Hoelang mag een baby v 5weken doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mhov, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mhov

    Mhov Bekend lid

    1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames.

    Zoals het onderwerp al zegt.. hoelang mag een baby van 5 weken doorslapen?
    Gister om 00u laatste voeding (bv) en nu (9u) ligt hij nog steeds te slapen.
    Had mijn wekker om 8u gezet en ben al 2x gaan kijken maar hij slaapt nog heerlijk.
    Mijn gevoel zegt.. slapende baby’s niet wakker maken, hij zal het wel nodig hebben.
    Ergens las ik dat hij max 8u mag slapen ivm met bloedsuikerspiegel?
     
  2. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik weet niet precies hoe dat zit.
    Maar ik zou em zo wel gaan wakker maken als ik jou was.

    Wel lekker zeg!
    Deden die van mij dat nou maar eens :roflmao:
     
  3. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik weet het antwoord niet. Maar wilde wel even zeggen dat ik jaloers ben haha :roflmao:. Mijn dochtertje is morgen 5 wkn en slaapt niet langer dan 4/5 uur... meestal niet langer dan 3/3,5. Dus geniet ervan zou ik zeggen :p.
     
  4. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik heb begrepen dat baby's vanaf een week of 6 door zouden 'mogen' slapen omdat het dan fysiek kan, maar weet er eerlijk gezegd het fijne niet van.

    Ik zou je kleintje na een uurtje of 8 wel wakker maken voor een voeding. Kijk gewoon hoe hij reageert. Als hij alert is en goed drinkt zou ik hem lekker laten slapen.

    Mijn mannetje is vandaag 9 weken en slaapt sinds een dag of 4 de nachten door (23.00 - 07.00). Hij is inmiddels wel bijna 6 kilo.
     
    grasspriet84 vindt dit leuk.
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Wat heerlijk zeg!
    Ik gebruik altijd de vuistregel dat ze per pond lichaamsgewicht 1 uur door mogen slapen. Dus weegt jouw zoontje 5kg, dan is dit 10 pond en zou hij 10 uur door mogen slapen.
    Echter gezien je borstvoeding geeft zou ik op deze leeftijd geloof ik max. 8 uurtjes aanhouden, vanwege de bloedsuikerspiegel en je productie.
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Zolang je kindje geen speen heeft, niet ingebakerd ligt en bij je op de kamer ligt, mag hij doorslapen. Dan mis je namelijk geen hongersignalen.
    Maar ik zou er niet zolang tussen laten met bv. Nachtvoedingen zijn goed voor je productie. En voor de hersenontwikkeling.
    Maar als je overdag op 8 voedingen zit, kan je er wel wat langer tussen laten.
     
  7. Mhov

    Mhov Bekend lid

    1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!
    Afgelopen donderdag bij cb geweest en toen woog hij 4,5kg. Hij zat met gewicht en lengte boven gemiddeld maar wel in verhouding.
    Uiteindelijk heb ik hem na 10u wakker gemaakt. Hij was meteen alert en begon gezellige geluidjes te maken.
    Hij ligt overigens zonder speen en niet ingebakerd in bed. Hij heeft net goed gedronken.
    Moet zeggen dat hij in de kraamtijd al 5u sliep ‘s nachts en daarna zo’n 6/7u. Een enkele x is hij om de 3/4u gekomen, klein slaapkopje!
    Ik ga straks cb bellen en vragen wat hun richtlijnen zijn.
     
  8. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    6/7 uur. Daarna voeden hoor, hij is nog hartstikke jong.
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    #9 Zoe123, 27 nov 2017
    Laatst bewerkt: 27 nov 2017
    Ik ben heel benieuwd naar het antwoord van het cb...
    Op hoeveel voedingen zit je per dag?
    Ik vind het zelf best vroeg, zo lang de nacht door. Als je uitgaat van minimaal 8 voedingen (op deze leeftijd), kom je daar wel aan?
     
  10. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Heb je 10 u niet gevoed? Stonden je borsten niet mega op knappen :eek:? Of wel gekolfd?
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  11. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Hier sliepen ze ook al vroeg door (eerste twee fv en laatste twee bv), meestal max 7-9 uur.
     
