Hoi allemaal.. mijn zoontje is bijna 21 maand.. en het tandenpoetsen is en blijft drama.. al vanav de 1ste tandjes.. we hebben alles al geprobeerd,zitten staan liggen,samen doen,voor de spiegel,verschillende tanden borstels,electrisch poetsen en noem maar op... als hij de borstel zelf heeft is er nix aan de hand,maar ja het moet ook gepoetst worden.. ik geef hem altijd s ochtends zelf de borstel en laat hem zijn gang gaan,maar s avonds doe ik het nu beetje onder dwang,ik vind het verschrikkleijk,want hij word helemaal wild!!! en soms begint het ook te bloeden dan... vind erg zielig!!!! wie heeft de TIP want ik weet het niet meer!!:x
het bloeden is niet erg ,,dat komt veel voor,dat is omdat het tandvlees nog niet gewend is aan het poetsen dat komt wel goed hier was het ook drama,, ik maak er nu een lolletje van ,,laat je kindje iets vasthouden waar hij gek op is,, speeltje ,de tube zoals mijn dochter,, laat je zoontje jou tanden poetsen ga ermee voor de spiegel staan en doe gek ,,,ik zeg altijd ik ga je tandjes kietelen en dan doe ik eerst zachjes heen en weer over haar geheemeltje dat kietelt en dan zachtjes poetsen!!! lastig he meid! miss heb je hier wat aan succes
hier is het precies hetzelfde vele raden een elektrische tandenborstel aan alleen ik moet hem zelf ook nog halen
Hier is het ook drama, we hebben alles al geprobeerd. Nu leggen we hem neer en ik hou zn armen en benen in bedwang. Manlief poetst dan zo goed mogelijk terwijl mn zoontje aan het krijsen is. Heel vervelend maar beter zo dan rotte tandjes.
idd vind het erg lastig,vind gewoon zo sneu.. maar ja alles beter dan slechte tandjes! hierwas ook iedereen positief over electrisch poetsen,dus een mooie gekocht van tijgertje.. nou hij vind het mooi om mee te spelen,maar poetsen oh maar!! zo klein en al zo`n willetje ohoh... `t zijn schatjes maar soms?
het enige dat ik nog kan bedenken, werkt hier als een trein is benoemen wat je gaat poetsen. Ik bedoel niet de tandjes, maar ik neem de dag met haar door wat ze gegeten heeft. Dus bv, boterhammen, melk, appel, sap, koekje, macaroni, toetje. Een beetje rekken natuurlijk.
hier sinds een week ook een dame die haar mondje stijf dicht houdt, maar dit ga ik morgen zeker proberen, bedankt!!
graag gedaan, ze vindt het echt ontzettend leuk, zeker als mama perongeluk expres iets vergeet: "mama, koekie"
Hier is het ook een drama! Vreselijk! Ik heb nu ook 2 tandenborstels of hij houdt die van mij vast. Heeeeeeeeeeel soms mag ik bij hem poetsen maar meestal word hij zo kwaad dat ik niet eens boven zijn gegil en geschreeuw uit kan komen! En ik vind het zoooooooo belangerijk!
