hallo ik ben bijna 29 wkn zwanger. mijn zoontje worde deze week 18 maand en gaat naar andere kamer en naar peuterbed,hoe moet ik dit doen. hij is graag op die kamer maar gister moest hij naar bed en wilde neit. krijsen krijsen krijsen. ik weet ik moet vol houden maar gister konden we allebei niet meer, had ook beter nog paar dagen kunnen wachten. leggen jullie gewoon kindje erin en huilen ze dan ook en hoevaak moet je ze terug leggen. ik weet t is volhouden maar wil beetje een idee hebben. dus voor mij zou t zijn half acht a acht uur erin. in pyama en geen slaapzak(die heeft hij al ff niet meer) en dan is t al meteen krijsen. ook na uitleggen. wij staan op gang te wachten om terug te leggen, slaapkamer deur open en traphekje dicht. willen jullie vertellen hoe t ging en van kindjes rond dezelfde leeftijd? graag advies want als ik dit uur moet doen vrees is ervoor dat ik t niet volhoud. hi is in zijn ledikant voortaan tussen half 6 en half 7 wakkerl. gaap en dan ook krijsen en tussen ons in is geod maar dat wil ik dus niet. wil dat hij over 10 weken er toch slaapt. anders moet ik ander bedje aanschaffen en dan wint hij t nog
Hebben jullie allebei tegelijk gedaan? Dus een nieuwe kamer EN een nieuw bed? Iris is toevallig gisteren ook over gegaan. Wij hebben ervoor gekozen haar eerst aan de kamer te laten wennen en dan t bed te veranderen (zowiezo slaapt de baby eerst nog ff in de wieg, dus Iris gaat over een half jaar over naar een nieuw bed). Als jullie baby gelijk in een groot bed gaat, is t msschien goed jullie zoon 6 weken in t ledikant te laten slapen en dan pas over voor een nieuw bed. Iris vond t gisteren ook moeilijk hoor; is toch wel erg spannend ondanks alle voorbereidingen. Ze is pas na een uur gaan slapen; ben er vaakheen geweest en vannacht ook nog 1x. IWe hadden wel voorgenomen dat ze va nu gewoon echt op de nieuwe kamer gaat slapen, dus wat voor n drama ze ook maakt; ze gaat niet meer naar haar oude kamer terug of bij ons in bed. Anders blijf je weken bezig ben ik bang... Succes!
Persoonlijk vind ik op die leeftijd dat als ze niet willen, ze ook niet hoeven. Het is natuurlijk een enorme overgang. En een nieuwe kamer en dan ook nog eens zo'n groot nieuw bed zonder spijlen. Kun je niet een tijdje beide bedjes op de kamer neerzetten? En hem dan de keuze geven? Wellicht dat ie over een tijdje vanzelf zelf aangeeft dat ie in het andere bed wil slapen. Maar ik zou het echt niet forceren. En is hij nog niet over voordat jullie tweede is geboren? Dan zou ik een bedje (wiegje?) via marktplaats aanschaffen of iets dergelijks.
Ik zou niks forceren hoor. Als je kindje er nog niet aan toe is kun je beter het ledikantje in de nieuwe kamer zetten en langzaam laten wennen. Er gaat al zoveel veranderen. In oktober wordt hier ook nummer 2 geboren en mijn zoon is dan net 2 jaar en 2 maanden. Rond zijn verjaardag moet zijn nieuwe kamer klaar zijn en mag hij zelf aangeven wanneer hij eraan toe is in zijn peuterbed te gaan slapen. Ledikantje gaan we wel op zijn nieuwe kamer plaatsen en als beeb 2 er is zal hij/zij toch de eerste maanden bij ons op de kamer slapen.
ja hij krijgt en nieuw bed en niew kamer maar dat past denk ik niet op die kamer. maar kan proberen idd. maar de baby slaapt 1 week bij ons in kinderwagen maar daarna toch echt in dat baby bedje dus en hoop dat ik er geen aan heof te schaffen maar probeer eerst wel ledikant op nieuw kaer en dan daarna groot bed. fijn dat iris dat zo goed deed. nog meer mensen ervaring en dat ze ook huilen.
Hier ook eerst op de nieuwe kamer laten slapen in ledikant. Toen hij 18 maand was of zo. 2 nachten heeft hij eerst even gehuild. Daarna niet meer... Na een tijd het peuterbed erbij geplaatst. Hij wou er nog niet in slapen, wel ging hij erop 'spelen'. Maar als ik hem in slaapzak erop legde, begon hij te huilen. Dus dan maar terug in ledikant. Zijn broer werd gebeoren toen hij 20 maand was. Was de bedoeling dat hij rond zijn 2de verjaardag er zeker in moest. Dan zou broer uit wiegjge gegroeid zijn. Maar op 21 maand vroeg ik hem eens wanneer hij nu in het grote jongensbed zou slapen, dat ledikant voor baby's is enz.... Die middag sliep hij erin zonder morren. Nooit gehuild! Na 1 week hebben we dan ledikant aan zijn broertje gegeven. Ik zou ook niet meteen alle veranderingen in 1 keer doorvoeren dus...en hem even wat tijd geven om te wennen. 20 maand is vroeg om naar een peuterbed te gaan. En wij hadden zoiets van, we proberen het, en lukt het niet dan kopen we een 2de ledikantje. Heeft dus gelukkig niet gehoeven hier!
gewoon proberen! Bed neerzetten, kindje erin leggen en kijken wat er gebeurt. Word snel genoeg duidelijk of het al werkt of niet.
heb nu bedje erin staan en ook ander bedje hij huilt nu dus ben benieuwd hoe lang. bedankt en hoop dat hij snel over gaat, en idd spelen enz doet hij er wel op
Wij hebben geen nieuw kamer maar wel een dreums bedje. deze hebben we neer gezed en haar bedje in onze kamer zonder dat ze het wist. ze ging eers heerlijk leggen toen huil huil huil. van alles geprobeerd kriebbleen en zo. lukte niet. toen in onze kamer daar is ze in haar bedje gaan slapen. maar toen wij naar bed gingen werd ze wakker en moest ze huile. toen heb ik haar op mijn borst in slaap laten valen en in haar nieuw bed gelegd. die nacht en ochtend heeft ze goed geslapen die middag wou ze niet maar ik dacht hmm niet erg want dan is ze lekker moe als ze savonds gaat. en ja hoor ze slaapt er nu heerlijk in. eerst tijd ging ze spelen en dan huilen bij de deur tot wij haar neer legde. en nu gaat ze soms nog even spelen en dan zelf in bed liggen om te slapen
nou hij ging eergister eigenlijk zOnder moeite erin, heb wel 35 min, in deur opening gestaan anders deed hij weer huilen. om half vijf wakker en toch maar 120 cc melk en sliep tot half 7. door wekker wakker geworden grr gister dacht ik he hij doet t weer goed. nou dus niet. ff naar beneden en nog wat drinken en terug. maar om 1 3 en daarna eloke half uur en om vier uur a half vijf heb ik deur open gelaten en kwam hij bij ons liggen tot iets over 6 en klaar wakker, moet ik hemj gewooin in bed leggen, deur dicht en na paar min zonder iets te zeggen terug leggen? da gaat lang duren dnek. gister ook gedaan. hoop dat t vrijdag beter gaat, van slaapt hij bij omal. aa rim middag ook, 1 min en hij sliep maar hij moet mij nog wel zien, is da slim om wen ik hem dan iets aan.