Ik heb eens aan het rondkijken voor 2 kinderstoelen maar ik heb geen idee waar ik op moet letten.. Wie kan mij helpen??? Ervaringen met stoelen hoor ik ook graag!!!
Tja, het is afhankelijk wat je zelf wilt Ik heb zelf afgelopen zaterdag deze besteld (zwart/zilver): Slex - Feeding chairs 6 m+ Heb er dus nog geen ervaring mee, maar hij lijkt me gewoon verschrikkelijk handig. Maargoed, wil je een meegroeistoel of niet? Wil je een stoel met eetblad of niet? Wil je de rugleuning van de stoel kunnen verstellen (naar ligstand) of niet? Wil je de stoelen kunnen inklappen? Welk materiaal wil je hebben (hout/plastic/stof/metaal etc). Moeten de stoelen makkelijk bij de tafel aangeschoven kunnen worden? Wil je de stoelen alleen bij een tafel gebruiken of bijvoorbeeld bij een 'bar' in de keuken? Hier op 't forum staan echt tig topics over kinderstoelen, die kun je natuurlijk ook even doorlezen. En het is handig om naar een babywinkel te gaan en je te laten informeren. Babydump hier in de buurt had er amper wat staan, Babypark had meer. Maar dus net niet die ene stoel die we uiteindelijk hebben besteld, die had ik bij weer een andere babywinkel gezien en ook op de negenmaandenbeurs.
Wij hebben de ikea kinderstoel en die vind ik echt ideaal. Geen meegroeistoel maar ze kunnen er volgens mij in tot ze 2 jaar zijn, heel makkelijk schoon te maken en te koop voor het luttele bedrag van 15 euro. Wij zijn er in ieder geval heel erg blij mee en hebben ze ook cadeau gedaan aan de opa's en oma's.
Heb zelf ook gekeken naar de stoel van Ikea omdat er hier op 't forum heel veel mensen zo over te spreken zijn. Vond em alleen zelf niet zo'n geweldige optie.. Er zit alleen een klein riempje in die over de beentjes/heupjes gaat. Moet een verkleiner in omdat de stoel anders nog veel te groot is, de poten vind ik te wijd-uit staan (lijkt me gewoon niet handig). En daarnaast, wij wilden gewoon het liefst een meegroeistoel. Ben wel van mening dat er eigenlijk gewoon teveel keus is, want je ziet door de bomen het bos niet meer als je gaat orienteren voor een kinderstoel..
Wij hebben ook de IKEA stoel, ons ukkie is nogal klein en de stoel is ook niet zo groot. We hebben wel de verkleiner en een paar boekjes in de rug en papa heeft een voetensteuntje gemaakt en nu zit ze er hartstikke goed in. Het blad kan eraf en het is plastic dus makkelijk af te wassen. Het is geen meegroeistoel maar voor die 20 euro kunnen we wel even vooruit.
wij hebben de chicco polly. oke als hij uitstaat neemt hij veel plaats in beslag, maar je kan hem inklappen om weg te zetten. wat ik ideaal vind is dat hij ook ligstand heeft. hier vaak nodig gehad toen ze nog jong waren. en hij kan ook naar beneden gezet worden zodat als je aan de bank het groentehapje wil geven het makkelijk gaat
wel heel duur, maar ideaal: stokke tripp trapp hier kunnen ze tot een jaar of 8 (en zelfs als volwassenen) in zitten. ze nemen niet veel ruimte in beslag, ze eten gezellig mee aan tafel, en Gijs zat in deze stoel gelijk goed, in andere stoelen, gleed hij nog wel eens onderuit. De stoel die meegroeit met het kind. enige nadeel, ze zijn niet goedkoop, maar je hebt er heel lang wat aan, dus das een kleine troost.
Even spammen Onze kinderstoel is vanmiddag geleverd! Bekijk bijlage 134167 Blad kan er af, hij is traploos verstelbaar (met kind er op), kleine rugleuning is in 2 standen te zetten (staat nu op de voorste), voetensteun kan in 5 standen of er af. En hij is ook gewoon door volwassenen te gebruiken. Ben er echt super blij mee!
@saz, ik heb ook de Slex gekozen!!! Vind kunststof praktischer dan hout zoals bij de stokke... Dus ben gaan zoeken op MP want vind ze nieuw nogal prijzig en aangezien ik er echt 2 nodig heb... En tot mijn verbazing vond ik er meteen 2, in een kleurstelling die ik nog leuk vond ook... Ga ze zondag ophalen dus ben benieuwd!!!
@ Linnepinneke, ja, het zijn wel prijzige stoelen, was voor die van ons 184 euro kwijt, incl. blad en zitverkleiner. En helemaal gezien je er 2 moet hebben, tikt zoiets wel flink aan! Super dat je er twee op MP hebt gevonden dus! En tja, als je een meegroeistoel wilt hebben ben je al vrij snel 200 euro kwijt, ook als je een TrippTrapp wilt hebben met babyset en verkleiner en tuigje enzo.. Gelukkig is zoiets een eenmalige aankoop
Wij ook deze stoel, zou niet anders willen. Ken veel mensen die eerst een andere stoel hadden en toen hun kids daar uitgroeiden alsnog een triptrap hebben gekocht...
Wij hebben een Hoppop kinderstoel. Geen meegroei, maar gewoon een lekkere stoere stoel,die weinig weegt, dus makkelijk te verplaatsen. De ikea stoel hebben wij ook, maar om mee te nemen naar familie/vrienden...ideaal.
@saz, ik was er ook erg blij mee hahaha ben nu 125 euro kwijt voor 2 stoelen met verkleiner en blad dus helemaal happy!!!