Zodra ik onze dochter in bad doe, begint ze zich met haar beentjes tegen de zijkanten af te zetten. Toen ze net geboren was ging dat nog wel goed, maar nu ze wat langer is en meer kracht heeft moet ik constant opletten dat ze niet met haar hoofd tegen het bad aan knalt. Wassen lukt dus niet echt lekker meer . Is zo'n badzitje misschien iets, of kan ik haar beter gewoon meenemen onder de douche? Ze vind badderen trouwens helemaal niet erg. Bedankt!
ik heb finn in zo'n badligding, bij de prental, hij ligt er in, super handig ding, wij hebben hem gekocht omdat wij het zo onhandig vonden met één hand, maar misschien dat het bij jou wel helpt voor jou probleem..
ik heb ook zon ding maar voor de wat 'grovere' babys is dat niet handig hahha want dat past niet, ik heb nu een antislip matje gekocht en was isabella op het aankleed kussen goed, alle plooitjes enzo en haar haartjes ook, pak gewon een kom met water en zeep en een washand en dan gaat mevrouwtje zittend in badje houd ik haar met 1 hand vast en met de andere hand en een beker spoel ik haar dan af, zij is al 73 cm dus zet zich ook af maar kan nog niet zelfstandig zitten best lastig hoor!
Ik had t zelfde probleem toen mn zoontje wat langer werd en wat beweeglijker. Ik leg m in het gewone ligbad in een heel dun laagje water dat ie tot zn oren er in ligt zeg maar. Hij vindt het heerlijk! lekker spatteren en hij heeft alle ruimte. Wel er goed bij blijven natuurlijk, maar dat doe je met het babybadje ook.
Bedankt voor de tips! Ga er maar eentje halen bij de Prenatal dan denk ik. Ze is niet heel fors, dus zal wel passen..... Ze is pas 8 weken en ongeveer 58 cm dus ik dacht dat ze voorlopig nog wel in het badje kon, maar dit is echt geen doen Van te voren inzepen is ook een goeie of anders inderdaad in het gewone bad. Moet het meestal alleen doen en dan is douchen niet echt handig met zo'n kleintje!
Hier werkt het niet, ze blijft zich afzetten waardoor ze bijna uit dat zitje vliegt.. In de tummy zitten gaat wel nog goed .
Oh, dat is dan weer jammer... pff lastig. Denk dat ik er toch maar een ga halen, dan kan ik hem altijd nog in het gewone bad zetten als het niets is.
Ik heb hetzelfde gehad, nu gaat Lewis steeds mee in het grote bad, heb bij Babyplanet een kussen gekocht waar ik hem kan opleggen, zodat hij blijft drijven, heel handig!
Je kunt ook samen met je kindje in het grote bad. De eerste paar keer is het handig als er nog iemand bij is, maar daarna gaat het prima zonder extra hulp. Je kunt dan wel het beste de wipstoel of maxi cosi meenemen naar de badkamer, die voorverwarmen met een kruik en er een badcape, babywrapper of desnoods alleen hydrofieldoek in leggen. Je kunt je kindje dan na het badderen veilig even neerleggen en je zelf snel even afdrogen en/of aankleden (al trek je maar je badjas aan).
wij hebben geen gewoon groot bad, alleen een douche. hij is ondertussen toch wel te groot geworden voor het babybadje en het badzitje heeft hij nooit goed in gezeten. hebben jullie nog tips voor mij? douchen vind hij trouwens ook heerlijk maar het bad vind hij helemaal geweldig!
@happynienja: heb je een douche met een opstaande rand? Mijn schoonzus heeft ook geen groot bad, maar best wel een hoge douchebak en ze zet daar haar kindjes in.
we hebben geen douche bak, gewoon tegels en die zitten niet lekker want het loopt schuin af (hebben we ook niet bedacht hoor is een huurhuis). en hij begint net stevig los te zitten maar in het badje glijdt hij weg omdat het zo glad is.
NIet alle reacties gelezen, maar hier zo'n badzitje gekocht omdat ze bang was in het water. Ze zit er heerlijk relaxed op, (nouja, niet zo vaak meer, nu met de badring in het grote bad, omdat ze niet meer zo lekker in het babybad past), en dat werkte dus hardstikke goed
ik ben nog even aan het speuren op internet naar oplossingen en kom steeds weer terug op een cementbak haha, alleen lastig met leeg laten lopen maar verder geen gek idee. ik heb ook al gekeken naar zo'n bibabad maar ik vind dat nogal duur en weet niet of dat hier zou passen. en verder even de maat nemen van het badje en dan een anti slip matje erin doen dan glijdt hij denk ik niet zo onderuit als hij zit.
@happynienja: zo'n bibabad is inderdaad een dure oplossing, maar eerlijk gezegd vin ik zon cementbak helemaal geen gek idee..... waarom ook niet?
Ik heb dus inderdaad een badzitje gekocht en het gaat wel iets beter. Ze zet zichzelf nog wel af, maar kan dus niet meer met haar hoofdje tegen de andere kant op knallen. Ik vind wel dat ze er erg hoog in zit, waardoor haar buikje boven het water uitkomt, lijkt me een beetje koud.... Heb nog even zitten googlen en kwam de Babydam tegen, waarmee je je eigen bad kan verkleinen: Nybble Import Ziet er best wel handig uit, al lijkt het me ook wel weer veel gedoe... Misschien leuk voor de mensen met een bad? (te bestellen bij altijdleuk.nl voor Eur. 39,95 dus dat valt nog wel weer mee)
en in zo'n bak past denk ik wel zo'n badzitje. morgen gaan we toch winkelen dus kunnen we mooi even kijken.
Je kunt het badzitje ook gewoon onder de douche zetten, gewoon onder de sproeier. Dat heb ik met Jelle ook vaak gedaan. Elke keer dat gedoe met dat badje, en het grote bad vond ik net iets te groot, daar moest dan weer zoveel water in. (ik heb geen plaats om alles te laten staan, dus ik ben elke keer met een halve volksverhuizing bezig)
Luna wilt al helemaal niet in het badje....ze gaat veel liever onder de douche...als ze in badje moet dan is de kamer te klein haha deed ze al toen ze net geboren was...bad was schreeuwen douche was genieten....maar omdat ik thuis een bad heb had ik bij kruitvat toen zo'n ligding gekocht die je ken vastmaken in het bad (zuignappen) leg haar erin en de straal erop....en dat vind ze heerlijk en is ze toch schoon..plus heb mijn handen vrij...ze ken er niet uitglijden