Youri is sinds gister opeens behoorlijk aan het hoesten en is verkouden, nu sinds vanmorgen piept hij ook bij het ademhalen en heeft 38,5 graden koorts! Zal ik nu al een huisartsenpost bellen, of is het gewoon een kwestie van een virus wat heerst! Hij is verder gewoon vrolijk en drinkt goed........maar ik wil niet gelijk als zo´n bezorgde moeder overkomen die na een dag ziek zijn al aan de lijn hangt! Wat zouden jullie doen?
Ik zou bellen. Als je je bezorgd maakt, moet je dat gewoon doen. Je betaalt niet voor niets zoveel voor de ziektekosten. Dus gewoon bellen!
Als je je zorgen maakt: altijd bellen. Niets aantrekken wat anderen ervan vinden of tegen je zeggen. Het gaat om je eigen gevoel. Als er niets is en je wordt gerustgesteld voel je je stukken beter. En als er mogelijk wel wat is ben je alleen maar blij. Doen!
Er heersen wel 2 griepen , met pijn in keel, verkouden en schoor en 1 en dat is de buikgriep De kleine van mijn vriendin had het heel benauwd en had pseudokroep. Dus voor de zekerheid ff bellen maar het is een goed teken als hij nog levendig is!
Dano heeft precies hetzelfde, ik heb wel gebeld gisterenavond had hij namelijk 39,7 koorts. de HAP zei dat hij goed moest drinken en dat ik hem gerust een paracetamol mag geven. hij is ook echt niet lekker, hij heeft ook de hele nacht liggen kreunen en benauwdheid heeft hij ook. De HAP adviseerde wel de paracetamol spiegel hoog genoeg te houden omdat een koortsstuip bij zulke hoge kkoorts kan voorkomen. maar ze zei ook dat dat niet heel vaak gebeurd. dus minimaal elke 8 uur een paracetamol te geven overdag. snachts was dat niet nodig aals hij sliep. Nu is Dano echt heel schor, zijn verkoudheid zit wat vaster, maar hij zit wel beter in zijn vel als gisteren. Maar ik twijfelde dus ook en heb gewoon gebeld, tsja je bent nou eenmaal bezorgd als moeder toch.
Bellen! Hier had ik vorige week hetzelfde met m'n zoontje. Hoewel ik een paar dagen daarvoor ook al met mijn zoontje naar de ha was geweest. Hij was toen al een paar dagen verkouden was en kreeg ook al pufjes etc. We moesten meteen met 'm langskomen bij de hap en daar schrok zelfs de dokter van z'n benauwdheid. Hij kreeg meteen 8 pufjes ventolin. De volgende dag was het weer zover, dus toen zijn we weer naar de hap geweest en deze keer doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar werd hij een paar keer beneveld om z'n luchhtwegen vrij te maken. Je moet dus gewoon ook echt bellen. Eerst dacht ik die zaterdag ook van 'ze zullen wel denken, weer zo'n overbezorgde moeder', maar daar aangekomen bleek dus dat ik al veel eerder had moeten gaan... Voel me nog steeds ontzettend schuldig.
Nou we mogen om 15.00 uur even langskomen gelukkig! Christina en Angel eyes, jullie ook beterschap voor de kleintjes!
onthou 1 ding: (heb laatst ouderavond gehad van een huisarts over kinderziektes en hij zij het ook) bij twijfel ALTIJD Bellen naar de huisartsenpost.....beter voor niks als te laat (zie dat je al gebelt hebt maar wilde het toch nog even zeggen)
Ik heb vandaag ook gebeld, Eva hoest al een week heel erg, is erg hangerig (voor haar doen), eet slecht, had veel en harde oorsmeer in haar oor (ik dacht meteen aan de ooronstekingen die ik vaak vroeger heb gehad en daardoor een operatie). Maar ze heeft geen koorts, zelfs haast geen verhoging. Heb gewoon gebeld en gezegd dat ik twijfelde en ik mocht langskomen. Gelukkig is alles goed. Eva heeftt gewoon de griep met pijn in haar keel, die had mijn vriend 2 weken geleden op hij kon toen ook haast niets eten van de pijn. Maar ik ben blij dat ik geweest ben, ze luisteren toch ook even naar de longen wat wel erg fijn is.
Gewoon bellen hoor. Heb altijd het idee dat als moeders denken dat het niet orde is dat het ook bijna altijd waar is. Koen was al een paar dagen aan het piepen met ademhalen. Was ook flink aan het hijgen en had 39 graden, maar was verder wel in zijn doen. Hij zat wel vaak aan zijn oren. Ik had dus het gevoel dat het niet klopte en heb een afspraak gemaakt bij de huisarts. Koen bleek dus wederom keelonsteking, ge-irriteerde oortjes en griep te hebben. Hij heeft nu een antibiotica kuurtje en heeft nu ook pufje. Groetjes, Kim
Wat een ellendige middag was het We hadden het dus goed dat we moesten bellen! Daar aangekomen ging de arts luisteren en vertrouwde zijn ademhaling niet, dus er werd nog een arts bij gehaald! Samen besloten deze 2 artsen dat hij direct beneveld moest worden omdat ze een acute bronchitus verdenken, hier heeft hij 10 minuten aangelegen en jeetje wat was dat hartverscheurdend! Hij gilde het uit Daarna weer de wachtkamer in en er werd weer geluisterd, maar er was niet veel verbetering! de arts stond echt te twijfelen of hij werd opgenomen of niet! Na enkele minuten klonken zijn longen toch beter en er is besloten dat we thuis verder moeten gaan met de ventolin en dus hier vrolijk verder moeten puffen met hem Hij heeft ook nog een ander medicijn gehad voor pseudokroep, daar twijfelde de arts aan of hij dat ook zou hebben dus voor de zekerheid maar een shot meegegeven! die ik overigens pas morgen geef, want ik hou er niet zo van om een medicijn wat ik niet ken, te gaan geven voor het slapen gaan! Dus eind resultaat..........bronchitus en mss pseudokroep! Zo zie je maar, volg altijd je gevoel
jeetje zo zie je maar weer! goed dat je gebeld hebt dus Dano heeft dat ook een keer gehad dat vernevelen. zooo zielig. beterschap voor je ventje
Goed dat je gebeld hebt. Mijn zoontje begint nu net op te knappen van de pseudokroep,hij had het zo benauwd Heb hele nachten in een stomende badkamer gezeten met hem. Veel beterschap!