschijnlijk onderweg wat eten en doen we dus in 2 stukken. Tja... als we elke keer een tussenstop moeten maken als we er anderhalf uur op hebben zitten Dat schiet niet op. We zitten maar af en toe met de dame in de auto, dus... Als ik ga winkelen ga ik trouwens meestal met de stadsbus. Vind ik zelf veel gemakkelijker dan het gesjouw met kinderwagen en het zoeken van een parkeerplek. Ik doe Thirza thuis in de kinderwagen en stap zo in de bus met dat ding. Kan ze gewoon doorslapen als ze slaapt, lekker makkelijk.
Volgens mij heeft het meer met het de sterkte van het ruggetje en nekje te maken dan met de bewegingsvrijheid. Ik denk dat boodschappen doen geen probleem is, maar ik zou zeker geen dag gaan winkelen met de mc. Ik heb bewust gekozen voor de autostoel van traveller, omdat deze helemaal plat kan, de bak is nu te klein en hij zit prima in deze autostoel, als hij moe is leg ik hem achterover. Maar goed dat was je vraag niet. Ik denk dat het niet erg is als je gewoon beoodschappen gaat doen, dat is meestal geen uren. Je kunt ook nog overwegen om dan af te wisselen met een draagak/doek, als je echt een dag weg wil
onze kinderarts zei toen fynn 2 weken oud was dat het niet veel uit maakte dat het een advies is.wat een beetje erger gemaakt is dan het eigenlijk was. natuurlijk is de hele dag niet goed. maar een paar uurtjes is niet erg. de kinderarts zei ze zitten in de baarmoeder ook zo dus waaromzou het nu niet kunnen. we hadden het gevraagd omdat we toen fynn 2 weken was naar delfzijl moesten. mischien zijn ze hier wel wat nuchterder hoor. maar ik heb ook zoiets dat je je eigen gevoel moet volgen. onze buren hebben pas na 6 weken hun kleinkind gezien omdat ze niet eerder in de maxi cosi mocht van de kraam hulp de mensen konden zelf niet naar breda dus zagen ze haar bas met 6 weken.
Zo'n maximum is meer om te voorkomen dat kinderen de hele dag in de MC/wipstoel geparkeerd worden. Een kindje moet gewoon op een platte ondergrond liggen, om te leren rollen, tijgeren, zitten, kruipen etc. Dat leren ze niet als ze elke dag een kwartiertje in de box liggen. Ik vind die draagdoek ook nog wel een goed alternatief...
Zo is het ons inderdaad ook uitgelegd. Het is natuurlijk veel makkelijker voor ouders om altijd alleen de maxicosi mee te nemen. En om te voorkomen dat kindjes alleen maar in de maxicosi zouden liggen, is er een advies gekomen om een kindje maximaal 2-2,5 uur per dag in de maxicosi te doen. Maar wil je een keer wat verder weg met de auto, dan is dat geen proleem hoor!
Ik gebruik de Mc voor snelle boodschappen, even naar de supermarkt of zoiets. Als ik langer weg ga dan neem ik toch echt de kinderwagen mee. Altijd gedaan ook. Lag/ligt/zit voor mijn gevoel toch veel fijner.