Maar elektrische tandenborstel zijn toch pas vanaf 3 jaar? Doen juullie het wel gewoon? Tandarts raadt het ook af. Ik twijfel heel erg of ik wel elektrisch moet poetsen
Persoonlijk zou ik nog niet electrisch poetsen maar ja mijn kindje vind poetsen niet zo verschrikkelijk als jullie kindjes! Niet dat hij het nou leuk vind. Ik maak er altijd een ritueeltje van eerst de tandenborstel uit het bakje pakken zelf een beetje tandpasta op zijn tandenborstel doen (vind hij helemaal geweldig) dan doet hij hem automatisch in zn mond en dan pak ik hem even over om even goed te schrobben en dan mag hij zelf weer verder klooien. daarna even afspoelen in bakje terug zetten en meneer is tevreden. Ik zou ze persoonlijk niet zo snel in de houtgreep nemen. Want anders gaan ze tandenpoetsen als iets negatiefs zien terwijl het ook heel leuk kan zijn. Als je kindje een weekje iets minder zijn tandjes poets is dat echt nog geen ramp dus misschien een weekje bovenstaand ritueeltje uitproberen. Eerst twee dagen helemaal zelf doen dus hem niet helpen. dag drie pak je zijn tandenborstel even beet (3 sec ofzo) help je hem een stukje mee. En dat bouw je op ! Hij zal heus wel even gillen als je dat doet maar daar moet je dan maar even niet op reageren en heel enthousiast doen als hij met het ritueeltje klaar is. Zo heb ik mijn zoontje aangeleerd dat poetsen leuk is. Hij blijft het minder vinden als ik even zijn tandjes poets maar hij zet het niet meer op het gillen. Wat ik ook merk is dat positief blijven het allerbelangrijkste is. Gewoon helemaal de hemel inprijzen ookal ging het misschien niet helemaal zoals je wilde...En nog een tip....als je zelf ook op hetzelfde moment je tanden gaat poetsen en je laat hem jouw tandenborstel beet houden dan heb je kans dat hij het niet erg vind als jij die van hem ook beet houd... succes! Groetjes Lysanne
Jij hebt makkelijk praten zeg! Niet je kindje in de houtgreep nemen. Nee moet ik zn tanden laten rotten dan? Geloof me we hebben alles geprobeerd en tuurlijk is het heus een tijd wel goedgegaan. Alles (en meer) wat jij hier opnoemt is de reveu al gepasseerd. Maar dit is op het moment de enige manier om zn tanden te poetsen. En nee, we gaaan echt niet een week zn tanden niet poetsen in de hoop dat het dan bete gaat. We willen wel graag dat ze heel blijven.
Hier was het tot voor kort ook een drama. En ook alles geprobeerd hoor, van liedjes zingen tot vaste ritueeltjes tot alles benoemen. Als je kind het vreselijk vind, dan vind het het vreselijk en wordt het niks! Totdat we erachter kwamen dat hij onze elektrische tandenborstel wel heel interessant en lekker vond! dat gaat dus prima nu! Ik zou niet weten waarom dat kwaad zou kunnen, wij doen het op de zachte stand en er beschadigt niks hoor en de tanden helemaal mooi schoon!
De oplossing hier (na heeeeel veel proberen) was electrisch poetsen. Poetsen is ineens een feest geworden! Tja en afgeraden of niet, het is beter dan niet poetsen
Bij ons heeft het (tijdelijk) geholpen om erbij te zingen. Nu heeft ze weer een periode dat ze het toelaat, dat scheelt. Maar wat een drama kan het zijn zeg! Tandjes poetsen, tandjes poetsen. Poets, poets, poets. Poets, poets, poets. Alle tandjes poetsen, alle tandjes poetsen. Poets maar door, poets maar door. Op de melodie van smakelijk eten ofzo . Een week niet poetsen is voor mij ook absoluut GEEN optie! Het hoort er nou eenmaal bij en daar hebben die kleintjes zich maar bij neer te leggen.
Dat is zeker waar. Heb er net eentje gekocht voor 7 euro. Deze proberen we eerst wel voordat we echt een goede kopen. Ik poets altijd of hij wilt of niet maar het gebeurd dan niet goed en ben zelf bang voor de tandarts en wil niet dat mijn zoontje dit ook krijgt dus ik wil gewoon goed zijn gebit verzorgen
Per toeval ontdekt dat mijn dochtertje veel langer poetst en gepoets mag worden als ik de electrische gebruik. En zij dat natuurlijk ook proberen bij ons zoontje van 15 mnd. En hij doet heel makkelijk zijn mond open, vind t geweldig. Dus electrische borstel werkt hier perfect.
Bij mijn dochter was het tot voor kort ook een drama om haar tanden te poetsen. Lippen stijf op elkaar en haar hoofd omdraaien. Nu gebruik ik een vingertandenborstel en het gaat super!
Als je het hem nou laat doen en daarna zegt zooo grote jongen! Mag mama even kijken hoe goed je het hebt gedaan? En dan ga je alle tandjes langs, zoo hier heb je het goed gedaan, en hier ook.. Dan zijn ze meestal alleen maar trots