Alleen maar bij mama willen zijn en geen regelmaat

Discussion in 'Baby en dreumes' started by PoezieQ, Nov 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Ik heb wat vraagjes. Ik ben mama van een dochtertje van drie weken. Nu weet ik van de drie R'en. Maar ik vind het moeilijk om regelmaat voor haar te creëeren. Dit omdat ik haar voed op verzoek, en zij telkens op andere tijden begint te krijsen (ja krijsen!) van de honger. Ze krijgt wel 7 voedingen per dag.
    Ook wil ze overdag niet in haar bedje slapen. Ze valt bij mij na de voeding in slaap. Als ik haar dan in haar bedje leg begint ze te krijsen. Pas als ze al een hele tijd bij me ligt, en in diepe slaap is kan ik haar in bedje leggen, maar meestal is ze dan na een half uur al weer wakker.
    Wat zouden jullie doen in deze situatie? Hoort het bij de leeftijd?
    Ik vind het best zwaar zo. Ik kom nog niet toe aan de was doen of eten koken, omdat ze voortdurend bij me wil zijn. 's Middags slapen kan ik ook wel vergeten, terwijl ik echt heel moe ben.
    Ik wil niet zeuren. Ik vind haar superlief. Maar ik wil wel graag weten of dit voorbij gaat.

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ze is nog zo jong en blijkbaar heeft jouw kleintje t (nog) nodig om bij jou te willen zijn, gewoon aan toe geven, evenals t voeden. Regelmaat heeft niks met tijden te maken maar meer met vaste rituelen, dus na t voeden boeren en dan knuffelen ofzo.. snap je?

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi meid,

Iman was een huilbaby. Ze wilde alleen maar bij mama liggen, DAG EN NACHT. Ze sliep op mijn buik, in haar eigen bedje deed ze idd wel eens een hazeslaapje van 30 minuten.
    Ik voedde ook op verzoek en Iman zat in t begin ook heel lang op 7 voedingen. Zij woog wel maar 2760 gram met de geboorte.

1 ding is een vooruitzicht: het gaat voorbij. Iman werd opeens een stuk makkelijker toen ze 3 maanden was. Ze wilde toen ook minder eten en kreeg dus meer regelmaat.

Ik weet helaas hoe zwaar het is, maar ik wil je alleen laten weten dat het voorbij gaat!

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Klinkt heel normaal. Zeven voedingen is echt niet veel op deze leeftijd. En bij je willen zijn ook niet. Gewoon genieten van elkaar, voor je het weet slaapt ze wel in de box/eigen ledikant en kun je je gang weer gaan.

5. sim

sim Niet meer actief

misschien is zo'n draagdoek iets voor je, ik heb dat met mijn dochter ook gebruikt, die wou ook steeds bij mij zijn. ze kunnen er ook heerlijk in slapen...

6. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    O super dat jullie zo snel antwoorden. Ben blij dat het "normaal" is en dat het voorbij gaat. Was al bang dat ik iets verkeerd deed :oops: . Hoezo onzeker ;) .
    @sweetangel: Robinn woog ook maar 2875 gram bij de geboorte, terwijl ik 1w1d overtijd was. Inmiddels weegt ze al 3700 gram. Groeide Iman ook zo snel?

7. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Zo'n draagdoek is misschien wel wat ja. Koken zal ik er niet mee doen, vind ik toch eng. Maar dan ben je wel wat mobieler.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee Iman is altijd klein en licht gebleven :)

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Misschien is het een idee om haar wakker in bed te leggen.
    Ik bracht Bram naar bed bij het eerste gaapje of jengeltje, dit werkte goed.
    Meestal was (en is) hij binnen 5 min. in slaap.

10. sim

sim Niet meer actief

en inderdaad kun je je nu nog niet vast pinnen op vaste tijden, gewoon goed naar je kindje kijken, en luister goed naar je gevoel. ik snap dat het vervelend is dat je je klusjes niet altijd af krijgt, maar die tijd komt echt weer. misschien als je vriend thuis is kan hij je ook helpen met die huishoudelijke klusjes..

11. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

Apr 28, 2006
    2,084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoort er allemaal bij hoor. Hier kregen we pas regelmaat met een week of 8 denk ik. En je dochtertje groeit super en dat is voorlopig het belangrijkste!
    Ik vond zelf een draagdoek ook erg fijn, mijn kleine meid sliep er lekker snel in en ik kon toch een beetje m'n gang gaan in huis. Legde haar ook wel eens als ze eenmaal diep sliep met de draagdoek in de box. Maar wel in de gaten houden dan he!

