Tandenpijn :-(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fratello di deb, 30 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Zo noem ik de kwaal maar even die mij nu alweer uit mijn slaap houdt. Ik heb hg en heb door het vele spugen zo'n enorme pijn aan mijn tanden. Heb nog nooit een gaatje gehad, maar was ervan overtuigd dat ik er nu een stuk of vier had. Na dagen pijn ben ik naar de tandarts geweest en die constateerde dus geen gaatjes. Ik was echt een soort teleurgesteld want wat nu? Hij zei dat mijn tandvlees geirriteerd was door het vele spugen en de hormonen dus heb een behandeling gehad. Hij heeft het verdoofd en extra schoongemaakt en heb twee weken moeten spoelen. Verder moet ik het uitzingen...
    Ik kan echt wel wat hebben, maar dit is vreselijk. Alsof er messen in steken en ik word echt wakker van de pijn. Iemand tips? Heb al speciale tandpasta en ben geen voorstander van paracetemol, maar slik het nu dus wel als ik het echt niet meer trek.

2. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik heb ooit een keer een fikse tandvleesontsteking gehad dus ik weet hoeveel zeer het kan doen.

Aan de hand daarvan heb ik, wanneer mijn weerstand laag is, soms weer op bepaalde plekken pijn eraan.

Ik leed dat je al speciale tandpasta hebt maar ik gebruik daarom Parodontax. Is even wennen maar heel mild en werkt bij mij als een tiet. Misschien bij jou ook?

Verder hielp de mondhygiënist bij mij heel goed. Niet leuk maar zij zag wel meteen het probleem.

3. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend vervelens voor je!

Ik lees dat je al speciale tandpasta gebruikt. Maar het enige wat ik je als tip zou kunnen geven: senaodine rapid op je tanden/tandvlees smeren en met een raggetje goed tussen je tanden. Niet spoelen! Kreeg die tip van een paradontoloog bij ontstoken tandvlees.

Sterkte!

4. Fratello di deb

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik gebruik nu idd parodontax, kan morgen nog eens kijken naar wat jij noemt. De pijn is niet weg geweest sinds ik dit bericht plaatste en zit er flink doorheen. Ga morgen bellen en vragen naar een ontstekingsremmer of pijnstiller. Dit is echt niet uit te houden :(

5. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen It als je continu pijn hebt!

Begrijpelijk dat je liever niets ervoor slikt. Ik ben daar ook altijd wat terug houdend in. Maar paracetamol kun je veilig gebruiken. Ontstekingsremmers, zoals ibru niet. Laat je even adviseren door een huisarts :)

6. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik kamp ook al 2 weken met een tandvleesontsteking. Ik heb een kroon en daar doet het steeds pijn. Ik gebruik sensodyne complete care en masseer hier mijn tandvlees ook mee. Af en toe spoelen met corsodyl. Hier gaat net nu langzaam wat beter.

7. Fratello di deb

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Vandaag terug geweest en hij zei dat mijn tandvlees er veel beter uitzag als paar weken terug. De pijn komt dus ergens anders vandaan. Ik ben naar het ziekenhuis geweest en de kaakchirurg heeft beide verstandskiezen boven eruit gehaald. Hij zei dat zeker die ene een hele grote boosdoener was. Laten we het hopen, heb nu wel na pijn, maar lang zo erg niet als eerst.

8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Geen fijne bijkomstigheid! Hopelijk gaat het nu langzaamaan beter met je! Sterkte!

9. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik hoop dat het daar aan lag en straks gewoon mooi heelt en de pijn weg is.

10. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Zo herkenbaar !! Ik eet mijn eten lauw en drink alleen nog maar door een rietje ik gebruik zendium classic omdat ik naast de last van mijn tanden anders ook heel erg last van aften heb sinds ik zwanger ben. Inderdaad uitzingen het is echt shit !

11. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik had en heb het zelfs zo erg gehad dat om die reden mijn dochter met 37 weken gehaald is.
    Ik heb een huidziekte in me mond en dit was door de hormonen ook op mijn tandvlees geslagen waardoor mijn hulsen bloed kwamen te liggen en ik onsteking op onsteking had ook in mijn tanden en kiezen zelf!
    Zeker 4 kanaal behandelingen gehad en 1 via tandvlees naar binnen operatie door de kaakchirurg.
    Met 36 weken werd ik echt gek van de zenuwenpijn en de tandarts en kaakchirurg durfde niks meer ivm mijn dikke buik...teveel ab al gehad en speciale verdoving.
    Ik ben nog steeds zoet ermee en heb 3 kiezen verloren.

12. Fratello di deb

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Jeetje wat heftig! Wat kan een zwangerschap en hormonen veel met je doen he.
    Hier lijkt de meeste pijn nu over, het blijft gevoelig, maar die stekende pijn is weg gelukkig.

Deel Deze Pagina