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Het cb raadde mij met 8 weken aan om hem nog wakker te maken om 23.00 en dan zelf te laten komen.
    Mijn zoontje ging alleen om 20.30 al de nacht in toen.
    Uiteindelijk besloten hem niet meer wakker te maken uit zijn diepe slaap en meneer sliep gelijk door. Eerst 7 uurtjes en dat werd al gauw 10 uur na een aantal weken.
    Hij was altijd gewoon alert en is nu nog een ontzettende slaapkop.
    Vaak slaapt hij van 19.00-9.00
    Ik geef trouwens flesvoeding.
     
  13. Mhov

    Mhov Bekend lid

    1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hahahahaha jaa ik werd wakker met een drijfnat shirt en borsten op knappen idd :roflmao:
     
  14. Mhov

    Mhov Bekend lid

    1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ohhh wat lekker!
    Ik heb cb gesproken en ze adviseerde het voorlopig op max 8u te houden omdat hij anders in de knoei zou kunnen komen met voedingen overdag, dat hij dat extra vaak komt. Ook voor zijn ritme zou het beter zijn om hem wakker te maken na 8u zei ze.
    Vandaag kwam hij idd in de ochtend kort op elkaar (1,5u) en daarna om de 3,5/4u.
    Hij zat vandaag op 6 voedingen uiteindelijk.
    Net heeft hij zijn laatste voeding om 23.30u gehad, heel benieuwd wat deze nacht gaat doen.

    Bedankt voor alle reacties!
     
  15. Mhov

    Mhov Bekend lid

    1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Antwoord van cb, zie hierboven ;)
    Gezien zijn gewicht mocht het naar 6 voedingen zei ze. En die neemt hij ook + nog wat clusteren ‘s avonds en ik tel het clusteren als 1 voeding omdat hij dan heel kort drinkt daarna hazenslaapje en weer kort drinkt.
    Hij was trouwens in 4 weken een kilo aangekomen (geboorte tot 1e bezoek cb)
    En geboren met 41+3, weer niet of dat verschil maakt trouwens..
     
  16. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier liet de kleine van 3 weken er van de week ook x 7,5 uur tussen. Ik laat het lekker zo dan maar overdag wat vaker voeden. Hij doet het verder uitstekend. Liet er in de kraam week al zo'n 4 of 5 uur tussen. Geef flesvoeding.
     
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    #17 Zoe123, 28 nov 2017
    Laatst bewerkt: 28 nov 2017
    Eerlijk? Ik denk dat 6 voedingen heel weinig is, voor een kindje van 5 weken.
    Wat ik al eerder schreef, eigenlijk is 8 het minimum, eerder 8 tot 12 voedingen per etmaal.
    Je productie zit nog in de opbouwfase. Het gewicht verhaal, ook daar ben ik het niet mee eens.
    Wat heeft het aantal borstvoedingen nu met gewicht te maken? En extra vaak komen, hoezo extra vaak? Honger is honger. Extra als in meer dan gemiddeld? Als zij vinden dat 6 normaal is, dan komen de meeste borstkindjes blijkbaar “extra vaak”..
    Zit je nu op 6 voedingen + het clusteren? Dus dan eigenlijk 7?



    Ik zou zeggen, hou het heel goed in de gaten. Borstvoeding werkt op vraag en aanbod principe.
    Zodra je merkt dat je kindje ontevreden is, vaker aanleggen. Dan krik je de boel weer op.
    En eerlijk gezegd, ik krijg het gevoel dat ze ook bij jou op het cb kunstvoeding adviezen gebruiken voor een moeder die borstvoeding geeft. Ik vind het echt een ondeskundig advies. Lees hier ook reacties van moeders die de fles geven, maar dat werkt toch anders.
     
    Blijdorp en Fristi2012 vinden dit leuk.
  18. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    In de knoei komen met zijn voedingen klopt wel...
    Op het laatst kon ik onmogelijk nog flessen overdag inplannen en hij ging dan ookal snel over naar minder voedingen.
     
  19. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Maar waarom zou je in het geval van ts voedingen moeten inplannen?
    Gewoon op verzoek overdag, en of het dan 7,9 of 11 drinkmomenten zijn, dat maakt toch niet uit?
    Een klein slokje hier, wat meer daar.
     
  20. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik weet niet goed hoe bv werkt, het enige wat ik weet is dat ik het niet altijd handig vind dat hij lang slaapt.
    Nu nog is het een geknoei met eten.
     

Deel Deze Pagina