Wat het slapen in haar eigen bedje betreft. Ze valt bij jou in slaap omdat dat lekekr warm en vertrouwd is. Eenmaal in haar eigen bedje wordt ze wakker omdat dat koud is. Wat bijons goed hielp was even een hydrofiel in de mangetron doen (heel kort 20 sec op 600w of zo) en die dan in haar bedje leggen. Daar legden we haar dan op dat was lekker warm en dan sliep ze wel door. Misschien helpt het bij jullie ook ;)
    en echt na 3 mnd heb je een heel andet kindje, dan ken je elkaar en is er meestal ook wel een ritme. Komt vanzelf!
    Succes ermee.

12. mar44

mar44 Lid

Nov 2, 2007
    18
    0
    0
    hoi,

over dat koude bedje, wij deden een kruik met warm water in het bedje als ik ging voeden en na het voeden kruik eruit. zoon erin. Dat werkte bij hem wel heel goed.

gr marjan

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    misschien proberen de kleine idd wakker in bed te leggen zodat ze leert om in het bedje in slaap te vallen en niet op schoot.

veel succes

joyce

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Het is al gezegd maar ik sluit me er ook bij aan.
    Ik vind het vrij normaal.

Probeer een beetje los te laten dat je al van alles moet!
    Het wakker in bed leggen en in slaap laten vallen kan ook als je kindje 2, 3 maanden is hoor. Misschien is inderdaad een draagdoek wat voor je. En ik vind 7 voedingen ook niet veel. Ik voedde ook op verzoek en heb eigenlijk nooit geteld hoe veel het er waren :) Maar mijn zzontje wilde zeker in het begin vaak om de 2 uur drinken, dus ik denk dat ik geregeld op de 10 voedingen zat ;)

Kijk vooral naar wat je kindje aangeeft en dan komt die regelmaat er vanzelf in.

Succes en geniet er lekker van, het is een cliche maar o zo waar, het gaat zo snel....

15. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Ik heb inderdaad besloten om er maar lekker van te genieten. De was loopt niet weg (Jammer genoeg), en het eten koken is me gisteravond toch gelukt :) . Gelukkig helpt mijn man heel erg in het huishouden. Wat ik overdag niet gedaan krijg, doet hij 's avonds en in het weekend. Zonder mopperen, terwijl hij hele lange dagen maakt. De schat :D
    Ik leg haar trouwens niet een koud bedje. Als zij niet in haar bedje ligt, ligt de kruik op haar plaats. Wakker in bed leggen is nog geen optie, want ze begint dan te krijsen zodra ze het matras raakt, en houdt daar niet meer mee op totdat ik haar weer oppak. En ze valt vaak al in slaap, terwijl ik haar voeding geef. Ik wil haar wel wakker in bed leggen, maar misschien gaat dat over een paar weekjes beter.

16. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ons zoontje is nu 5 weken en ook wij hebben nog geen vast dagritme, maar ik probeer wel regelmaat aan te brengen door veel dingen in een vaste volgorde te doen.
    Pete valt ook altijd in mijn armen in slaap. Hij moet wel eens spugen, dus uit voorzorg houden we hem 5 a 10 minuten rechtop (over de schouder) na het geven van een flesje. We leggen hem dan gewoon op bed en vaak word hij dan weer wakker, inderdaad door een koud bedje en dekens. We laten hem dan gewoon liggen, meestal huilt hij dan 5 minuten, maar valt dan vaak weer in slaap.
    Misschien een idee om tijdens het voeden, het bedje op te warmen met een kruik of warme doek?

Jij maakt ook lange dagen he! ;)

Groetjes Saskia

17. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    tja hier ook een die af en toe tijdens de fles al lekker in slaap dommelt. daar doe je niets tegen en daar kan je alleen maar van genieten want het ziet er zo schattig uit.
    misschien moet je het allemaal nog even rustig de tijd geven. ze is nog erg jong.
    waarschijnlijk geeft ze over een tijdje vanzelf wel haar eigen ritme aan en gaat het allemaal wat makkelijker.

genieten dat is toch wel het belangrijkste!

liefs en succes joyce

Share This Page