tandenpoets drama help!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aaltje28, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Nou elektrisch vind hij ook verschrikkelijk :(
    Ik geef hem altijd zelf uiteindelijk zijn borstel maar dan gaat hij mijn tanden poetsen en niet die van zichzelf haha

2. Tese

Tese Niet meer actief

3. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hier meest van de tijd ook drama, sommige dagen gaat het ineens wel.

Ik neem hem wel in de houtgreep, dan maar even boos, liever dat dan straks rotte tandjes. Hij wordt de hele dag behandeld als een prinsje, dus die paar minuutjes tandenpoetsen moet ie maar even doorstaan hoor. Zodra de tandenborstel uit zn mondje is, lacht ie ook gelijk weer, dus zo erg is het allemaal niet denk ik dan.

4. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hier was het ook altijd een drama. Maar wat nu al een hele tijd werkt hier is dat hij voor zijn slaapkamer raam gaat staan en dan aan de buren en buurkindjes zogenaamd laat zien hoe goed hij zijn tandjes kan poetsen (en ik dus met een vingertandenborstel zijn tanden poets) "Kom gaan we de buren laten zien hoe goed jij je tandjes kan poetsen. Oh wat goed zegt de buurman. Jeetje jij kan dat goed zeg etc... ".
    Vaak zijn de buren niet eens in de tuin. Maar hij is zo toch erg afgeleid door alles wat hij ziet dat het poetsen op een enkele keer na helemaal goed gaat.
    En soms doen we het bij een ander raam zodat we andere buurkindjes zogenaamd laten zien hoe goed hij het kan....

Tja... je moet soms wat verzinnen ;)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lijkt me echt vreselijk als het tanden poetsen zo'n drama is, het is zo belangrijk! Eva vond het in het begin (vanaf 6 maanden) ook niet zo geweldig, toen deden we het daarom niet zo grondig, omdat we het leuk wilden houden. Op een gegeven moment mochten we wel gewoon poetsen. Eva heeft altijd een eigen borstel gehad en wij hebben er ook eentje, dat werkt hier heel goed. Eva is dol op Winnie de Poeh en daar hebben ze gelukkig genoeg tandenborstels van :). Ze vindt het nog steeds prima, als ze nu dwars doet dreigen we dat we als ze niet luistert niet gaan tandenpoetsen en dan luistert ze weer :). Ze vindt het vooral geweldig omdat ze zelf mag poetsen en omdat ze de tandpasta lekker vindt. Wij poetsen wel altijd met 'onze' borstel even na, ook al poetst Eva inmiddels best goed.

6. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    #26 kylain, 29 jul 2010
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
    Ten eerste wil ik alleen maar helpen en werkt het bij ons averechts om hem in de houtgreep te nemen omdat hij helemaal hysterisch word en ik wil niet dat mijn kind later een trauma krijgt omdat ik hem elke keer in houtgreep neem (daarmee wil ik niet zeggen dat jouw kindje dat krijgt voor dat je je weer aangevallen voelt.) Maar de mijne is daar gevoelig voor.

Ten tweede ik werk als orthodontist assistente en geloof me je kind zn tanden gaan echt niet rotten van een weekje iets minder poetsen. Dat is echt de grootste onzin....

Blijkbaar voel je je heel aangevallen en dat is absoluut niet mijn bedoeling geweest. Maar vind je reactie wel een beetje overdreven, als ik heel eerlijk mag zijn (gelukkig mag dat op een forum;)).

Overigens is het volgens mij iemand anders die de vraag heeft gesteld dus snap ik je probleem niet helemaal want de tips zijn niet voor jou!

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tanden gaan niet zomaar rotten:

beperk zoetigheid en het aantal eet- en drinkmomenten
    geef water ipv sap, uit een gewone beker ipv fles of tuit
    na zoetigheid water laten drinken
    geen zo min mogelijk plakkerig spul met veel zetmeel (liga ed)
    geef een volkorencracker en rauwkost
    ga met een vinger met tandpasta met fluoride langs de tandjes

Deel Deze Pagina